PELKÄÄN KOHDUN ULKOISTA, KERTOKAA KOKEMUKSIA?? HELP!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dora09
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Dora09

Jäsen
13.08.2004
769
0
16
Olen oireistani päätellen raskaana. ruumiinlämpö noussut noin puoli astetta, kuvottaa, alavatsaa nipistelee ja HUIMAA!!! (melkeinpä pyörryttää).testinkin tein tänään, ja plussa pamahti!
Olisin menkkojen mukaan rv 4. Viikko sitten tuli punaista vuotoa reilun siteellisen verran, voiko olla, että tämä viittaa kohdun ulkoiseen raskauteen?
Mitä muita oireita on kohdun ulkoisessa? Ovatko kivut kovia?

Pitäisiköhän minun käydä tk:ssa ottamassa raskaustesti, kun pelkään niin kauheasti, että minun käy taas huonosti...?? Ja voinko jo näillä viikoilla tehdä testin.??

Minulla on ollut yksi keskenmeno puoli vuotta sitte, ja pelkään että taas raskaus epäonnistuu. ilmassa on yliherkkyyttä, mutta ymmärtänette syyn.. jostakin vain luin, että kohdun ulkoisessa raskaudessa voi myös olla huimausta..
ekassa raskaudessani ei ollut huimausta..

mullakin oli aluksi kaikenmoisia ajatuksia (on vieläkin, mutta tässä vaiheessa raskjautta ne pelot ja muut liittyy lähinnä synnytykseen ja vauva-aikaan).

tuulimunaraskaudesta saat varmuuden menemällä alkuraskauden ultraan. todennäköisesti kaikki on hyvin, mutta saat itelles mielenrauhan kun meet. ei kannata mennä ennen viikkoa 7, ettei tule turhaa huolta (kun viikolla 7 vasta sydämen lyönti näkyy)... vai olikohan se jo viikko 6? kumminkin, odottelet nyt pari viikkoa ja sitten meet ultraan

kiitos. jotenkin tuollainen lohduttava viesti helpottaa oloa :))
iikks..uskallanko odottaa vielä kolme viikkoa...
kannattaisikohan minun mennä verikokeisiin labraan??
Mitenköhän siihen verikokeeseen voisi päästä, onko kokemusta?
luin jostakin, että verikokeesta näkee onko kohdunulkoinen vai ei..
Inhottavaa, kun tuo km jättää kauheet jäljet ihmismieleen, tässä sitä sitten vaan saa pelätä kokoajan. ei minua niin kauheasti keskenmeno pelota, mutta se, että jos vielä tässä kaiken lisäksi tulisi kohdun ulkoinen, ja munasarjat tuhoutuisivat, niin sitä minä en enää kestäisi...
:snotty:

Mun ainoa oire kohdunulkoisen raskauden alussa oli silloin tällöin lorahteleva verenvuoto.
Ultraan menoa piti odotella muistaakseni rv:lle 6/7 ja siellä todettiin että tuulimuna (kohtuni oli jostain syystä muodostanut raskasumateriaalia.) Sain lääkkeellisen tyhjennyksen, mutta vuoto vaan jatkui ja sitten tulivat alavatsan kivut, joiden vuoksi menin uudelleen ultraan. Taas oli kohdussa materiaalia ja minulle tehtiin kaavinta. (epäiltiin rypälersakautta)
Kaavinnan jälkeen n. viikko sain mielettömän kipukohtauksen alavatsalle ja silloin meinasin pyörtyä. Päivystyksessä minut ultrattiin ja kohtu oli tyhjä, mutta munajohtimen vieressä oli raskaus. Rv oli silloin 9.
Minut leikattiin ja raskaus poistettiin. Leikkauksen jälkeen sain pahan sisäisen verenvuodon ja minut leikattiin uudelleen, jolloin toinen munanjohdin poistettiin. Odotimme kahdet kuukautiset tapauksen jälkeen ja nyt olen rv:llä 23+3 raskaana.

Jos epäilet kohdunulkoista pyydä lääkäriä ultraamaan erityisen tarkasti munasarjat. Verikokeesta en tiedä koska sen avulla voi löytää kohdunulkoisen, mutta minullakin se olisi löydetty, jos kokeet olisi otettu ajoissa.

Kuitenkin yhdelläkin munajohtimella pärjää!

Olen täällä peukalot pystyssä, jotta raskautesi jatkuu normaalisti eteenpäin :hug:

Mä kans pelkäsin aluksi kohdunulkoista, varsinkin kun mun alamaha kipuili mun mielestä niin toispuoleisesti lähinnä vasemmalta. Kaikki on kuitenkin tähän asti tuntunut menevän ihan hyvin eikä ollut kohdunulkoinen (nyt 17+0 vissiin) :) Mut voithan myös, jos on rahaa (tai jos vaikka neuvolan kautta pääsisit julkiselle kertomalla peloistasi ja keskenmenosta) käydä ultrassa yksityisellä kun viikkoja vähän enemmän?

yksi kohdun ulkopuolisen oire on kova kipu alamahassa ja hartoissa. ruskea niukka vuoto. Eilen kävin ultrassa jossa tarkistettiin ettei ole ulkopuolisesta kyse. sieltähän pikkuinen löyty mut vkoja noin 5 ja risat ja kyl jo sydänsyke näky selvästi :heart:

Yhteistyössä