U
unikuu108
Vieras
en tiedä miten määritellä vahva mutta jotenkin tuntuu että vahva ei ole sama kuin hyvä ihminen..kun siihen voi niin hyvin luokitella kaikki hyvät luonteenpiirteet samaan..
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Vahvuus ja itsevarmuus on eri asia kun koppavuus ja itsekeskeisyys. Omaa mielipidettä voi pontevasti puolustaa olematta kuitenkin väheksymättä ja arvostelematta toista ja ilman ylemmyyden tunnetta. Aidosti vahva ihminen ei ota jokaista mielipidettä henkilökohtaisena loukkauksena eikä koe tarvetta pönkittää omaa itsetuntoa joka käänteessä.
Yleensä nämä jotka kuvittelet olevansa vahvoja ihmisiä sekoittaa nuo toisiinsa. Mä uskaltaisin jopa väittää, että vahvimmat ihmiset eivät itse edes osaa pitää itseään kovin vahvoina
Tämä liittyy aika suoraan tuohon ehdottomuus-ketjuun eikä niinkään tähän vahvuuteen, mutta ehdottomat iihmiset ovat hyvin usein nuoria tai kouluja käymättömiä. Oikeesti. Ihmisille kehittyy kyky abstraktiin ajatteluun ja empatiaan ja ymmärrykseen vain jos niitä työstetään. Nuorilla ehdottomuus vielä kuuluu ikävaiheeseen, mutta sanotaan että yli 25-vuotiaan pitäisi jo päästä siitä yli.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:nyt pitää mennä.Tässäkin tätä hajontaa vastauksissa näytti olevan.Toiset automaattisesti ajattelevat vahvat pahoina ja toisilla on taas vahvudesta eri käsitys.
Olen sitä mieltä että vahvuus ja vahvuus ovat eriasioita...heh...ja se miten muut kategorioivat tapaamansa "vahvan" ihmisen johtuu siitä millaisia ovat aikaisemmat kokemukset jonkun ns. vahvemman ihmisen kanssa.
Tuo on muuten hienosti sanottu.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:En pelkää, mutta ehdottomuus, omanapaisuus ja joustamattomuus ovat todella rasittavia piirteitä. Usein vastoinkäymisten kokeminen antaa vahvuutta, nöyryyttä, empatiaa, kykyä nähdä asioita eri tavoin.
Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:Mua ehkä ärsyttää vahvoissa ihmisissä juuri se, että sanotaan kaikki ajatukset suoraan päin naamaa. Mulla on tavoite tulla kaikkien kanssa toimeen, enkä koskaan hermoa kenellekään päin naamaa vaikka aihettakin olisi. Se on vaan niin paljon helpompaa tulla toimeen kaikkien kanssa ilman että tarvii pelätä koska toinen räjähtää jostain syystä.
Mä kuulun sitten varmaan niihin selän takana puhujiin :/
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Kun sinne kirjottelin niin tuli mieleen, että miks niin monia ärsyttää jos on vahva ihminen/persoona?Vaikka kuitenkaan koskaan ei pahaa kenellekkään tarkoita.
Mun on aina pennusta asti pitäny olla vahva ja pärjätä omillani.Olen sisäisesti kuitenkin ihan pieni tyttö vieläkin, aina varmaan.
Olen kuitenkin tosi vahva persoona ja mua ihmetyttää et mikä ihme mussa aiheuttaa niin paljon vitutuksen tunteita, kateellisuutta yms.
Oon oikea paskamagneetti!Oon kuitenkin tosi rehellinen, enkä mikään juoruaja tai muutenkaan pinnallinen.
Nyt kun oon onnellinen vaimo ja äiti niin kyllä vaan serkukset kadehtii, eivätkä juurikaan ees puhu mulle.No en minäkään niille, kun en oo mikään mielistelijä.
Joskus vaan ei jaksais negatiivisia asioita yhtään enää.
Alkuperäinen kirjoittaja Riona:Tämä kuulostaa siltä, että ihmiset käsittää tuon eri tavalla. Mä olen omasta ja muidenkin mielestä vahva ihminen. Mulle se tarkoittaa sitä, että selviää vastoinkäymisistä, elää sovussa itsensä ja muiden kanssa. Mulla on omat mielipiteeni ja uskallan sanoa ne ääneen. En kuitenkaan tyrmää toistenkaan ajatuksia - ja jos joku esittää asian niin, että hänen mielipiteensä tuntuukin "oikeammalta", en epäröi myöntää olleeni väärässä.
