perään itkeminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kurttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kurttu

Vieras
Siis voiko 3kk vauva itkeä vanhempiensa perään jo??
Olin eilen enemmän kuin ihmeissäni.Olimme mummulassa, isä riisui pojan ja jätti sängylle makoilemaan ja lähti keittiöön. Poika katsoi isänsä perään,sitten toiseen suuntaan ja alkoi itkeä TOSI kovaa,siis ei mitään kitinää vaan suorastaan kiljumista ja kyyneleet valu silmistä. Otin pojan syliin, vähän rauhottu mutta jatkoi itkua ja kitinää. Vein isän syliin ja itku lakkas kuin seinään ja hymy tuli samantien! Apua..

Isä on siis päivät töissä, minä vauvan kanssa kotona. Päivät kotonakin on lähiaikoina ollut pientä kitinää ja kun isä tulee kotiin niin ei mitään. Yritä siinä sitten selittää, että olipa päivä kun poju kiukkus vaan kun heti on isänsä sylissä niin hymypoikaa :D

Onko tämä siis tavallista?

tyttö tekee sitä että katsoo minun perään mitä ikinä teenkin ja heti kun astun huoneesta pois niin alkaa kitinä, joskus loppuu nopeaan mut toisinaan loppuu vasta kun olen siinä vierellä, pois ei ole lähtemistä. Tai sit jos on pitkin päivää kitinää niin sit ku isi tulee toista niin voidaan naureskella parikin tuntia....

Meillä poika on vasta puolentoista kuukauden ja kyllä hymyt isille ovat erilaisia kuin äidille. Molemmille kyllä hymyillään, mutta isin kanssa on selvät miesten jutut.
Meillä ainakin huomaa sen että äiti on ""jokapäiväinen juttu jolta saa tissiä"" ja isi on sitten se ""laatuaika, jonka kanssa tehdään aina jotain hassua"" . Ikävöimistä ei oikeastaan ole, mutta selvää seuran kaipuuta kyllä eli jos jää yksin huoneeseen, niin kyllä aika pian alkaa kuulua narinaa, marinaa ja loukkaantuneen kuuloista nyyhkytystä.

Ekan kerran joskus 3-4 kk iässä meidän tyttö selvästi rupesi huutamaan vieraassa sylissä varsinkin kun neiti kaapattiin puoliunesta siihen.

Ja kyllä varmaan viimeiset puoli vuotta (neiti 8kk) tyttö on selvästi eri tavalla iloinen isälle (tai mummolle) kun mulle. Siis kyllä mullekin naureskellaan yms. mutta ne parhaat hymyt saa kyllä isukki...

Juu, meillä sama homma, tyttö 3kk ja isille naureskellaan ihan erilailla kun äidille. Ja kyllä huhuilee ja itkee kummankin perään jos jättää sänkyynsä yksin ja lähtee pois ja hän oliskin vielä seurustelutuulella...
Kerran jätettiin tunniksi anopille hoitoon ja kun tultiin takas niin ensin oli yhtä hymyä kun meidät näki. Sitten alotti mulle kamalan rutinan ja kitinän, hetken päästä lopetti. Sitten annoin hänet isin syliin ja sama toistui taas. Näköjään valitti että mitäs mut jätitte tänne:) Kyllä ne osaa näköjään pienestä pitäen!

hih.. on se vaan hassua :D .. Noh, tämä on nyt kestettävä ;) Isi on sitä laatuaikaa täälläkin,peuhaamista ja riehumista (mitä nyt 3kk kanssa voi) ja hirmuista hekotusta.. Ehkä äiti leikittää vähän iisimmin :D

Yhteistyössä