Pelkään koiraamme :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koirakammoinenko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miehelle ei muut koirat kelpaa.. Ja en usko että kovin hevillä on koiraa pois antamassa, vanhempi lapsikin on koiraan niin kiintynyt että ... Keskustelun paikka tässä on edessä, mutta mies ei itse tiedosta tätä ongelmaa kun ei ole koskaan paikalla kun koira hyppii ja näykkii lapsia yms... Ei ota pelkoani tosissaan.

[QUOTE="lölö";28918936]peesi tähän ja suositteluni myös omasta kokemuksestani![/QUOTE]

Mutta ei se Vilanderkaan mitään auta,jos koira neuvojen jälkeen päätyy taas yksin pihalle ja tarhaan...

Näytä miehelle tää ketju. Ehkä sit tajuaa että koira tarvitsee aikaa, opetusta ja virikkeitä. Myös sinun on oltava hierarkiassa koiran yläpuolella, muuten ei elämästä tule mitään ja pahimmassa tapauksessa koira puree teitä. Mun mielestä on kaks vaihtoehtoa; mies ottaa vastuun koirasta ja kouluttaa sen tai annatte koiran pois.
Muuten kukaan teidän perheessä ei ole turvassa eikä onnellinen.

Taas yksi koira pilattu ja vain sen tähden, että täytyy saada koira, ei sen väliä, että sille ei ole aikaa, mutta kun se täytyy saada.
Ja ei sitä pikkuista sylikoiraa, ei missään nimessä, otetaan iso koira joka tarvitsee paljon koulutusta ja aktiviteettiä.

Sitten kun koira käyttäytyy kuten pilattu koira, niin omistajat syyttävät koiraa vaikka olisi peiliin katsomisen paikka

Jos tuon koiran olisi ostanut pentuja, joku joka tajuaa koirista, olisi tämä yksilö nyt normaalisti käyttäytyvä koira

Mutta taas yhden eläimen elämänalku pilalla :(

toivottavasti edes yritätte korjata tilanteen ja ottakaa nyt se koira sisälle yöksi.
Miten se voi löytää oman paikkansa laumassa, ollessaan päivät ulkosalla ja yöt myös

Tällaista taas tänään :(

• Tykkää
Reactions: Criminal Mind
Taas yksi koira pilattu ja vain sen tähden, että täytyy saada koira, ei sen väliä, että sille ei ole aikaa, mutta kun se täytyy saada.
Ja ei sitä pikkuista sylikoiraa, ei missään nimessä, otetaan iso koira joka tarvitsee paljon koulutusta ja aktiviteettiä.

Sitten kun koira käyttäytyy kuten pilattu koira, niin omistajat syyttävät koiraa vaikka olisi peiliin katsomisen paikka

Jos tuon koiran olisi ostanut pentuja, joku joka tajuaa koirista, olisi tämä yksilö nyt normaalisti käyttäytyvä koira

Mutta taas yhden eläimen elämänalku pilalla :(

toivottavasti edes yritätte korjata tilanteen ja ottakaa nyt se koira sisälle yöksi.
Miten se voi löytää oman paikkansa laumassa, ollessaan päivät ulkosalla ja yöt myös

Tällaista taas tänään :(

peesaus!

Fakta on se, että sä et saa omaa koiraasi pelätä. Et koskaanikinämilloinkaan. Jos näin käy, niin koira ei koskaan ole sinun hallinnassasi.

Koiria ei ikinä kouluteta väkivallalla, eikä alistamisella, vaik alistamisesta asiassa onkin kyse.

Koira tietää sen, et toi on mun isäntä/emäntä ja he molemmat on määräysvaltaisia. Tota määräysvaltaa koira ei saa haastaa. Toki voi sitä yrittää, mut asia on kuin lapsenkasvatusta. Kaikkea ei saa mitä haluaa ja isännän paikka on valitettavasti varattu.

Jos koiraa pitää tarhassa, kuten monia pidetään, niin ne eivät ole perhekoiria. Niit käytetään kavereina metsästyksessä tms. Ei sinne aitaukseen kande viedä lastenvaunuja. Vaik ei ne koirat mitään tekiskään, mutta saattavat vahingossa kaataa vaunut.

Perhekoira on perhekoira eikä se rotua kysy. Jotkut rodut vaan ei hommaan sovellu, mut seefferit, rottikset ja dobberit voivat olla mitä mainioimpia perhekoiria. Näkevät, et isäntä tykkää taaperosta, joten minunkin on parempi tykätä taaperosta. Ja oikeesti koira saattaa olla lapsen paras ystävä.

Mut ei se sitä silloin ole, jos perheenäiti pelkää koiraa.

Tos perheenäiti tarttis oman koulutuksensa. Mut sitähän koirankoulutus onkin. Se on naamioitu koirankoulutuksksi, vaik itse asiassa siin aina koulutetaan hihnan toista päätä.

Olen päättänyt ottaa itseäni niskasta kiinni, ja alkaa touhuamaan koiran kanssa enempi jotta pääsen pelostani. Päivittäiset lenkit kuvioon mukaan ja sisälle opettelua. Mies saa kouluttamisesta kyllä ottaa suuremman vastuun, ja ehkä kouluttajaakin käymään. Parannettavaa minulla on tässä rutkasti jos koiran kanssa meinaan samassa taloudessa asua ja haluaa koirasta rauhallisen perhekoiran. Minun on näytettävä että olen koiran yläpuolella, työtä varmasti vaatii mutta en tahtoisi luovuttaa. Jos näyttää ettei meistä koiralle ole omistajaksi,niin silloin alettava etsiä uutta kotia mutta toivotaan että niin ei jouduta tekemään. Kiitos kaikille vastauksista, koiralle on nyt järjestettävä aikaa ja alkaa panostamaan koulutukseen tosissaan. Toivon todella että saan koirasta itselleni vielä hyvän ystävän, jonka seurassa lapsetkin voivat leikkiä rauhassa. Tietysti valvovan silmän alla kuitenkin,mutta ilman että tarvitsee pelätä mitä koira tekee..

