Pelot raskauden aikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ex-ilonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ex-ilonen

Vieras
Onkohan täällä ketään, joilla on ollut raskaana ollessa voimakasta jännittämistä ja pelkoja tai sellasia, joiden kanssa vois hölistä tuntemuksistaan?
Itsellä on muutama päivä sitten alkanut kaikenlaiset pelot..tiedän, että mitään ei kannata murehtia etukäteen kun eihän koskaan voi tietää kellekin tapahtuu, mutta en pääse tästä eroon.:( Pelkään ihan hirveesti miten tämän raskauden kanssa käy, meneekö kaikki hyvin, entä synnytys ja onko lapsi terve jne..mutta kaikista eniten on tullut kuolemapelko. Ihan typerää, mutta kun se pelko iskee päälle niin sillon ei pysty kuunteleen järkeä vaan alkaa tuntuun, että nyt iskee kuolema tai pakko jotain pahaa on tapahtua.
Oon ihan toivoton eikä miehestä ole apua vaikka on todella läheinen, mutta ei se tiedä tälläsestä pelosta mitään kun ei ite pelkää yhtää mitää eikä mieti asioita liikaa niin kun itsellä on huonona tapana muutenkin.
Itsellä toinen raskaus menossa ja puolessä välin vasta menossa. Edellisessä raskaudessa olin ilonen ja huoleton koko raskauden ja tämä tuntuu täysin päinvastaselta. Missä se onnellinen ja iloinen odotus on..?

Kyllä minuakin on raskauksissa huolestuttanut. Erityisesti esikoisen kohdalla kun takana oli lapsettomuus ja keskenmenoja. Nytkin kolmatta odottaessa on tosi vaikea uskoa että kaikki voisi mennä hyvin. Olen tosin niin varhaisilla viikoilla, että tässä saakin vielä jännätä. Ei yhtään ultraa takana ja niinpoispäin.

Silti on vain pakko karistella liiat pelot pois, eihän se pelkääminen siihen synnytykseen lopu. :) Tsemppiä. Jos tahdot juttukaveria niin musta sellaisen kyllä saa. :)

Yhteistyössä