Patti rinnassa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jasminnns
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jasminnns

Vieras
Huomasin helmikuussa pienen (n.3 cm halkasijaltaan pyöreän patin vasemmasta rinnastani. Huolestuin heti ja varasin ajan lääkärille, sain ultra-ajan vasta huhtikuulle joten menin yksityiselle, siellä minulta otettiin ohutneulanäyte. Minulle ei oikeen ikinä selvinnyt että mikä se patti oikeastaan on mutta sanoivat ettei mitään vakavaa ja et sen pitäis puolessa vuodessa hävitä.

Nyt se on vieläkin se patti mulla ja välillä se saattaa pienentyä ja välillä suurentua. Välillä vasen rinta on todella arka (niinkuin juuri tällä hetkellä) ja välillä vasen kainalo on erittäin arka. Tällä hetkellä patti on noin 6cm halkasijaltaan ja rinta on erittäin arka ja siinä tuntuu koko ajan pientä kipua.

Alan pikkuhiljaa taas huolestua ja pikkuhiljaa patti alkaa haitata jo elämää kun siihen sattuu välillä! Yritän varata lääkäriltä aikaa mutta aikoja on huonosti.

Onko kellään muulla ollut samanlaista? Mitä se oli? Miten tutkittiin?
Olisi ihan mahtava kuula jos jollain muulla on samanlaisia kokemuksia

JA MINÄHÄN SIIS OLEN VASTA 19 VUOTIAS

Ihan ekana, elä ainakaan vello ja rassaa sitä rintaa, ja pattia, ettei ärry enempää! Annat sen olla, ja pidä lämpimänä, koska kylmä voi vielä kipeyttää lisää.
Mä soittaisin sille yksit. lääkäriasemalle, missä kävit, ja jättäisin lääkärille vaikka soittopyynnön, jos ei sitä muuten saa puhelimen päähän.

Olet kovin nuori, ja uskon, että kyse on jostain hyvänlaatuisesta kivusta ja paiseesta :) Elä murehdi etukäteen!

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Olin ehkäpä hieman huolimaton silloin kun kävin siellä yksityisellä ja kun sain sen puhelun että ei ole mitään vakavaa tai mitä nyt sanoikaan niin sen jälkeen unohdin koko asian koska olin niin iloinen hyvistä uutisista. En muista sen lääkärin nimeä, mutta enkös minä saa sen tietooni jos soitan sinne ja kysyn? Eikö niillä siellä pitäisi löytyä tiedot siitä kun kävin?

Koitan olla koskemasta tai mitään mutta välillä jotkut liikkeet vasemmalla kädellä esimerkiksi käden taivuttamista pään yli oikealle niin se tuntuu rinnassa omituiselta ja ehkä vähäsen kipeältä.

Koko ajan päässä liikkuu ajatuksia että mitä jos se onkin jotain vakavaa ja siksi stressaan ihan hirveästi ja ehkäpä sen takia en nyt tässä aiemmin syksyllä ole uskaltanut tehdä asialle mitään. Tiedän että se on todella tyhmää kun lääkäritkin sanoi että ei voi olla mitään vakavaa koska olen niin nuori mutta silti tottakai pelottaa ihan hirveesti!

no se nyt on tyhmää,että sanotaan, että koska olet nuori ei voi ola mitään vakavaa. eihän se nimittäin niin ole.

mutta joo, soita sinne ja kysy :) mulla oli aikoinaan rinnassa fibroadenooma ja se kyllä leikattiin pois ,vaikka onkin hyvälaatuinen ja jotkut lekurit on sitä mieltä ettei tarttis leikata pois.

No musta vähä tuntuu et ne lääkärit vaa yritti mua rauhotella. Terveysasemalla lääkäri vaikutti todella hämmentävältä ja sano monta kertaa et sil ei oo mitää hajuu et mitä vois olla ja sitten soitteli parille kolleegalleen. Huvittavaa oli että kun se soitti mulle joskus myöhemmin siitä et olin saanu kuukauden päähän ultra ajan ja kun ilmotin että menen yksityiselle niin se lääkäri toivoi että ilmoitan hänelle kun saan tietää mitä se on. Tuli pikkusen koekaniini olo :o

Mut nii ähh voihan vitsi ku tuntuu niin hankalalta saada kunnon lääkärille aika ja niissä et saa ultraankin ajan ni menee vähintään se kuukaus -.- Yksityisellä käynti taas tulee ihan liian kalliiks, eli semmosseen leikkiin opiskelijalla ei todellakaan ole varaa.

Mä löysin vuodenvaihteessa rinnasta pienen patin. Se oli aikansa siellä vihoitellut olemassa olostaan. Jo vuonna -08 ensimmäisen kerran. Uudestaan -09 ja sitten ultrattiin, ei löytynyt mitään. Nyt sitten kävin talvella ihan gynellä joka ei löytänyt mitään, mutta laittoi lähetteen ultraan ja mammografiaan. Tämä siis tapahtui Mehiläisessä. Mammossa ei löytynyt mitään, mutta ultralla löytyi sentin mittainen soikea kasvain. Heti röntgenlääkäri sanoi että pistää lähetteen päiväkirurgiseen jotta se poistetaan kun kerran ilmoittelee kokoajan itsestään. niin se sitten leikattiin syyskuussa ja tulos oli hyvänlaatuinen fibroadenooma.