Totta hemmetissä koira pitää kouluttaa kunnolla. Teillä on nyt käsissänne tikittävä aikapommi. Sinun pitää saada laumanjohtajuus haltuusi ja myös lapsen tulee kohota arvoasteikossa koiraa ylemmäksi.

loppupeleissä koiralle on aika helppo keksii kaikkee pientä aktiviteettiä :) Toi meidän haukkuki ku tykkää käyttää nenää ni nappaan kourallisen papuja ja viskaan pihalle numikolle, siinä se sit käyttää nenääsä ku aikasa niitä ettii tyytyväisenä :)

otettu perheeseen koira ihan vaan toisen tahdosta. Ja jännä miten se hoito- ja kasvatusvastuu vyöryy sen niskoille, kenen koira ei pääasiassa ole. Eiköhän se ole miehesi tehtävä huolehtia koirasta ja sen vaarattomuudesta ja jos ei siihen aikaa ole (ja ymmärrettävästi sinulla sitä ei ainakaan liikaa ole), niin silloin koiran paikka ei ole teidän kotona.

joku tais laittaa tonne jotain et antakaa pois ei lapsiperheeseen vissiinki. Mut tossa vaiheessa sillä ei kyl oo vielä mitään väliä onks siin perheessä lapsia vai ei. Jos osaa ni ton saa siitä pois vielä.
Jos joudutte luopumaan ni mie voin ottaa meille sen :3

Elikkäs olen alkanut pelkäämään vajaa vuoden ikäistä koiraamme. Koira hyppii vasten, yrittää näykkiä jne... Ei aina tottele kieltoja,vaan innostuu aina vaan enemmän. Oikeastaan olen alkanut pelkäämään sitä,että koira hyökkää jonkun kimppuun. Eräs päivä koira istui ja alkoi tuijottamaan minua suoraan silmiin ja yritti hypätä päin. Sitten istui takaisin maahan ja tuijotus alkoi taas,jolloin oli pakko lähteä koiran läheisyydestä sillä pelästyin tuota. Mitä lie tarkoittanutkaan?
Huolta aiheuttaa ehkä eniten se,että koira hyppii nuorimmaista lastamme päin niin että tämä kaatuu maahan (vajaa 2v) sekä yrittää näykkäistä aina ohi mennen kädestä yms. Olen alkanut pelätä lasteni turvallisuuden puolesta..

Pitäisikö tässä pyytää jotain kouluttajaa käymään vai mitä tehdä? En koskaan ennen ole pelännyt koiria, mutta nyt ihan itken kun huolettaa onko tuosta perhekoiraksi...

Kertokaa neuvoja...

Oletko satakunnasta? Jos olet voin auttaa??

Meillä on ollut useampi saksanpaimenkoira. Tarvitsevat johdonmukaista koulutusta, jossa ihminen määrää ja näytt'' koiralle paikan. Saksanpaimenkoirat ovat fiksuja ja varmasti ottavat isännän paikan, jos ihminen antaa koiran ottaa. Nyt teidän kannattaisi mennä koirakouluun ja opetella kouluttamaan koiraa tai sitten luopua koirasta ja antaa sellaiselle ihmiselle, joka osaa sen kouluttaa ja käyttää aikaa koiraan.

Käsittämätöntä että joku hankkii saksanpaimenkoiran tarhakoiraksi, ei ihme että ongelmia tulee.

Mutta mielestäni koira ei kuulosta vihaiselta, vain huonosti koulutetulta ja turhautuneelta. Meidän koira (pieni terrieri) välillä jää tuijottamaan silmiin, mutta se on vain sitä että hän hakee huomiota, oikein kerjää. Ei se silmiin tuijottaminen AINA tarkoita vallankaappausta.

Mielestäni koiralle ehdottomasti paras vaihtoehto on uusi koti jossa koirasta pidetään huolta ja sen kanssa yleensäkin ollaan.

Jos tuon kuvailemasi koiran käytöksen perusteella pelkäät koiraa, eiköhän kannata ottaa itseään niskasta kiinni tai antaa koira pois. Tuon perusteella pelkäät jokaista pentukoiraa. Koulutustahan tuo tietenkin tarvitsee, mutta mistä ihmeestä olet tuon pelon saanut? Pentuhan yrittää vaan saada kontaktia/leikkiä.

Nyt järki käteen ja lainaa vaikka miehes toista pallia, että saisit hieman rotia tuohon touhuun.

Etsi muuten heti kättelyssä joku koirakoulu, jos alkaisi sellaisia tässä syksyn tullen. Alat käymään siellä koiran kanssa ja voit pyytää opettajalta myös yksityisopetusta. Tosiaan jämäkkänä pitää olla, eikä "nousta penkille" pakoon näykkäisyjä tms. Sanot tiukasti ei, jos koira tekee jotain mitä ei saa tehdä.

Järkkää pihalle makupalojen piilotusta, joita koira saa ettiä ja sisällä kaikenmaailman aktivointipalloja ja sit näitä peruskäskyjä alat tankkaamaan sen kans. Istu, maahan, paikka... Lenkillä käyntiä toki tarvii, mut sekään ei pelkästään riitä.

Yhteistyössä