pellavansiemenet ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pellavainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pellavainen

Vieras
Moi!

Ostin vahingossa leipää, jossa on pellavansiemeniä. Pellavansiemenethän on noilla raskausaikana kiellettyjen ruokien listoilla. Olen täällä kahden vaiheilla, muuten antaisin miehelle mutta kun yksin asun niin ei ole muitakaan leivän syöjiä tarjolla ja ihan hyvää leipää on ikävä heittää pois. Uskaltaisitteko muut syödä leivän siemenistä huolimatta? Raskaus on viikolla 12+.

hysteerisenä odottajana aikoinaan en syönyt mitään leipää, jossa oli pellavaa. Sitä oli tungettu vaan niin pirun moneen leipään, että oli vaikeaa löytää ilman! Mutta nyt jos tulisin raskaaksi niin söisin... kunhan ei lusikkakaupalla laita esim. viiliin tms. niin anti mennä. Muistaakseni jossain oppaassa vielä luki, että leivässä ei haittaa, vähäisiä määriä.

Mä en kummankaan raskausaikana syönyt mitään missä oli tota pellavaa.. Ja toisn raskauden jälkeen vasta kun kerroin tämän terkkarille niin katsoi mua ja sitä alkoi naurattaa että "ei se haittaa jos vaikka leivässä on pellavaa, rajotus tarkoittaa lähinnä sitä ettei suositella pellavansiemeniä lisättäväksi silleen erikseen siihen ruokavalioon" ei siis just sitä kun jotkut laittaa viiliin tai jogurttiin tms.

Yhteistyössä