Peräkkäin- vai vierekkäinistuttavat kaksostenrattaat? Sanokaa puolesta ja vastaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiipii"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eri ikäisille?
En muuten osaa auttaa, kun että kannattaa mitata sen isomman kanssa miten mahtuu istumaan. Meillä esikko ei alle 2 vuotiaana mahtunut kuomun alle noissa vierekkäin istuttavissa, josyhteinen kuomu. Ja vauvalle se kuitenkin on tärkeä.
Noi p&t, on vissiin ihan hyviä, jos se alla leva viihtyy vaikkaei juurikaan sieltä näe.

[QUOTE="Vieras";24647990]Eri ikäisille?
En muuten osaa auttaa, kun että kannattaa mitata sen isomman kanssa miten mahtuu istumaan. Meillä esikko ei alle 2 vuotiaana mahtunut kuomun alle noissa vierekkäin istuttavissa, josyhteinen kuomu. Ja vauvalle se kuitenkin on tärkeä.
Noi p&t, on vissiin ihan hyviä, jos se alla leva viihtyy vaikkaei juurikaan sieltä näe.[/QUOTE]

Vastasyntyneelle ja taaperolle (2v) ois tulossa.

Mä ottaisin ilman muuta nuo vierekkäin istuttavat. Niitä olen haaveillen katsonutkin Hobby hallista. Toi heittoaisa tuntuu luksukselta. Mun nykyisissä lapset aina kasvot menosuuntaan, ei vaihtoehtoa. Itse kuljen kävellen rattaiden kanssa pitkää matkaa ja on ollut tärkeää, että molemmat selkänojat saa makuuasentoon. Peräkkäin istuttavista ei kyllä ole kokemusta.

[QUOTE="alkup.";24648006]Vastasyntyneelle ja taaperolle (2v) ois tulossa.[/QUOTE]

meillä ois tulossa sama ikäero ja olen aatellut että olisi "turvallisempaa" että eivät olisi vierekkäin :D

[QUOTE="poi";24648016]meillä ois tulossa sama ikäero ja olen aatellut että olisi "turvallisempaa" että eivät olisi vierekkäin :D[/QUOTE]

Tämäpä se just onki. Toisaalta ois kiva ku näkis koko ajan molemmat lapset. P&t ssä toinen jää sinne "alle".. ja vielä se pienempi. Toisaalta taas meillä ei nuo briot mahu ovesta sisään ku renkaat irrottamalla varmaan.

Meille tulee ikäerolla 1v7kk ja mä meinasin ostaa carenan double swingit vauvakopalla joka on minuun päin, näin isoveli ei pääse vauvaan käsiks.. :)
Mä olen liikkeessä katsellut noita missä toinen tulee vaunujen "alle" tavallaan ja aina ne vaan mun niskavillat saa pystyyn, ei jotenkin oikein kuulosta kovin turvalliselta ja toimivalta..Mutta kokemusta ei ole, joten..

Meillä noi carenan tuplat, tykkään kun vauvan saa työntäjään päin ja isommallekin hyvin tilaa, oma kuomu jne.
Meillä ikäero 1v8kk, ja tosiaan ei mahtunut toi meidän isompi yhteisen kuomun alle.

Meille tulee ikäerolla 1v7kk ja mä meinasin ostaa carenan double swingit vauvakopalla joka on minuun päin, näin isoveli ei pääse vauvaan käsiks.. :)
Mä olen liikkeessä katsellut noita missä toinen tulee vaunujen "alle" tavallaan ja aina ne vaan mun niskavillat saa pystyyn, ei jotenkin oikein kuulosta kovin turvalliselta ja toimivalta..Mutta kokemusta ei ole, joten..

Nämä ois hyvät muuten, mutta mun mies on nii pitkä ettei pysty niitä kumartumatta työntään :) Kokeiltu on.

[QUOTE="alkup.";24648051]Nämä ois hyvät muuten, mutta mun mies on nii pitkä ettei pysty niitä kumartumatta työntään :) Kokeiltu on.[/QUOTE]

Eikä painorajakaan meinaa riittää. Meillä tuo taapero on nyt sen 15kg.

muakin harmittaa laittaa vauva alle ja pois näköyhteydeltä :( mutta carenat myös on aika leveät, Vaikkakin niissä on kääntyvät eturenkaat mikä on hyvä juttu! lisäksi ovat halvemmat eli meille saattaapi tulla ne.

Whaat? Mun mies yli 2m, ja hankittiin just siksi Carenat. On suunniteltu selvästi pitkille, aisa tosi korkealla. Pienempi kaveri valitti, että muuten hyvät mutta hartiat kipeytyy kun ei säädettävä aisa on niin korkea.
Carenoille siis ääni. :) Edulliset, ovat kestäneet hyvin ja hyvä kun lapset vierekkäin. Meillä pieni ikäero, tykkäävät molemmat nähdä eteensä.

Mun tietämys noista peräkkäisistä on täysi nolla, mutta jos pienempi lapsi on alla, niin onko vaunujen käyttöaika loppuen lopuksi kovin lyhyt. Mun kaksostenrattaat on aikasta lailla halpisversio, mutta olen ollut tyytyväinen, koska leveys on 60 senttiä ja nyt ohuemalla vaatetuksella kuljetankin niissä kyllä ajoittain kolmea lasta.

