Pelkään lentämistä. Ja olis "pakko" lähteä ulkomaille.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Elina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Elina"

Vieras
perhe painostaa, ikinä ei ole käyty etelässä. Lapset 7v, 9v, 13v. Ja nyt pitää piakkoin jotain matkaa järjestää, perheen ja ympäristön painostaessa.
Paniikkia pukkaa, alkaa oksettaa pelkkä ajatuskin. Viimeksi olin koneessa lapsena. Mitenhän sitä saisi itsensä rauhoitettua? :( Joku suora lento kreikkaan, turkkiin, kuopiosta tai oulusta....

Mä lennän muutaman kerran vuodessa noin kuuden (ilman vaihtoa) tunnin lentoja/ suunta. En pidä lentämisestä lainkaan ja turbulenssit saa mun sykkeen nousemaan uusiin stratösfääreihin. En tiedä totunko lentämiseen ikinä vaikka olen lentokoneessa istunut useammin kuin junassa. Mutta rohkaisen itseäni muistelemalla niitä pahimpia lentosäitä, mitkä olen joutunut kokemaan ja silti hengissä selvinnyt.

Mä olen ennen lasten tuloa lentänyt jonkin verran, eikä ole ollut mitään lentopelkoa. Lasten jälkeen alkoi ihan tajuton lentopelko. 6 vuoden tauon jälkeen tuli tilaisuus lähteä kavereiden kanssa etelään lomalle. Se oli unelmien täyttymys raskaiden vuosien jälkeen. Mutta ongelmana oli juuri tuo lentopelko. Mä pelkäsin niin paljon, että olin varma että en tule hengissä takaisin. Mutta pakotin olla ajattelematta sitä lentomatkaa. Keskityin odottamaan lomaa lämpimässä. Kun istuin koneessa, ei ollut vaihtoehtoja enää poistua. Nyt perjantaina pitäis taas mennä tunnin lentomatka ja oon jälleen kerran ihan paniikissa... Mutta mä pakotan itseni siihen, että pääsen siitä eroon... Mutta kokeileppa lentää ensin yksin pieni matka, vähän ennen teidän reissua niin on tuoreena muistissa kuinka siitä selvisit.

Minä pelkään hurjasti !! Ylihuomenna olis taas lento edessä.
Mun keinot on : ristikko ! Vie hyvin ajatukset muualle ja B ) ajattelen henkilöitä jotka tekevät sitä jatkuvasti työkseen= ei volla vaarallista ( eihän ! )

[QUOTE="Joo";24757058]Minä pelkään hurjasti !! Ylihuomenna olis taas lento edessä.
Mun keinot on : ristikko ! Vie hyvin ajatukset muualle ja B ) ajattelen henkilöitä jotka tekevät sitä jatkuvasti työkseen= ei volla vaarallista ( eihän ! )[/QUOTE]

Mä en voi edes keskittyä lukemiseen, saati sitten miettimään ristikoita kun pelottaa niin paljon. Sulla taitaa olla aika lievä?
Itse hain rauhottavat mutta ei niistäkään ole apua joten kärsin vain.

[QUOTE="huuhuu";24757448]Mä en voi edes keskittyä lukemiseen, saati sitten miettimään ristikoita kun pelottaa niin paljon. Sulla taitaa olla aika lievä?
Itse hain rauhottavat mutta ei niistäkään ole apua joten kärsin vain.[/QUOTE]

Lievä..no en sanois ; )
Mutta ainakin aika kuluu ristikon kans.
Hui kun mua alkaa taas pelottamaan ! Paluumatka menee mulla jostain syystä aina paremmin.
Mun mummo otti aina rauhoittavia. Kokeilin, ei toimi. Eikä viina.
Lasken aikaa. Yritän nukkua ym.

[QUOTE="Elina";24756920]tuota voisi kokeilla, että vaikka ensin lentäisin yksin etelä-suomeen kokeiluna... hui apua :([/QUOTE]

Tässä on yksi mutta. Kone on pienempi mitä ulkomaille lentävät. Kaikki tuntuu pienessä koneessa enemmän. Moottorin äänet, turbulenssi ym. Sitten pelkäät kahtakauheammin kun turbulenssi heiluttaa pientä konetta. .

Minäkin pelkään lentämistä (lähinnä nousua ja laskua, kädet hikoaa ja vedet silmissä) ja lennän kuitenkin noin kerran vuodessa ulkomaille. Mää seurailen koneessa turbulenssin aikana muita matkustajia ja lentohenkilökuntaa, jos niiden ilme ei muutu niin ajattelen että nekään ei pelkää joten kone vaan heiluttaa..

Mulla kans lentopelko, enkä oo lentänyt kun noin kymmenen lentoa elämäni aikana. Viimeisimmällä lennolla pelkäsin ehkä eniten, tai etukäteen ja oksensin koneessa ihmisten tuijottaessa. Great.

Yhteistyössä