Pelottaa, että kohta tulee sappikohtaus.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PaAp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Samarinilla saa joskus kohtausta hillittyä, kun ruoka sulaa mahalaukusta paremmin. Tai sit vaan sormet kurkkuun ja vatsa tyhjäksi, jos iskee paha kohtaus.

Helpottaako oksentaminen kohtauksen aikana?

Mulla ainakin auttaa. Kipu lakkaa 15 min sisällä, usein lievenee jo oksentamisen aikana

Alkuperäinen kirjoittaja toinen vaivanen:
Mulla auttaa kun juon sikana ja otan buranaa jos muuta ei ole. Vesi pistää kans kivet liikkeelle ja ulos.

Haen vielä vesikannun siis, kiitti. :)

Hei jos sulla on ruokasoodaa, niin laita 1tl lasiin vettä ja juo. Älä ota ton enempää, ettei maha siitä suutu, mutta se auttaa kans. Unohdin ton aiemmasta viestistä kun nopeesti nakuttelin :oD

Onko pahentunut olo? Mulla tulee joskus aivan sietämätön kipukohtaus, juon, oksennan, juon, paskoon, juon ja oksennan ja siinä välissä yritän saada lääkkeet imeytymään! Siksi otan ne lääkkeet heti kun pikkasenkin oireet alkaa. Tunnin päästä on myöhästä kun kroppa on kuin kaksipäinen vesiposti ;oD

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Millainen on sappikohtaus?

Hirveä :/
Mulla noita kohtauksia oli pidemmän aikaa, ennen kuin edes tajuttiin, että hoidetaan väärää vikaa, ja ilmankos ei ota talttuakseen.

Tilanne kun pääsi pahaksi, ei mulla auttanut yhtään mikään, lattialla makasin ja olin ihan läpimärkä tuskanhiestä, siis niin märkä, että paitakin liiskaant6u ihoon kiinni.
Onneksi multa on mokoma rakko poistettu ja jo vain on elämä helpompaa.

Mikään ei ollut niin hirveää kun se, että kipu alkoi hiipiä ja tiesit, että puolentunnin sisään on suoranainen kivun helvetti valloillaan, joka kestää jopa tuntia :o

Alkuperäinen kirjoittaja kohtalosisar:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen vaivanen:
Mulla auttaa kun juon sikana ja otan buranaa jos muuta ei ole. Vesi pistää kans kivet liikkeelle ja ulos.

Haen vielä vesikannun siis, kiitti. :)

Hei jos sulla on ruokasoodaa, niin laita 1tl lasiin vettä ja juo. Älä ota ton enempää, ettei maha siitä suutu, mutta se auttaa kans. Unohdin ton aiemmasta viestistä kun nopeesti nakuttelin :oD

Onko pahentunut olo? Mulla tulee joskus aivan sietämätön kipukohtaus, juon, oksennan, juon, paskoon, juon ja oksennan ja siinä välissä yritän saada lääkkeet imeytymään! Siksi otan ne lääkkeet heti kun pikkasenkin oireet alkaa. Tunnin päästä on myöhästä kun kroppa on kuin kaksipäinen vesiposti ;oD

Taisin selvitä säikähdyksellä. *koputtaa puuta*
Mulla on ollut kohtaus kaksi kertaa. Ensimmäisellä kerralla olin raskaana ja luulin, että ne vatsakivut ovat supistuksia. :laugh: Se oli ihan kamalaa, oksensin, ripuloin ja itkin. Toinen kohtaus tuli kun olin syönyt hampurilaisaterian, ei ollut niin paha onneksi.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:

Hirveä :/
Mulla noita kohtauksia oli pidemmän aikaa, ennen kuin edes tajuttiin, että hoidetaan väärää vikaa, ja ilmankos ei ota talttuakseen.

Tilanne kun pääsi pahaksi, ei mulla auttanut yhtään mikään, lattialla makasin ja olin ihan läpimärkä tuskanhiestä, siis niin märkä, että paitakin liiskaant6u ihoon kiinni.
Onneksi multa on mokoma rakko poistettu ja jo vain on elämä helpompaa.

Mikään ei ollut niin hirveää kun se, että kipu alkoi hiipiä ja tiesit, että puolentunnin sisään on suoranainen kivun helvetti valloillaan, joka kestää jopa tuntia :o

Kuulostaa kamalalta. Mikä tuollaisen laukaisee, voiko se tulla kenelle vain?

Vichy pistää röyhtäyttään.. Mulla autto oksentaminen aina (ainakin jossain vaiheessa). Se on kyllä kamala tunne kun tunnet kohtauksen olevan tulossa :( Ja varsinki kun alkaa panikoimaan sitä että on lasten kanssa yksin kotona. Mullaki kohtauksia oli kuopuksen syntymän jälkeen siihen asti kun hän täytti 3 kk jolloin sappi leikattiin.

Järkyttävä !!

On kuin vanne puristaisi rintakehääsi ja kun kipu iskee et voi maata, mutta et voi liikkuakkaan, tuskanhiki ja kylmänhiki vuorottelevat, oksettaa, koskee niin kovasti, että mielesi tekisi hypätä lähinpään kaivoon että saisit tuskan pois ja kun lopulta olo helpottaa (tähän saattaa mennä useita tunteja) vatsa/kyljet ovat niin kipeät, että tuntuu kuin olisit tehyt vatsalihasliikkeitä vuorokauden putkeen ja pari seuraavaa päivää menee kuin 80-kymppisellä mummolla, kävely vaikeaa ja kaikki "ponnistaminen" mihin tarvitset vatsalihaksia.

Tätä kohtausta ei toivoisi ede pahimmalle vihamiehelle !

Onneksi minulta sappirakko on poistettu, mutta vieläkin kun kipuilua tuollealueelle tulee, niin pelko puristaa rintaa. Ei kai vaan ?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Järkyttävä !!

On kuin vanne puristaisi rintakehääsi ja kun kipu iskee et voi maata, mutta et voi liikkuakkaan, tuskanhiki ja kylmänhiki vuorottelevat, oksettaa, koskee niin kovasti, että mielesi tekisi hypätä lähinpään kaivoon että saisit tuskan pois ja kun lopulta olo helpottaa (tähän saattaa mennä useita tunteja) vatsa/kyljet ovat niin kipeät, että tuntuu kuin olisit tehyt vatsalihasliikkeitä vuorokauden putkeen ja pari seuraavaa päivää menee kuin 80-kymppisellä mummolla, kävely vaikeaa ja kaikki "ponnistaminen" mihin tarvitset vatsalihaksia.

Tätä kohtausta ei toivoisi ede pahimmalle vihamiehelle !

Onneksi minulta sappirakko on poistettu, mutta vieläkin kun kipuilua tuollealueelle tulee, niin pelko puristaa rintaa. Ei kai vaan ?

Minä ajattelin, että hyppään parvekkeelta alas. Onneksi tuli sen verran tavaraa alapäästä niin ei päässyt liikkumaan. Mulla auttoi hieman kun painoin pään jalkoihin, siis menin kyyryyn. En kyllä toivoisi kenellekään sappikohtausta. Kyllä sitten oli niin helpottunut olo kun kipu loppui. Tosin luulin, että se kipu tulee takaisin. Onneksi ei tullut. Toivottavasti ei tule enää ikinä.

Yhteistyössä