Penninvenytys osa 6. Kannattaako kauppaan mennä ilman ostoslistaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä välttelen myös sitä liian usein kaupassa käyntiä. Olen menossa vasta huomenna kauppaan, kun muutenkin asiaa sinne päin. Tälle illalle on mustamakkara+ perunat kaapissa odottamassa, mutta lounaan kanssa meinas tyhjä kaappi tehdä tiukkaa.... Maitoa jostain syystä oli 3 purkkia jäljellä - vaikka ne on aina yleensä vähissä - niin tein mannapuuroa lounaaksi. Iltapalasta en vielä tiedä mitä sävellän..... Mutta tuleehan ainakin kaikki kaapista pois käytettyä.

Meillä alkaa huomenna rahanmenon tarkkailu. Luulin, että meillä tuhlataan eniten ruokaan, mutta suurin tuhlauskohde olikin vaatetus.

Yritän pistää vaateostokset kokonaan tauolle ja säästää maaliskuussa 200 euroa ruoasta. Tästä ketjusta voi tutustua karmaisevaan lähtötilanteeseen...

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1931211-saastokuukausi-alkamassa/#post23245334

Moni muuten miettii, että kannattaisi aloittaa tilikirjan pitäminen. No, meidän perhe on todiste siitä, että se ei vähennä tuhlaamista.

siis onko vanhat ruokavarastot jo ihan tyhjiä ? ainakin kun sitä lihaa ( kanaako se oli ? ) ostelit paljon jossain välissä ?

Ei ole tyhjät :) Mä olen sitä grillatusta broilerista tehtyä ruokaa havitellut jo pidemmän aikaa ja nuo pari broiskupakettia sattui olemaan punaisella lapulla joten ostin pois.

Pakastin on itseasiassa nyt melkolailla täynnä. Mutta jos halpaa lihaa tulee jatkossakin vastaan, niin ostan pois. Tarkoitus kun ei ole toisaalta elää niinkään, että penninvenytyskuukauden jälkeen kuiva-ainekaappi ja pakkanen on typötyhjiä.

[QUOTE="xxxx";23245727]Mä välttelen myös sitä liian usein kaupassa käyntiä. Olen menossa vasta huomenna kauppaan, kun muutenkin asiaa sinne päin. Tälle illalle on mustamakkara+ perunat kaapissa odottamassa, mutta lounaan kanssa meinas tyhjä kaappi tehdä tiukkaa.... Maitoa jostain syystä oli 3 purkkia jäljellä - vaikka ne on aina yleensä vähissä - niin tein mannapuuroa lounaaksi. Iltapalasta en vielä tiedä mitä sävellän..... Mutta tuleehan ainakin kaikki kaapista pois käytettyä.[/QUOTE]

Meilläkin oli useampi maito ja ihmettelin että miten olin voinut laskea niin väärin sen menekin...sitten paljastuikin että tässä kuussa on vähemmän päiviä. Olin laskenut maidot myös 29. 30 ja 31. päiville joita ei siis ole. Mutta riisipuuron ajattelin väsätä, jolloin saan jo hyvin osan maidoista käytetty, sillä päiväys tulee muutoin vastaan :)

Meillä alkaa huomenna rahanmenon tarkkailu. Luulin, että meillä tuhlataan eniten ruokaan, mutta suurin tuhlauskohde olikin vaatetus.

Yritän pistää vaateostokset kokonaan tauolle ja säästää maaliskuussa 200 euroa ruoasta. Tästä ketjusta voi tutustua karmaisevaan lähtötilanteeseen...

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1931211-saastokuukausi-alkamassa/#post23245334

Moni muuten miettii, että kannattaisi aloittaa tilikirjan pitäminen. No, meidän perhe on todiste siitä, että se ei vähennä tuhlaamista.

Aika radikaali veto noiden vaatteiden suhteen. Nostan kyllä hattua jos onnistut. Mulle tekis tiukkaa...vaikkakin olen ajatellut jonakin kuuna tehdä budjetin KAIKILLE menoille jolloin se kattaa myös kirppistelyt. Auts.

Tuosta ravintolaruokailusta saatte kyllä varmasti säästettyä melko helpostikin.

Tsemppiä kovasti! :)

[QUOTE="joooo";23245764]Kertoo siitä että sulla on ongelma.Sama tuon kaupassa käynnin kanssa[/QUOTE]

Palstan Dr. Phil?

Tai voisko se kertoa siitä että mulla on loosi jota pitää käydä siivoamassa jos meinaa saada tavarat myydyksi? En mä ihan näin tiuhaan jaksa kirppiksiä kierrellä silloin kun mulla ei ole loosia siivottavana.

Ja kaupassa käyn kun jotain puuttuu. Jos meidän maidon puuttuminen on joku isompikin ongelma kuin vain se, että maito on loppu, niin aikamoista.

Mä kyllä olen nyt sitä mieltä, että ei sun kannata ainakaan psykologin uraa miettiä. Se kun ei selvästikään ole sun vahvuutesi. Sen sijaan kannattaa katsoa peiliin ja pohtia hetki sitä että miksi sulle on jonkinnäköinen tarve avautua ja ilkeillä mulle?

Järki taas menee näiden negatiivisten kommenttien kanssa. Siis joku jopa väittää, että on ongelma, jos käy usein kaupassa. Mitä se muille kuuluu vaikka joku asuisi siellä kaupassa? Sitäkään en ymmärrä, että heti mollataan jos ei siirrytä superterveelliselle linjalle. Pitäisi mielummin kannustaa kun ap on kerran siirtynyt hieman terveellisemmälle linjalle. Kai sitä menee innostus terveellisen ruokaan, jos heti ollaan haukkumassa ja sitte tulee itselle semmoinen fiilis, että turhaahan tämä on. Hienoa, chef! Penninvenytystäsi on mukava seurata

Järki taas menee näiden negatiivisten kommenttien kanssa. Siis joku jopa väittää, että on ongelma, jos käy usein kaupassa. Mitä se muille kuuluu vaikka joku asuisi siellä kaupassa? Sitäkään en ymmärrä, että heti mollataan jos ei siirrytä superterveelliselle linjalle. Pitäisi mielummin kannustaa kun ap on kerran siirtynyt hieman terveellisemmälle linjalle. Kai sitä menee innostus terveellisen ruokaan, jos heti ollaan haukkumassa ja sitte tulee itselle semmoinen fiilis, että turhaahan tämä on. Hienoa, chef! Penninvenytystäsi on mukava seurata

No tää nyt on tällaista...mun olemassaoloni nyt vaan sattuu taas ärsyttämään joitakin. Mutta eiköhän sekin ärsytys lakkaa josakin vaiheessa kun löytävät vielä ärsyttävämmän tyypin :)

Yhteistyössä