Pelkään että mies vielä joku päivä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siivet jos ois
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

siivet jos ois

Vieras
tekee jotain lapsille.
Olen alkanut tekemään havaintoja että mies raivostuu hirveen helposti lapsille.Uhkailee tukkapöllyillä yms ja antaakin niitä.
Tänään aamulla 2,5v ei totellut niin mies huutaa lapselle että jumalauta jos et usko tulee tukkapöllyt tää jos ei lopu hyvällä niin pahalla.Ja meillä oli ulko-ovikin auki.Hän saattaa kaupoissa uhkailla yms.
Olen sanonut miehelle että nyt oikeasti lopettaa tuon niin hän sanoo että enemmin meiltä lähtee lapset minun kiroilun takia kuin hänen toimiensa.
Vetosi siksi kiroiluun kun sanoin hänelle "saatana nyt lopetat tuon" kun palo pinna hänen uhkailuunsa.
Muutenkin tuntuu että mies koittaa kontrolloida kaikkea.Joudun kysymään kaikkeen lupaa.
Esim.Nyt haluaisimme lapsien kanssa ostaa kissanpennun niin mies on vastaan ja tällä perustein meille ei sitä tule.Minusta tuntuu tyhmälle että olen aikuinen ihminen ja joudun kysymään mieheltäni lupaa tälläisissä asioissa.Hän vetoo siihen että meillä ei ole luottamusta. Luottamuksen takia hän ei voi luottaa että hoidan kissaa yms. En tiedä enään mitä tehdä,mutta pelkään tosissaan että joku päivä hän tekee jotain lapsille kun suuttuu todella ja en ole paikalla :(

No juu, tollasessa tilanteessa saattaisin vaikka pakata kamani ja häipyä kersat kintereillä.

Tossa kissa-asiasta mä olen kyllä sitä mieltä, että kaikilta pitää kysyä ja jos yksi on vastaan niin se on sitten ei.

Tukkapölly ei nyt ole niin paha asia, mutta jos on pelkoa että pahemmaksi menee niin....

Terveisin: remmillä hakattu pari kertaa viikossa ja ainainen pelko oli persiissä, kysyttäessä kertoo isän kuolleen.

No ei oo kiva kun raivoaa! Onko hänellä kauheesti stressiä? Työkiireitä, rahahuolia? Masentunut ihminenkin voi saada juuri tuollaisia raivareita. Oiskohan jonkinlaisen loman paikka, jossa voisitte rentoutua ja puhua?

Kisaa-asiaan... Onhan lemmikin ottoon aina oltava koko perheen suostumus...

Tukkapölly ei nyt ole niin paha asia, mutta jos on pelkoa että pahemmaksi menee niin....

on se paha asia ja sitä paitsi kiellettyäkin - kyllä aikuinen saa toisella tavalla sen auktoriteettinsa hakea/ottaa.

Mä nyt oon vähän tällanen sovittelijatyyppi, en siis sano että jätä se sika, vaan kehottaisin keskustelemaan rauhanomaisesti asiasta. Kysyisin ukolta että onko se saanut sitten tukkapöllyä lapsena? Miltä se tuntui? Sattui.. Haluaako ukkos oikeasti satuttaa teidän lapsia? Miksi? Onko ukkelilla jostain syystä paha olla? Onko töissä jotain hätänä, entä kotona? Lapset ei oo kuitenkaan pohjimmiltaan pahoja vaikka tuhmasti välillä käyytäytyvät.. Mutta hermoraunioita niistä tulee jos niille koko ajan vaan huudetaan ja uhkaillaan.

Esim. Minä olin kilteistä kiltein lapsi. Äiti tykkäsi kun kaikki kehuivat, miten hyväkäytöksinen olen ja osaan olla hiljaa paikoillani jos niin vaaditaan, kun muut lapset juoksentelivat ja kiusasivat toisiaan. Miksiköhän olin kiltti lapsi, saa käyttää mielikuvitustaan. Olen ollut lapsesta asti masentunut, vanhempana alkoivat myös paniikkikohtaukset, olen luulotautinen, ahdistunut, kipeä.. koko ajan... Tähän vaikuttaa tietenkin myös moni muu asia, se lapsuus ei ollut herkkua muutenkaan, saati sitten nuoruus, mutta haluatteko ukkosi kanssa lasten vanhetessa todeta että lapset ovat "hulluja" sen takia kun heitä on uhkailtu ym. Ja vaikka varmastikaan ei ole kyse yhtä pahoista asioista kuin minun lapsuudessani, niin helposti aikuisten ahdistuessa, he siirtävät sen lapsiinsa, siksi olisi kovin tärkeää ensimmäisenä ottaa ukko ja auttaa häntä siinä mikä häntä nyt vaivaakin..

Toi "luvan" kysyminen kuuluu kyllä mun mielestä kaikkiin perheisiin, jokaisen perheenjäsenen täytyy olla samaa mieltä jos tehdään päätöksiä jotka koskettavat koko perhettä.. Siis järkevissä määrin tietenkin (korjaan vaan ettei kukaan viisastelija nyt iske tähän), en tarkoita että "Joo, ei me nyt voida muuttaa kun meidän pikkuliisa 3 vee ei halua, voivoi".

Yhteistyössä