pelkästään koulussa hiihtämisen takia sukset???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Onko kukaan muu jättänyt ostamatta lapselleen suksia vaikka koulu sellaisia vaatii liikunnan takia?
Ollaan etsitty nyt ainakin pari viikkoa edullista settiä, mut uutena saa maksaa ainakin 200e, ja käytettynä en meinaa löytää sopivan kokoisia :/

Koululta saa kyllä lainaan, mut tuntuu kyl tyhmälle.... sekä jättää ostamatta, että ostaa kalliit sukset koulun takia.

eivät ole kiinnostuneita hiihtämisestä. Käymme luistelemassa, uimassa, pulkkamäessä jne. mutta tuo hiihtäminen ei vaan ole ollut meidän perheen juttu.
Mutta kiitosta vaan v*ttuilusta.

Alkuperäinen kirjoittaja talvikeiju pakkashangella:
eikös ne kullanmurut joutais hieman hiihtelemään koulun ulkopuolellakin, eikä aina vahdata töllöä tai tietsikkaa

Kiva yleistys sulla. Jos ei hiidä, niin sitten istutaan vaan töllön ja tietsikan edessä.
Kivat sulle.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eivät ole kiinnostuneita hiihtämisestä. Käymme luistelemassa, uimassa, pulkkamäessä jne. mutta tuo hiihtäminen ei vaan ole ollut meidän perheen juttu.

eli lapset ei tykkää kun vanhemmat ei tykkää...näin se menee monessa asiassa

eikös ne kullanmurut joutais hieman hiihtelemään koulun ulkopuolellakin, eikä aina vahdata töllöä tai tietsikkaa

muita vaihtoehtojako ei ole kuin hiihtäminen tai televisio ja tietsikka?

Olemme kyllä ostaneet lapselle kaikki tarvittavat urheiluvälineet vaikkei tuo enää juuri vapaa-ajalla luistele tai hiihdä. Vuosittain saa uusia kun jalka kasvaa koko ajan.
Täytyyhän kuitenkin tarvikkeet olla, noloa lainata koulusta.

Ja lisäksi kyllä niitä suksipaketteja saa sadallakin eurolla, nytkin on 99? paketti tarjouksessa, samoin oli viime vuonna. Taitaa olla asenneongelma!

Alkuperäinen kirjoittaja oho:

Kiva yleistys sulla. Jos ei hiidä, niin sitten istutaan vaan töllön ja tietsikan edessä.
Kivat sulle.

peesi. Heti jonkun pitää piruilla. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:

siis mitä hittoa??? olenko mä tosiaan ainoa joka ei halua näille kullanmuruilleen ostaa kalliita suksia, sauvoja ja monoja sen takia että koululla vaan sattuu kuulumaan opetussuunnitelmaan hiihto??? Mitä sit jos tänä talvena satsaisin ja ostaisin molemmille koululaisille sukset ja ens talvena ei sit ookaan lunta?
tulin pahalle tuulelle, kiitosta vaan. Turha täältä odottaa asiallista keskustelua, näemmä.

Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Olemme kyllä ostaneet lapselle kaikki tarvittavat urheiluvälineet vaikkei tuo enää juuri vapaa-ajalla luistele tai hiihdä. Vuosittain saa uusia kun jalka kasvaa koko ajan.

Ai noiloa :o Enpä oo kuullu, että koulussa olis opet ihmetelleet ettei joka kersalla oo välineitä. Enkä kyllä itekään oo ihmetelly koulussa töissä olevana.
mutta häpee sä rauhassa ja osta välineet kullanmurulles :o

Alkuperäinen kirjoittaja Näinpä:

Ja lisäksi kyllä niitä suksipaketteja saa sadallakin eurolla, nytkin on 99? paketti tarjouksessa, samoin oli viime vuonna. Taitaa olla asenneongelma!

jaa, missä? halvin mitä olen löytänyt maksaa 130 e, plus siihen suksien käyttöönotto käsittely joka maksaa urheiluliikkeessä 40 e. Koska emme osaa itse sellaista tehdä uusille suksille.

Käytettynä voisi helpommin löytää ns. osissa , sukset yhdeltä, monot toiselta jne...
Ei kaikkien ole pakko tykätä hiihtämisestä mutta jos se kuuluu koulun opetussuunnitelmaan niin sitten sitä on pakko siellä koulussa olla. Koulussa ei varmaan ole kovinkaan kummosia välineitä niille joilla ei ole omia. Viimeisetkin hiihtohalut kuolee sitten niillä huonoilla suksilla hiihtäessä!

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:

siis mitä hittoa??? olenko mä tosiaan ainoa joka ei halua näille kullanmuruilleen ostaa kalliita suksia, sauvoja ja monoja sen takia että koululla vaan sattuu kuulumaan opetussuunnitelmaan hiihto??? Mitä sit jos tänä talvena satsaisin ja ostaisin molemmille koululaisille sukset ja ens talvena ei sit ookaan lunta?
tulin pahalle tuulelle, kiitosta vaan. Turha täältä odottaa asiallista keskustelua, näemmä.

