Pelkään että exäni satuttaa itseään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Johanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Johanna"

Vieras
Olen yrittänyt lähteä suhteesta jo varmaan 15 kertaa koska itsetuntoni on ihan nollissa, olen siitä tännekkin kirjoittanut. Meillä on 1 vuotias tytär. Mieheni siis arvostelee minua koko ajan, kertoo kuinka muuta naiset ovat kauniimpia ja kuinka hän haluaa teinejä ja tummaihoisia (meillä siis haluttomuutta hänen puoleltaan) kuinka urheilen kun vammainen yms. olen liian vähän koulutettu, tienaan liian vähän, joka päivä teen jotain väärin. täytän tiskikonetta, siivoan, käyn kaupassa väärin, käytän vääränlaisia vaatteita yms. hänen mielestään tämä on siis ihan normaalia ja koska kaikki miehet käyttäytyy näin niin hän ei tee mitään väärää. Hänen lapsuuden perheensä puhuu toisilleen näin, joten hän oikeasti ei näe siinä mitään väärää. Vika on aina minussa.

Loppuvuoden puolella aloin voimaan tosi huonosti, vihasin rumaa itseäni painoin 49 kiloa ja aina piti olla hoikempi. Aloin saamaan itkukohtauksia siitä kuinka haluan suhteesta pois. Yritin lähteä mutta syyllistäminen ja lupaus muuttua aina tehosi ja palasin säälistä takaisin.
Nyt olen n. 2viikkoa ollut yksin, olen pysynyt kovana. Kunnes mieheni uhkaa itsarilla, eikä vastaa puhelimeensa ollenkaan. Laittoi viestin kuinka kaikki ongelmat on vain minun päässä ja sen seurauksena olen likainen, puhui myös kuinka haluaa kuolla.
En tiedä mitä tehdä, soitanko ambulanssin? hän on poliisi ja lanssin väki on siis ihan tuttuja joten jos onkin väärä hälytys niin se olisi hänelle tosi paha asia (kerran ollaan asiasta puhuttu)
Jos hän jotain tekee itselleen niin en pysty elämään itseni kanssa, meillä on kuitenkin pieni tytär joka jäisi ilman isää.

Entä ystävät? kerro niille ja käske jonkun ystävän mennä sinne kaveriksi ja katsomaan perään. Mä oon ollut vähän samanlaisessa tilanteessa ja voin sanoa että ne jotka uhkailee itsemurhalla ei sitä tee, mutta ne jotka on hiljaa eikä puhu/kerro itsestään mitään kellekkään voi sen tehdäkkin.

se joka kertoo uhoaa vain joka oikeasti toteuttaa niin ei sano mitään. anna uhota ja pysy lujana. ilmota kytille että noutavat talteen riekkumasta. ilmota myös ex llä että ilmotit kytille . tsemppiä!!

Sun on nyt oltava vahvana, mikään suhteessanne ei tule muuttumaan. Haluatko takaisin siihen? Mies on ottanut kovat aseet käyttöön, haluaa sut takaisin. Mut jos nyt taivut, et enää koskaan pääse irti. Mieti mitä haluat elämältäsi? Se mitä miehesi tekee tai tekemättä jättää, ei ole sinun vastuullasi. Narsistin uhrihan olet selvästi. Sulla on oikeus parempaan elämään, muista se!

Minulle neuvottiin kun eräs ystäväni uhkasi itsemurhalla että sanoo uhkailijalle että minun tarvitsee soittaa hätäkeskukseen jos sinä puhut tuollaisia ja jos jatkaa niin sitten soittaa häkeen ja näin ollen vastuu hoitoon ottamisesta on heidän päätäntävallan alla... Älä missään nimessä mene takaisin.

se joka kertoo uhoaa vain joka oikeasti toteuttaa niin ei sano mitään. anna uhota ja pysy lujana. ilmota kytille että noutavat talteen riekkumasta. ilmota myös ex llä että ilmotit kytille . tsemppiä!!

Miten voit sanoa näin?!
Ihan käsittämätöntä... mistä sinä tiedät miten joku ihminen toimii?!
Oma tuttavani puhui ja uhkaili jatkuvasti itemurhalla ja lopulta myös teki sen.

[QUOTE="Leila";26292153]Miten voit sanoa näin?!
Ihan käsittämätöntä... mistä sinä tiedät miten joku ihminen toimii?!
Oma tuttavani puhui ja uhkaili jatkuvasti itemurhalla ja lopulta myös teki sen.[/QUOTE]

miten voit estää jos halva ittensä päiviltä et voi olla kenheen lapsenvahti 24/ 7

[QUOTE="Leila";26292206]Viittasin tuohon, kun sanoit, että "joka oikeesti toteuttaa niin ei sano mitään".
Et sinä voi tuommosta luvata.[/QUOTE]

yleensä ne jokka tekkee ei puhu, huomiota kerjäävät kertovat uhkailevat ja manipuloivat muita saadakseen huomiota mitä muuten eivät saa. keskipisteenä oleminen. ja niitä jotka hakevat huomion j tekevät silti. paska nakki kuitenki, erittäin itsekäs teko jota en voi käsittää...

yleensä ne jokka tekkee ei puhu, huomiota kerjäävät kertovat uhkailevat ja manipuloivat muita saadakseen huomiota mitä muuten eivät saa. keskipisteenä oleminen. ja niitä jotka hakevat huomion j tekevät silti. paska nakki kuitenki, erittäin itsekäs teko jota en voi käsittää...