Mulle vahva ihminen on sellainen, joka taipuu tuulessa, vaan ei taitu. Osaa sopeutua tilanteeseen kuin tilanteeseen. Ei ole ehdoton. Vahva ihminen uskaltaa sanoa olleensa väärässä. Vahva ihminen seisoo sanojensa takana.
Itse olen myös herkkä. Se ei sulje mielestäni pois vahvuutta ihmisenä, päin vastoin. Herkkyys antaa mulle vain lisää voimaa. Voi rauhassa itkeä ja purkaa sen pahan mielen. Kun sen saa ulos, tuntuu taas hyvältä, eikä ne ajatukset patoudu, eikä asioita jää märehtimään. Näin säästyy energiaa ja elämä näyttää taas valoisammlta![]()
Alkuperäinen kirjoittaja ölö:no, kyllä mä oikeastaan pidän itseäni aika vahvana ihmisenä. ihmisillä tuntuu tästä vahvuudesta tosiaan olevan monenlaisia mielikuvia. itse en pidä sitä ehdottomuutena tai itsekeskeisyytenä, vaikka minulla onkin asioista vahvat mielipiteet. en muodosta mielipiteitäni kovin äkkiä, vaan pikkuhiljaa muodostan ne kokemuksieni ja pohdintojeni perusteella. mielipiteistäni pystyn, ja olen halukaskin keskustelemaan, ja ne kenties sitä kautta jonkin verran saattavat muuttuakin. kenenkään toisen takia/miellyttämisen takia en kuitenkaan mielipiteistäni horju, tai muutenkaan niitä jatkuvasti muuttele.
jotenkin myös ihmetyttää se, mitä tarkoitetaan "suoraan puhumisella"? onko suoraan puhuminen synonyymi sille, että loukataan ja tylytetään toisia? (tämä on erittäin helppoa!)mun mielestä ei, vaan sitä, että pystyy omista tunteistaan ja tuntemuksistaan kertomaan rehellisesti. tähän harva "suorasanainen" pystyy.
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:Olen "vahva" ihminen. Sanavalmis, toimiva ja määrätietoinen. Yritän huolehtia, että vaikka sanon asiat suoraan ja kiertelemättä, sanon asiat myös rakentavasti. Mutta en ole mielinkielin koskaan ja sehän voi saada tietyissä ihmistyypeissä näkemään punaista. Voin aihettaa ahdistusta, koska en kaihda ikäviä asioita vaan yritän saada ne vietyä eteenpäin. Voin aiheuttaa stressiä lusmuajille, koska painostan heitä tekemään päätöksiä ja lopettamaan vatuloinnin. Jos en ole ihan hereillä, niin hiljaiset hissukat voivat jäädä mun puhetulvan alle. Uskallan tunnustaa erehdykseni ja jatkan oikeaan suuntaan sitten aika suoraan. Mutta mulle pitää perustella, miksi olen väärässä...
Mulla on ystävinä myös täysin erilaisia persoonia (ns hiljaisia, rauhallisia pohtijoitakin) ja koska ystävyys on kestänyt jo vuosia ja kestää etäisyyttäkin, niin en varmaankaan ole ihan kauhea tapaus.
Kaikenlaisia tyyppejä tarvitaan, heidän roolinsa ovat erilaisia. Täydellinen tulos yleensä vaatii niin aloitteentekijää, suorittajaa, pilkunviilaajaa ja visionääriä....
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:Olen "vahva" ihminen. Sanavalmis, toimiva ja määrätietoinen. Yritän huolehtia, että vaikka sanon asiat suoraan ja kiertelemättä, sanon asiat myös rakentavasti. Mutta en ole mielinkielin koskaan ja sehän voi saada tietyissä ihmistyypeissä näkemään punaista. Voin aihettaa ahdistusta, koska en kaihda ikäviä asioita vaan yritän saada ne vietyä eteenpäin. Voin aiheuttaa stressiä lusmuajille, koska painostan heitä tekemään päätöksiä ja lopettamaan vatuloinnin. Jos en ole ihan hereillä, niin hiljaiset hissukat voivat jäädä mun puhetulvan alle. Uskallan tunnustaa erehdykseni ja jatkan oikeaan suuntaan sitten aika suoraan. Mutta mulle pitää perustella, miksi olen väärässä...