Et oo ainoo ja kouluissa yleensä on lainavälineitä. joten älä sure :)

Sukset oon ostanut, koska hiihdellään muutenkin. Mutta luistelukypärää en osta! Se on uusin vaatimus nyt, pyöräilykypärä ei kuulema käy, saa siis käyttää koulun kypäröitä. Kokoajan kasvaa noi vaatimukset, lapsi ei luistele kuin koulussa sen 10xtalvi.

Alkuperäinen kirjoittaja hih:

Ai noiloa :o Enpä oo kuullu, että koulussa olis opet ihmetelleet ettei joka kersalla oo välineitä. Enkä kyllä itekään oo ihmetelly koulussa töissä olevana.
mutta häpee sä rauhassa ja osta välineet kullanmurulles :o

Kyllä se ennen ainakin oli niin että vain köyhimpien lapset lainasivat koululta. Ennen lapsille vielä ostettiin tarvittavat, nykyään saatava kaikki ilmaiseksi. Iänkaiken lapsilla ollut luistimet, sukset, pyörät ja opetettu niitä käyttämään.

jaa, missä? halvin mitä olen löytänyt maksaa 130 e, plus siihen suksien käyttöönotto käsittely joka maksaa urheiluliikkeessä 40 e. Koska emme osaa itse sellaista tehdä uusille suksille.

Prismassa on tarjouksessa 99.90 e suksipaketti. Cittarissa on myos suksipaketteja mutta hintaa en osaa sanoa.

Kyllä se ennen ainakin oli niin että vain köyhimpien lapset lainasivat koululta. Ennen lapsille vielä ostettiin tarvittavat, nykyään saatava kaikki ilmaiseksi. Iänkaiken lapsilla ollut luistimet, sukset, pyörät ja opetettu niitä käyttämään.

Viime vuosina ei ole päässyt hiihtämään kun ei ole ollut lunta.Ja jäätä on ollut vain joinakin päivänä koko talven aikana.

ei nykylapsilla ole enää urheiluvälineitä omasta takaa. farkuissa nuo isommat koululaiset näkyy liikuntatunteja menevän ja syksyllä juoksivat sukkasillaan radalla kun ei ollut kunnon kenkiä liikkaa varten. hiihto on kiva harrastus ja monipuolista liikuntaa.ja jos ei aivan etelässä asu niin yleensä sitä lunta tulee niin että hiihtämään pääsee.

säälittää sellaset ap:n lasten kaltaset lapset. oon sata kertaa nähnyt näitä häpeissään (tai vaihtoehtoisesti korostetun röyhkeesti) suksettomuuttaan/luistimettomuuttaan selitteleviä lapsia. kaikki sukselliset/luistimelliset katsovat, kun nää raukat yritävät peitellä perheen köyhyyttä (tai useinhan se on valikoitua köyhyttää, kaljaan, tupakkaan, baareiluun, viihde-elektoniikkaan ja tietsikkoihin kyllä tuppaa rahaa löytymään). en ikinä haluaisi olla se lapsi, joka uhmakkaana itkua pidätellen sanoo, että ei ole ja äiti sanoi ettei myös osteta, et sä voi pakottaa ostaan! :(

Käyppä kurkkimassa liikkeissä, voit yllättyä, että ne myyvät ei oota.

Esim. itse ostin viime talvena 4-vuotiaalle päiväkotia varten sukset ja monot, sauvoja ei löytynyt mistään, ja kiersin monta liikettä. Nyt olen sitten metsästänyt niitä sauvoja uudestaan, huomenna olisi pojalla hiihtoa, 4 liikettä käytynä, eipä löydy lyhyitä sauvoja. Samalla olen myös nähnyt, ettei niitä isompiakaan suksia hirmuisesti kaupoissa ole, saatikka suksipaketteja.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:

Käyppä kurkkimassa liikkeissä, voit yllättyä, että ne myyvät ei oota.

Esim. itse ostin viime talvena 4-vuotiaalle päiväkotia varten sukset ja monot, sauvoja ei löytynyt mistään, ja kiersin monta liikettä. Nyt olen sitten metsästänyt niitä sauvoja uudestaan, huomenna olisi pojalla hiihtoa, 4 liikettä käytynä, eipä löydy lyhyitä sauvoja. Samalla olen myös nähnyt, ettei niitä isompiakaan suksia hirmuisesti kaupoissa ole, saatikka suksipaketteja.

Taalla on ollut viela hyvin jaljella. Tuplille ostin jo ennen joulua suksipaketit. Vanhemmille lapsille ostin viime viikolla nimenomaan Prismasta.

Tanaan itse annoin naapurustolle pieniksi jaaneita suksia seka luistimia. Muutama luistin jai ja ne vien huomenna koulun urheilukaappiin.

Yhteistyössä