Kyllä minä sen ymmärrän, mutta tuo on ihan väärää informaatiota, että jos ihminen puhuu itsemurhasta, niin se ei silloin muka voisi tehdä. Tuota aina sillointällöin kuulee, mutta se ei pidä paikkaansa.

[QUOTE="Leila";26292270]Kyllä minä sen ymmärrän, mutta tuo on ihan väärää informaatiota, että jos ihminen puhuu itsemurhasta, niin se ei silloin muka voisi tehdä. Tuota aina sillointällöin kuulee, mutta se ei pidä paikkaansa.[/QUOTE]

tähän asti pitäny. valitettavasti.

Mie oon ottanut sen kannan, koska perhepiirissä yksi uhkailija, että sitten tekee jos tekee. Apua on tarjottu. En voi pakottaa ketään ottamaan sitä vastaan, elämän päättäminen oma päätös. En ota sitä painetta tai syyllisyyttä harteilleni, että joku muu tekee omaa elämäänsä koskevia lopullisia päätöksiä.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Jos tekee itselleen jotain, niin sitten tekee. Se on hänen valintansa, hänen päätöksensä.

Eikä siitä ole yksikään entinen kumppani tai lapsen äiti vastuussa mitenkään.

Mitä vähemmän annat hänelle huomiota, sen parempi. Uhkailee sitten millä uhkailee.

• Tykkää
Reactions: Wolt
Ex-miehesi on onnistunut siinä mikä on tavoitekin, saada sinut huolestuneeksi. En tekisi mitään tai sitten voisin sanoa, että soitan hätäkeskukseen ja soittaisin.

Ja pakko sanoa tohon, että on todella väärä luulo, että ne jotka itsemurhalla uhkaavat eivät sitä tee. Osa uhkailijoista tekee. Onko vaikea ymmärtää, että ihmiset on erilaisia? On niitä, jotka tekevät sen kerralla kaikessa hiljaisuudessa eli eivät kerro aikeistaan ja sitten niitä jotka uhkailevat vuosikausia tai hetken ja todellakin sen toteuttavat. Sitten on niitä jotka vain uhkailee ja uhkailee, paha olo heilläkin on :/

sekä sinulla että lapsellasi olisi parempi ilman moista äijää.

sanoitsä että on poliisi ja noin hullu? Kerro KAIKILLE sen työkavereille ja heti! Jos mä tarviin joskus poliisia, niin haluaisin tervejärkisen, kiitos. Mielisairaat pöpilään.

Minun ensimmäinen varsinainen poikaystäväni, jota saattoi jo seurusteluksi sanoa, oli päästään vialla, jos näin voi sanoa. Kuulostaa tuo sinun ukkosi ihan samanlaiselta. Kun lopetin suhteen (henkisesti murjottuna ja itsetunto nollilla) jätkä uhkasi ajaa ensimmäisen vastaantulevan rekan alle (olin itse 15-vuotias, poika 18v.). Olin aivan kauhuissani, mutta pidin pääni, en vastannut yhteydenottoihin, en lukenut viestejään. Ei tehnyt itsemurhaa, mutta jatkoi kyllä piinaamista aikansa, kunnes luovutti, kun löysi uuden uhrin. Ainoa keino on se, että irtaudut siitä miehestä täysin. Et ole vastuussa hänen tekemisistään. Jos tekee itselleen jotain, se ei ole sinun vikasi. Sinun on nyt suojeltava itseäsi. LÄHDE, äläkä taaksesi katso. Älä lue viestejä, älä vastaa puhelimeen. Pysy niin kaukana miehestä kuin ikinä voit. Kylmetä tunteesi täysin. Se on ainoa keino lopettaa tuo piina. Itse melkeinpä toivoin siinä loppu vaiheessa, että se ensimmäinen poikaystäväni ajaisi rekan alle, jotta olisin päässyt siitä vainoamisesta. Tuollaiset tyypit eivät ikinä parane tai muutu paremmiksi, mutta onnistuvat kyllä pilaamaan monien viattomien elämän sillä omalla mädällä kusipäisyydellään.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ap, PIDÄ TALLESSA joka ikinen tekstiviesti, jotta sinulla on kättäpidempää, kun tulee tilanne, että mies haluaa lapsen itselleen viikonlopuiksi ja alkaa sitten käyttäytyä holtittomasti kiristääkseen sinua. Saat pidettyä lapsen poissa pelinappulan asemasta.

Yhteistyössä