K
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Kun koulussa syö lounaan, ei tarvitse elääkään koko viikkoa näkkileivällä. Jos kouluruoka ei kelpaa eikä näkkärikään, niin sitten lapsella ei ole oikeasti nälkä. Ja se ei ole koulun vika. Se on katsos sellanen juttu, että nälkä tekee nöyräksi ja kuolema kuittaa univelta....ihan meistä jokaisen kohdalla, oli vanhemmat sitten millaisia tahansa.Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:meidän verorahoistahan se meneekin, joten haluan KASVAVILLE LAPSILLE PARASTA. omat lapseni syövät kaikkea, näkkäriäki syövät, mutta ei se joka päivä maistu.
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:Haluan ajatella muidenkin lapsia. ja kyse ei olis siitä että niillä perheillä ei välttämätä olsi varaa, vaan se että oma napa ja ravintoajutut on tärkeempia ja krapulapäiväisi ei viitsi jaksa ruokaa laittaa aj annnetan rahaa että lähde hampparille, mutta eikatsota onko sillä rahlaa ostetu hamppari vai karkkia. karkki ei korvaa sitä ruokaa.
useimmiten nää lapset ei kerro nälästään koulussa.
Voithan sinä sitten ajatella, jos maksat sen kouluruoan omasta pussistasi. Kunnilla ei kyllä ole varaa tuollaiseen ajatteluun.
Vaikka toisaalta, siellä Rovaniemellä tuntuu ainakin sinun mukaan olevan kaikki toisin.
meidän verorahoistahan se meneekin, joten haluan KASVAVILLE LAPSILLE PARASTA. omat lapseni syövät kaikkea, näkkäriäki syövät, mutta ei se joka päivä maistu.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Nykyisin ei kannata hävetä. Junnun lemppari on pettunäkkäri, 10 pientä pyöreää leipästä (halkaisija noin 4 cm), maksaa tarjouksessa 3 euroa. Ja junnu siivasee koko paketin kerralla. Toisenkin, jos kaapissa on.Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Muistan, miten minua lapsena myötähävetti se iänikuinen näkkäri. Minä pidin sen tarjoamista merkkinä köyhyydestä ja lasten aliarvioimisesta, liki nolaamisesta. Lapsille kelpaa tuommoinen kova halpa känttyräkin, ei ne kunnon leipää saa eikä tarvitse...
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Kun koulussa syö lounaan, ei tarvitse elääkään koko viikkoa näkkileivällä. Jos kouluruoka ei kelpaa eikä näkkärikään, niin sitten lapsella ei ole oikeasti nälkä. Ja se ei ole koulun vika. Se on katsos sellanen juttu, että nälkä tekee nöyräksi ja kuolema kuittaa univelta....ihan meistä jokaisen kohdalla, oli vanhemmat sitten millaisia tahansa.Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:meidän verorahoistahan se meneekin, joten haluan KASVAVILLE LAPSILLE PARASTA. omat lapseni syövät kaikkea, näkkäriäki syövät, mutta ei se joka päivä maistu.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Kun koulussa syö lounaan, ei tarvitse elääkään koko viikkoa näkkileivällä. Jos kouluruoka ei kelpaa eikä näkkärikään, niin sitten lapsella ei ole oikeasti nälkä. Ja se ei ole koulun vika. Se on katsos sellanen juttu, että nälkä tekee nöyräksi ja kuolema kuittaa univelta....ihan meistä jokaisen kohdalla, oli vanhemmat sitten millaisia tahansa.Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:meidän verorahoistahan se meneekin, joten haluan KASVAVILLE LAPSILLE PARASTA. omat lapseni syövät kaikkea, näkkäriäki syövät, mutta ei se joka päivä maistu.
Sehän ei ole koulun vika että lapsilla on mukana rahaa tuhlata kauppaan eikä se,ettei normaalia kunnon ruokaa osata enää syödä,vaan kotien "vika"/ongelma.Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:En voi oikeen osallistua tuohon hankkeeseen kun olen sitä mieltä että nykyaikana lasten lihavuus vaan lisääntyy ja leivässäkin on iso määrä hiilareita. Näkkileipä on terveellisempi tuosta näkökulmasta katsottuna.
EI RUISLEIPÄ LIHOTA!VAAN SE MITÄ SEN PÄÄLLE LAITTAA. margariinia ei tarvitse paljoa laittaa.....
