Pedataanko teillä aamuisin sängyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bouli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Bouli

Aktiivinen jäsen
18.05.2007
4 072
0
36
Tuli tässä tänään taas tälläinen mieleen että pedataanko teillä muilla koskaan sänkyjä aamuisin?Sillä olen nyt ja aikaisemmin kylässä käydessäni pannut merkille että oikeasti ei ihmiset petaa sänkyjään.Ei se siis minua haittaa mutta tuli vain mieleen tälläinen asia.

Meillä nimittäin aina pedataan sängyt ja jos ei mitään muuta aamuisin tehdä niin sängyt ainakin pedataan.

kyllä vaan tuo normaalikorkeudella oleva, parvisänkyjään lapset ei petaa, ei tarvitse kun ei kukaan sinne näe eikä kukaan sängyn päällä päivällä oleskele. KUn lapsillakin oli tavalliset sängyt niin petaus kuului joka-aamuiseen ohjelmaan. kun on lapsena oppinut niin kuuluu asiaan kuin hampaidenpesukin

Joka ikinen aamu pedataan! Meillä asuu 6 hlöä ja 2 kouluikäistä petaavat itse sänkynsä ennen kouluun menoa. Minä petaan sit parisängyn ja kahden leikki-ikäisen sängyt.

Joskus petaan ja joskus en, ja yleensä makkarin ovi kiinni :)
Lapsen sängyn aamuisin petasin, mutta katsoin sen turhaksi koska se repii aina kaikki peitot sieltä pois ja raahaa olkkarin sohvalle.

Riippuen päivän ohjelmasta että kerkeänkö pedata, jos on menot aamusella jatkuen iltapäivään en viitti sitten enää pedata
mutta jos aamusta kotona niin petaan
lapsen peti (2v) on aina petaamatta vielä kun nukkuu pinniksessä, siten kun siirtyy sänkyyn vois hankkia siihen päiväpeitonkin :)

Ei. Sängyt yläkerrassa, muuten oleskellaan lähinnä alakerrassa. Ei niitä petaamattomia sänkyjä kukaan katsele paitsi noi omat lapset jotka siellä leikkii. Jos sellaisia vieraita tulee jotka saattaa yläkerrassa piipahtaa niin sit pedataan.

Esikoinen petaa itse oman sänkynsä useimpina aamuina.
Kuopuksen sänky pedataan hyvin harvoin, eikä meidän sänkyäkään kovin usein aamuisin pedata...osasyynä toki se, että kun mä herään, niin mies jää vielä nukkumaan, ja päikkäritkin siellä nukutaan vapaapäivinä.

Yhteistyössä