Mun lapsilla on tasan 2 v ikäero, vierekkäin istuttavissa tuplarattaissa olivat, enkä tajua miten olisi "turvallisempaa" jos olisivat olleet peräkkäin.

Peräkkäin istuttavia käytettiin myös joskus reissussa, en oikein tykännyt niistä.

P&T-rattaissa mua hämää se, että toinen lapsi istuu 'tavarakorissa', autojen pakoputkien korkeudella, missä rapa roiskuu. Näkeekö sieltä mitään edes? Tai sitten vauva on isomman alla piilossa, ja isompi tuulenmurtajana edessä. Plussaa toki muunneltavuus ja pitkäikäisyys.

Carenan Double swingit ottaisin minäkin - erilliset kuomut, erilliset jalkatuet, kaikinpuolin kätevän näköiset rattaat. Meillä oli myös erilliset kuomut ja erilliset jalkatuet, ja ne oli ehdottoman välttämättömät, kun vauva makasi ja tarvitsi kuomun suojakseen ja isompi taas istui ja halusi nähdä ympärilleen kunnolla.

Carenathan on aika korkeat tai aisa korkea, luu,isi käyvän pidemmällekin? Ja ei ne mitenkään erityisen leveät ole, hyvin mahtuumeillä normaali kotiovestakin sisään.

[QUOTE="alkup.";24648063]Eikä painorajakaan meinaa riittää. Meillä tuo taapero on nyt sen 15kg.[/QUOTE]

phil and tedseissä taitaa olla myös se 15kg painoraja siihen sisaristuimeen.. mutta tarkista vielä..
ja meillä mies ei tykkää niitä työntää kun jalat kolisee rattaisiin, on 187 pitkäjalkainen. työntää niitä siten niin että kävelee rattaiden vieressä, jos tarvii ripeempää vauhtia mennä :)

Whaat? Mun mies yli 2m, ja hankittiin just siksi Carenat. On suunniteltu selvästi pitkille, aisa tosi korkealla. Pienempi kaveri valitti, että muuten hyvät mutta hartiat kipeytyy kun ei säädettävä aisa on niin korkea.
Carenoille siis ääni. :) Edulliset, ovat kestäneet hyvin ja hyvä kun lapset vierekkäin. Meillä pieni ikäero, tykkäävät molemmat nähdä eteensä.

Huomasinki just, että noissahan on tuo aisa on korkeampi kuin missään muissa :D Ehkäpä muistan sit väärin, ja olikin jotku muut vastaavan näköset. vaunukaupassa kokkeiltii...

[QUOTE="annika";24648108]phil and tedseissä taitaa olla myös se 15kg painoraja siihen sisaristuimeen.. mutta tarkista vielä..
ja meillä mies ei tykkää niitä työntää kun jalat kolisee rattaisiin, on 187 pitkäjalkainen. työntää niitä siten niin että kävelee rattaiden vieressä, jos tarvii ripeempää vauhtia mennä :)[/QUOTE]

ain niin ja jos nyt oisin ostamassa sisaristuimia niin en kyllär enää ostaisi noita phil and tedsejä kun niiden kanssa on saanu temppuilla. ottaisin britaxin b-dualit. ovat varmaan raskaamat työntää mutta silti.. tai sitten jonku muun ratkaisun missä saisin vauvan istumaan kasvot työntäjään päin. esim icandyt tms jos rahaa olisi loputtomasi.. tai bugaboo donkeyt..

[QUOTE="poi";24648103]siten että raivokas isosisarus ei mukiloisi vauvaa :)[/QUOTE]
Jaa, mulla ei oo ollut raivokasta isosisarusta vaan vauvaan hellyydellä suhtautuva isosisko joka ei mukiloinut pikkuveljeään rattaissa, kotona tai muuallakaan.

Nykyään ne muksii toisiaan kyllä :D

Mulla on sekä baby joggerin city elitet sisaristuimella sekä gracon quattro tour duot.

Molemmat on ok, mutta ekat ei toimi, jos muksu alkaa olla painavampi... Tokista tykkään tosi paljon ja vaikka ovat peräkkäinistuttavat, en ole vielä kertaakaan missään kokenut niitä liian pitkiksi (olen käynyt kaupoissa niillä. Sitä varten ne lähinnä hommasinkin).

Sen sijaan vierekkäin istuttavia en ottais. Minusta ne on leveitä ja mitä olen tuolla kauppakeskuksissa kattellut, niiden kanssa kyllä tarvii enemmän apua, jotta pääsee eteenpäin (koska ovat niin leveät, etteivät mahdu ovista jne. helposti). Lisäksi vierekkäin istuttavat ovat istuimiltaan sen verran kapeat, että jos lapset ovat eri-ikäisiä, isompi saattaa olla melko tiivisti pakattu...

Niin ja mitä mulle on noista lastentarvikeliikkeistä sanottu, kaikissa (on ne sitten peräkkäinistuttavat tai vierekkäin istuttavat, jykevämmät double swingit tai matkarattaat) tuplissa istuimen painoraja on 15 kg. Eli sen puoleen ihan sama, minkä ostaa...

Mutta tärkeemmäksi muodostuukin lähinnä se kokonaispaino. Eli meillä esim. esikoinen on himpun ylikin 15, mutta nuorempi reippaasti alle. Hyvin toimii vielä nuo gracot. BJ:t ei, koska isompi istuu etupyörän päällä = liikaa painoa etupyörälle, jonka varassa rattaiden pitäis kääntyä = raskaat käyttää.