patti rinnassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
onko muilla ollut kokemuksia patista rinnassa?
eli mulla oikeassa rinnassa keskellä alhaalla tuntuu pieni muljuva patti joka ei ole kipeä tms. kuvittelisin, että joskus se on hieman suurempi ja välillä taas pienenee.. mikähän vois olla? olen lääkärille menossa sitä näyttämään, mutta olis kiva kuulla muiden kokemuksia, että mitä teil ollut ja miten hoidettu..

kiitos etukäteen!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eli mulla oikeassa rinnassa keskellä alhaalla tuntuu pieni muljuva patti joka ei ole kipeä tms. kuvittelisin, että joskus se on hieman suurempi ja välillä taas pienenee.. mikähän vois olla? olen lääkärille menossa sitä näyttämään, mutta olis kiva kuulla muiden kokemuksia, että mitä teil ollut ja miten hoidettu..

kiitos etukäteen!

Se ei ole syöpä, jos se on sileä ja muljuu. Syöpäpatti on alustassa kiinni, ei mulju. Muljuvat on jotain matopatia patteja, ei vaarallisia. Rintarauhanenkin muljuu.

Alkuperäinen kirjoittaja pilkku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

kiitos etukäteen!

Se ei ole syöpä, jos se on sileä ja muljuu. Syöpäpatti on alustassa kiinni, ei mulju. Muljuvat on jotain matopatia patteja, ei vaarallisia. Rintarauhanenkin muljuu.

Siis mastopatia, ei matopatia.. :)

Löysin iteltäni täs viikko sitten muljuavan patin rinnasta. Patti on aivan tos nännin yläpuolella ja kivuton. Luullakseni pattia ei ole siinä aikaisemmin ollut. Menkkoihin aikaa pari vkoa, joten en usko sen olevan mitään hormonaalistakaan juttua. Huomenna soitan terkalle, et jos kattois mikä se mahtaa olla. Pääsee itekin rauhaan..

Mulla on juuri tällä hetkellä vasemmassa rinnassa patti joka on rinnan vasemmassa reunassa. Patti on tosi kova ja kun huomasin sen se oli aika iso ja vähän kipeä. Siitä on noin 5-6 päivää kun huomasin patin mutta se on alkanut pienentyä. se ei ole enää kuin noin 3 cm leveinen mutta pitäisikö käydä sitä kuitenkin näyttämässä tk:ssa.
Vai annanko vain olla?
Koulu ei ole vielä alkanut joten en voi käydä terkkarilla.

Alkuperäinen kirjoittaja 15-vuotias tyttö;26837286:
Mulla on juuri tällä hetkellä vasemmassa rinnassa patti joka on rinnan vasemmassa reunassa. Patti on tosi kova ja kun huomasin sen se oli aika iso ja vähän kipeä. Siitä on noin 5-6 päivää kun huomasin patin mutta se on alkanut pienentyä. se ei ole enää kuin noin 3 cm leveinen mutta pitäisikö käydä sitä kuitenkin näyttämässä tk:ssa.
Vai annanko vain olla?
Koulu ei ole vielä alkanut joten en voi käydä terkkarilla.

Kaikki ylimääräiset patit rinnoissa pitää käydä näyttämässä lääkärillä. Varaat nyt vaan ajan sinne terveyskeskukseen. Nuorilla naisilla on usein rintakudos sellaista pahkuraista, että siellä tuntuisi olevan ylimääräisiä patteja vaikkei olekaan, joten älä turhaan stressaa että nyt sulla on varmaan syöpä, koska todennäköisesti ei ole, mutta varaa se aika lääkärille ja käy varmistamassa, ettei mitään aihetta huoleen ole.

Jos et käy sitä tarkistuttamassa, niin stressaat itsekin itseltäsi yöunet piloille kun mietit että onko sulla nyt syöpä vai ei.