pelkään ystäväni puolesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
ystäväni on eroamassa miehestään, mut nyt kumminkin asuvat saman katon alla. mies palasi tänään kotiin n. kk ryyppäyskeikailta, hän on jotenkin psykoosissa, uhkailee ystävääni, haukkuu häntä huoraksi jne. kerrankin hän löysin miehensä tyynyn alta semmoisen ison puukon et jos ystävän kanssa oltais menty sinne yöksi baarin jälkeen ois varmaan henki lähtenyt.
pelkään et ystäväni menettää vielä henkensä sen miehen takia.
mitäs tämmöisessa tilanteessa voisi parhaiten tehä? olen yrittänyt olla tukena ystävälleni, mut riittääkö se? enhän mä muutakaan voi tehä

jos jotain tapahtuu sinä mietit vieläkin että "olisinko mä voinu tehdä jotain enemmän" eli ehkä nyt on aika ainakin yrittää ettei sitten tarvii elää loppuelämää noiden tuskaisten kysymysten kanssa.
Keskustele ystäväsi kanssa ja yritä saada hänet uskomaan että ko. mies ei ole kuvauksesi mukaan "täydessä ymmärryksessä" eli voi odottaa mitä vain eli olisi turvallisempaa asua muualla.Turvakodeista olikin jo linkkiä ei ole mikää häpeä ottaa vastaan apua ja poistua tuosta tilanteesta. Kyllä nyt näitä perheiden surmia on niin nähty....lisää ei kaivata, kukaan ei moiti että turhaan apua hait, mutta huonossa tapauksessa ainakin sinulla on vaikeaa