Peräaukon kutina

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Juu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Juu"

Vieras
Peräaukossa siis kutinaa päivittäin, kestää aivan pienen hetken eikä ole kovin paha. Iltaisin/öisin ei kutinaa ole( kihomatoja meillä on joskus ollut, eikös niiden aiheuttama kutina olisi iltapainotteista?). Voiko tällainen johtua esim peräpukamista? Olen raskaana rv30 ja välillä pyyhittäessä aavistus verta tullut peräaukolta, ei kuitenkaan läheskään joka päivä.
Mistä tämä kutina voisi johtua? On ärsyttävä vaiva, vaikka kutina ei kovaa olekaan ja kestää kerrallaan vain hetken.

Peräpukamia epäilisin. Kunnon pesut alapäälle (en tarkoita vain veden suihkimista suurin piirtein sinne suuntaan, kättäkin voi käyttää kuten vauvoilta pestään pylly) ja apteekista peräpukamavoidetta (saa käyttää raskaanakin).

Pukamat. kun kutittaa niin suihkuttelet lämpimällä vedellä pari minuuttia niin helpottaa. Hankaamien lisää kutinaa. Bevita tai bepanthen -voide myös helpottaa kutinaa.

Kihomadoista en usko kutinan johtuvan. Olen kyllä tarkkaillut takamustani niidenkin varalta. Ja tosiaan kihomadot harvoin kai aiheuttavat tälläistä satunnaista kutinaa( esim. Kutisee, pyyhin takamusta/ rasvaan, ja kohta voi taas hetken päästä kutista.)?

Itselläni samanlainen vaiva,puolen vuoden ajan kutina ja outo tunne peräaukon suulla ja sisällä kestää vain pienen hetken, kihomatoja olen pelännyt, olen syönyt pyrviniä ja wermoxia, tämä ei vaan lopu. Lääkäri sanoi että olisi todella pieni pukama sisällä ja hetula ulkopuolella. .aiheuttaako kihomato tuollaista hetkittäistä lyhytkestoista tunnetta..vai voiko pukama oireilla tuolla tavalla..jotenkin sellainen olo että joku liikkuisi...

Yhteistyössä