Pelottava tunne yöllä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lilli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lilli

Vieras
Eli heräsin yöllä siihen kun pääni ja kroppani oli vallanut sellainen vähän sureva tunne ja tuntui painavalta, ihan kuin olisin vajonnut tuossa tilassa yhä syvemmälle ja syvemmälle, yritin huutaa ja puhua mutta en pystynyt, koitin avata silmäni ja lopulta se onnistui vähän ...oli niin pelottava olo ja pystyin miettimään ja ajattelemaan kaikkea, pelkäsin hirveästi, sitten sain kylkeä käännettyä ja sekään ai auttanut yhtään vaan alkoi taas sama...mielestäni sitä kesti ikuisuuden enkä jaksanut nousta vaan koitin muuttaa pään asentoa, sitten lapsi heräsi ja nousin ylös kävin pissalla, olo oli vieläkin hieman outo...siteen kun menin uudelleen nukkumaan ei ollut enää mitään.

siis mitä ihmettä?olen miettinyt tätä koko päivän ja nyt pelottaa...

onkos kenelläkään mitään vastaavia kokemuksia...?
sitä on kyllä vaikea pukea sanoiksi...mistä johtuu...
onko tämä jotain sellaista että mulla on päässä vikaa,siis olenko tulossa kenties hulluksi?vai onko minulle aivoissa jokin häiriö ...apuaa

auttakaa mua pliis...

En tiedä, mutta olen kuullut jotain... Tollasta, et tavallaan on unessa, mut hereillä samaan aikaan, ei pysty liikkua niinkuin haluaa, saattaa nähdä kaiken unen läpi. jotain tommosta.

elimistössä voi kuulemma tapahtua monen laista.. jostuu jostain kemia jutuista.. itse ekrran asiaa lääkäristä nuorempana kysyneenä.. ei kaikesta kannta niin säikyä.. sitten vasta jos tätä tapahtuu jatkubasti niin mene lääkärin juttusille..

eikä se ole sitten mitään vakavaa...menen nyt lukemaan,,,oli vaan ihan kauheata kun se ei loppunut millään vaikka asentoja vaihtelin ja kaikkea aina tuli takaisin...

ajattelin että otan miestä kädestä mutta en voinut...hurjaa...

en tiedä olenko hermoheikko tunne oli vaan niin kamala.

Jep... kuullostaa unihalvaukselta. Googleta niin löydät lisätietoa. Harmiton, mutta pelottava juttu, jonka hyvin moni kokee kerran elämässään. Toisilla ne jää ns. päälle.

Itse koin sellaisen joskus neljä vuotta sitten valtavan stressin alla ja oli pelottavaa. Melkein kahteen vuoteen en uskaltanut nukkua selälläni, kun pelkäsin sen uusivan.

Mulla on ollut tuollaisia kummankin raskauden aikana. Niitä tuli silloin toistuvasti jopa päivänokosten aikaan. *puistatus*

mutta sitten aloin taas pohtimaan niin mulla on tollanen ollut joskus aikasemminkin...ja silloin henkisesti on ollut huono olla...
onko se vakavaa jos sitä tapahtuisi useasti...ennen en ole yhtä pelottavana sitä meinaan kokenut.

mutta sitten aloin taas pohtimaan niin mulla on tollanen ollut joskus aikasemminkin...ja silloin henkisesti on ollut huono olla...
onko se vakavaa jos sitä tapahtuisi useasti...ennen en ole yhtä pelottavana sitä meinaan kokenut.

Paniikkihäiriöön on lääkkeitä ja terapioita ja itsehoito juttuja(kaiken maailman harjotuksia yms)

Mut mene ihmeessä lääkäriin jos kovin vaivaa niin saat oikeanlaista apua ja selville jos on vaikka paniikkihäiriö

Yhteistyössä