Mulla on ystävinä myös täysin erilaisia persoonia (ns hiljaisia, rauhallisia pohtijoitakin) ja koska ystävyys on kestänyt jo vuosia ja kestää etäisyyttäkin, niin en varmaankaan ole ihan kauhea tapaus.
ja tämä myös....niin totta ja aivan mun elämästä
On oikeasti kiva lukea että mun luonteeni on kuitenkin ihan "yleistä" ja on oikeastaan helpompi uskoa tuohon kateellisuus juttuun, kun minä näitä viestejä lukiessani tunnen jonkin asteista ihailua teitä "vahvoja" kohtaan.
Kaikenlaisia tyyppejä tarvitaan, heidän roolinsa ovat erilaisia. Täydellinen tulos yleensä vaatii niin aloitteentekijää, suorittajaa, pilkunviilaajaa ja visionääriä....
Alkuperäinen kirjoittaja Riona:Tämä kuulostaa siltä, että ihmiset käsittää tuon eri tavalla. Mä olen omasta ja muidenkin mielestä vahva ihminen. Mulle se tarkoittaa sitä, että selviää vastoinkäymisistä, elää sovussa itsensä ja muiden kanssa. Mulla on omat mielipiteeni ja uskallan sanoa ne ääneen. En kuitenkaan tyrmää toistenkaan ajatuksia - ja jos joku esittää asian niin, että hänen mielipiteensä tuntuukin "oikeammalta", en epäröi myöntää olleeni väärässä.
Mulle vahva ihminen on sellainen, joka taipuu tuulessa, vaan ei taitu. Osaa sopeutua tilanteeseen kuin tilanteeseen. Ei ole ehdoton. Vahva ihminen uskaltaa sanoa olleensa väärässä. Vahva ihminen seisoo sanojensa takana.
Itse olen myös herkkä. Se ei sulje mielestäni pois vahvuutta ihmisenä, päin vastoin. Herkkyys antaa mulle vain lisää voimaa. Voi rauhassa itkeä ja purkaa sen pahan mielen. Kun sen saa ulos, tuntuu taas hyvältä, eikä ne ajatukset patoudu, eikä asioita jää märehtimään. Näin säästyy energiaa ja elämä näyttää taas valoisammlta![]()
Alkuperäinen kirjoittaja ap is back:Alkuperäinen kirjoittaja ölö:no, kyllä mä oikeastaan pidän itseäni aika vahvana ihmisenä. ihmisillä tuntuu tästä vahvuudesta tosiaan olevan monenlaisia mielikuvia. itse en pidä sitä ehdottomuutena tai itsekeskeisyytenä, vaikka minulla onkin asioista vahvat mielipiteet. en muodosta mielipiteitäni kovin äkkiä, vaan pikkuhiljaa muodostan ne kokemuksieni ja pohdintojeni perusteella. mielipiteistäni pystyn, ja olen halukaskin keskustelemaan, ja ne kenties sitä kautta jonkin verran saattavat muuttuakin. kenenkään toisen takia/miellyttämisen takia en kuitenkaan mielipiteistäni horju, tai muutenkaan niitä jatkuvasti muuttele.
jotenkin myös ihmetyttää se, mitä tarkoitetaan "suoraan puhumisella"? onko suoraan puhuminen synonyymi sille, että loukataan ja tylytetään toisia? (tämä on erittäin helppoa!)mun mielestä ei, vaan sitä, että pystyy omista tunteistaan ja tuntemuksistaan kertomaan rehellisesti. tähän harva "suorasanainen" pystyy.
Tässäpä taas se mitä tarkoitin...osaamatta muuttaa sitä kunnon tekstiksi.
Ja toi suoraan puhuminen ei mustakaan tarkota et lytätään ja loukataan muita!!
Ne muutamat hyvät ystävät joita mulla on,on itseasiassa hyvillään että multa saa varmasti rehellisen vastauksen, eikä vaan mielistelyä yms. En halua itsekään jos yritän ratkoa jotain pulmaa tms. et mulle vastaillaan sitä mitä oletetaan mun haluavan kuulla!