Leipä on varmasti parempaa kuin se, että lapsi lähtee nälkäänsä ostamaan kaupasta tai lähikioskista karkkia tai muuta hvää nälkäänsä.
Älä mulle siinä meuhua, mä pysyn näkkileipälinjalla sillä se on ihan tarpeeks ravitsevaa tarpeeks terveellistä ja tarpeeks halpaa. Mulle tärkeää on myös raha kun päätöksiä tehdään. Jeps juu olen vaikuttamassa näihin asioihin nyt ja varmasti ensi kaudellakin, eli siksi en lähde kansalaishankkeeseen joka sotii omia periaatteitani vastaan.
onneksi et asu täällä.
Sinun periaatteella siis on parempi eä lapsi lähtee kasuppssn ostamaan namia kun EDES leipä me olemaistuvaa, kun lapsi söisi edes leipää ja salaattia sitäkään kun ei oo ei RUISLEIPÄÄ.
JA sitten ihmetellään kun lapset lihoo. aivan yhtä tyhmä jutukuin se että joissakin kouluissa EI OLLENKAAN SAA KEVYTMAITOA, lapset juo siten vettä, sekö on parempi?
Oppikoulussa.Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:Tässä mietin mielessäni että olikohan se oppikoulussa vai vain lukiossa kun ruokailu maksoi (eikä siitä kuitenkaan niin monta kymmentä vuotta ole kouluajoistani), ei kamalasti mutta kuitenkin jotakin. Ei purnattu vaan vanhemmat maksoi sen kiltisti.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Oppikoulussa.Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:Tässä mietin mielessäni että olikohan se oppikoulussa vai vain lukiossa kun ruokailu maksoi (eikä siitä kuitenkaan niin monta kymmentä vuotta ole kouluajoistani), ei kamalasti mutta kuitenkin jotakin. Ei purnattu vaan vanhemmat maksoi sen kiltisti.
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:voihan lapsi säästää synttäerirahojaan, se eä etanna rahaa ei sitä estä jso se ruoka EI OLE HYVÄÄ.
Ei taida tämä keskustelu johtaa kanssasi yhtään mihinkään.
Raha ei estä? No, varastaminen onkin sitten jo paljon isompi juttu.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Enpä ole näkkileipään koskenut kouluaikojen jälkeen, kyllä siitä jokapäiväisestä näkkäristä tuli jo raja täyteen. Ihan sama kuin monet eivät aikuisena koske puuroon pitkällä tikullakaan, kun sitä on lapsena joka aamu ja ilta tuputettu. Mutta en halua, että leipä vaihdetaan laadukkaampaan muun ruoan kustannuksella, vaan lisää määrärahoja kouluruokailuun.
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:se ikuisuuskysymys: mistä ne rahat saa? Mistä olet valmis tinkimään ja uskot muidenkin olevan valmiita tinkimään?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:se ikuisuuskysymys: mistä ne rahat saa? Mistä olet valmis tinkimään ja uskot muidenkin olevan valmiita tinkimään?
Olen valmis tinkimään, kulttuuriin käytetyistä verovaroista.
Mä olisin ollut aikoinaan valmis maksamaan kouluruuasta. Maksoinhan mä joka kuukausi lapsen päivähoidostakin mukisematta. Toisaalta oli tietysti ihan kiva, että lapsen aloitettua koulun ei enää niitä päivähoitomaksuja ollut, mutta kyllä mun mielestäni olisin hyvin voinut vaikka pari euroa päivässä laittaa lapsen kouluruokaan. Vähemmän se kuitenkin oli kuin tarhamaksu.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kuinkas paljon veroja olette valmiita lisää maksamaan jotta nuo leivät saataisiin? Jostakin ne rahat on otettava.
Alkuperäinen kirjoittaja Pölypallero:Kyllä ne lapset sinne karkkiostoksille laukkaa, vaikka söisivät koulussa sitä pehmeää leipää. Kyllä se on pitkälti siitä yksilöstä itsestään kiinni, ostaako sitä karkkia ja maistuuko se. Vaikka täällä yläasteella tarjoiltaisiin superpehmeää, höyryävän kuumaa leipää joka päivä ja pippuripihvejä kermakastikkeella, niin kyllä ne lapset tiensä koulun jälkeen tuonne lähikauppaan löytää. Siinä harvoin on kyse enää nälästä vaan puhtaasti makean himosta.