Patti rinnassa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Paniikissa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Paniikissa"

Vieras
Apua, löysin itseltäni isohkon patin oikeasta rinnasta! Patti on aristamaton ja alustassaan kiinni eli ei liiku sitä pyöritellessä. Ja kaikennäköisiä pistelyitä/vihlaisuja rinnassa on jo jonkin aikaa aika ajoin ollut. Keskeltä rintalastaakin sattuu välillä kunnolla. En vain ole noihin kipuiluihin aiemmin osannut kiinnitää huomiota. Nyt vasta, kun kyhmyn tunnistin, aloin muitakin tuntemuksia miettimään. Aiemminkin olen samassa rinnassa kyhmyn tuntenut, mutta en ole siihen sen suuremmin kiinnittänyt huomiota, koska se ei mielestäni ole ollut sellainen kiinteä. Nyt kuitenkin tämä kyhmy on kiinteä, iso ja sen tuntee ihan selvästi, vaikka vain kevyesti "silittelisi" rinnan päältä :( Aloin tietysti pelkäämään rintasyöpää ja epäilen, että aiemmin tuntemani kyhmy onkin ollut tämän samaisen kyhmyn esivaihe eli nyt se on vaan kasvanut. Tavallista väsyneempikin olen viime aikoinakin ollut.

Nyt pelottaa ja olen ihan paniikissa!!! Ikääkin vasta 27. En halua, että lapseni menettää äitinsä heti elämänsä alkumetreillä :( Itkettää.

Nykypäivänä suurin osa rintasyövän saaneista naisista pystyy hoitojen jälkeen jatkamaan elämää aivan normaalisti. Ota ihmeessä yhteyttä lääkäriin mahdollisimman pian, niin saat selkeän vastauksen, eikä tarvitse yksin miettiä, mitä se mahdollisesti voi olla. Tsemppiä!

Mene toki mammografiaan ja ultraan, niin asia selviää. Sinun iässäsi todennäköisempää on cysta, eli nesterakkula, tai jokin hyvänlaatuinen kasvain kuten fibroadenoma.

Yhteistyössä