Pelaako 5- vuotiaanne tietokonepelejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äippä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äippä vaan

Vieras
Eli siinäpä mun kysymykseni... Mun 5 vuotias poika käyttää ensinnäkin tietokonetta tosi hyvin,välillä aiva kateeks käy. Siis ei käytä konetta muutoin kuin pelejä laittaessaan mutta osaa asentaa ne hyvin. Hän pelaa pääsääntösesti rallipelejä,mutta on meillä noita opettavaisiakin pelejä.
Yhdessä välissä pelit ottivat ns.vallan kun sai synttärilahjaksi uuden pelin,mutta nyt meillä aikarajat,että kauanko saa pelata.
Meillä on kiellettyjen listalla kaikki sota-ja ampumispelit,niitä ei meidän talouteen tuoda. Tästä tietokoneella pelaamisestahan ollaan montaa mieltä,mut en itse koe sitä aivan mahottoman huonona asiana. Tietysti eri asia silloin jos annetaan pelata liikaa. eipähän ole ainakaan tietokone vieras kapistus kun kouluun menee =)

Harvemmin, mutta, pelaa...tai oikeastaan enemmän nintendoa, ja tietokoneella taas on joku iänkaikenvanha lastenjuttu, jossa kaikenlaista tehtävää...
Joskus myös tykkää piirustella paintilla...

Juu, pelaa! 6 - ja 4,5 v. molemmat pelaavat, lähinnä kyllä playstation pelejä, mutta nyt kun saatiin tietsikkaan kaiuttimet, niin on noita lasten romppujakin käyty läpi.. Meillä on tietyt aikarajat kuinka kauan saa pelata, pelivuorot ja sitten jos käytös antaa siihen aihetta, niin pelikielto on myös käytössä... :kieh:

Pelaa, seka tietsikalla etta Gamecubella. Pelailu on isa-poika harrastus, ja kuten tuo ylapuolella oleva kirjoittaja sanoi, myos yksi keino antaa kauhistuttavan kamala rangaistus. Nyt oli Gamecube viikon lukkojen takana kun tama muori kyllastyi jalkikasvun epakunnioittavaan kielenkayttoon. Tietsikalla pelailevat opettavaisia peleja (Clifford Thinking Games on nyt suosikki), ja Gamecubella Kirby Airride on ykkonen.

Minä kuulun varmaan gategoriaan tiukkapipo: Eli meillä ei eskari-ikäinen pelaa tietokoneella kuin joskus harvoin alkupolku ekaluokkaa tai englantia, mutta näitäkin ehkä kerran kuukaudessa ja 30-45 min kerrallaan

Esikoinen pelaili jonkun verran 4-5v, mutta nyt se on taas jäänyt, ikää 5,5v. Meillä on myös PS2, mutta sitäkin hyvin harvoin pelaillaan. Eli ei ainakaan tarvitse rajoittaa pelaamista millään tavalla. :)

Meillä on vain kaksi peliromppua, Franklin on toinen. poika pelaa silloin tällöin sitä ja mielestäni pelit siinä on ihan kehittäviä;hahmottamisjuttuja yms. Pleikkaria ei ole edes harkittu, kouluiässä on varmaan jo "pakko"

Ei pelaa eskari-ikäinen meilläkään joskus kattelee äidin kanssa yhdessä tietsikan lastensivuja netistä. Kyllä sitä kerkeää myöhemmin tietsikalla pelata. =)

Meillä saa olla tietsikalla tai x-boxissa puoli tuntia/pv.
Tosin viime viikon kun oli kuumeessa sai pelata enemmän.
Tosi näppärästi käyttelee konetta, ihmetyttää kun ei vielä osaa edes lukea...

Tyttö 5-v pelaa kerran parissa viikossa Eemeliä, Muumia tai Nalle Puh-esikoulua. Osaa laittaa pelit itse, mutta meillä pitää aina kysyä lupa saako pelata/katsoa dvd:tä jne.

Yhteistyössä