peräpukamat, hirveää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja january
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

january

Vieras
Mulle tuli peräpukamat kolme viikkoa synnytyksen jälkeen, eikä muuten ole yhtään kivaa. Kakalla käyminen pelottaa ja sattuu aivan sairaasti. Myöskin jo kakkahätä voi sattua tai pieraiseminen. Istuminen sattuu yleensä useita tunteja kakalla käynnin jälkeen ja muutenkin takapuoli on arka tunteja tai sitten kutittaa sairaasti. Täytyy kai unohtaa pyöräily ja stringit. Tätä iloa on kestänyt nyt kaksi kuukautta. Lääkärin kirjoittamat peräpuikot ja voide ei vaikuta juuri mitenkään ja verta tulee kakalla käydessä lähes poikkeuksetta. Jos vielä joskus hankin toisen lapsen, niin kaikista eniten pelottaa minkälaiset pukamat ovat sen jälkeen kun nyt on jo näin hirveää. Onko kohtalotovereita ja vinkkejä tähän kurjaan vaivaan?

Kysyppä lääkäriltä jotain toista lääkettä josko ne auttaisivat paremmin...tai olisiko sillä ehdottaa jotain muuta apua. Itsellä pukamat...kookkaat sellaiset...paranivat parissa kuukaudessa. Mutta aina kun unohtaa syödä oikein niin vatsa menee kovalle ja taas pungetaan ja pukamat tulevat vaivaksi, mutta onneksi kuitenkin pienempinä kuin alkuunsa :p
Tuo kun mainitsit stringit...niin enpä ole niitä vielä kokeillutkaan synnytyksen jälkeen. Toivottavasti vielä pystyn käyttämään :whistle:
Mutta koitappa pitää uloste pehmeänä niin pukamat voisivat pienentyä kun ei tarvitse niin kauhesti pinnistää...

Olisin vaan kyselly, et minkälaista se lääkärillä käynti sitte on? Mulla on melko varmasti nuo pukamat, kun joskus olleet tosi kipeet. En tiä miksi, mutta usein menkkojen aikana kipu on kovempaa ja jos on ilmavaivoja. Olen synnyttänyt yhden lapsen ja raskauden aikana oli jotain pientä kipua. Nyt ollut kauan oireet pois. Ja sitte tällä viikolla huomasin tuota verta ulosteessa...tuli siis ihan paperiin, niin et justiin huomas sen. Mutta mitää kipua ei ole. Uloste ei kylläkään ole kovaa :ashamed: Muttakun en millään kehtaa mennä lääkäriin :/ Saako niitä voiteita ihan ilman reseptiäkin vai tutkiiko ne takamuksen aina ensin. Onko niistä mitään haittaa, jos ei vaivaa mitenkään.

Voidetta saa reseptittä apteekista (sheriproct yksi nimeltään), kannattaa kokeilla ennen lääkäriin menoa jos vaiva ei ole kovin paha.En ole alan ammattilainen, mut miulle ainakin lääkäri teki tutkimuksen ennen kuin kirjotti puikkoreseptin. Teki kohtalaisen kipeetä kun koskee muutenkin. Mutta kannattaa käydä, puikot helpottaa oloa todella nopeesti.

mulla oli ekan lapsen jälkeen kuukauden verran sama ongelma, toisen jälkeen puoli vuotta sitä hel* tuskaa!! käytin kaikkea mahdollista lääkettä ja voidetta, tuloksetta. Kunnes kävin yksityisellä kirurgilla hirttämässä ne ja kas seuraavana päivänä oli olo kuin toisella ihmisellä!

Joo mulla vanhalla vaivoja piisaa niin on tuokin koettu. Siis joka kerran kun käyt kakalla suihkuttele huolella peräaukon ympäriltä ja jos voit ilkeät niin yritä työntää pukama sisään peräaukosta.Sellainen Lääke kuin Xyloprokt voide, en tiiä onko ihan oikein kirjoitettu sisältää puuduttavaa lidokaiinia joten auttoi ainaskin mulla ja sitten toi viileellä suihkuttelu."Hirttotuomio" kuten edel. vast. on tietty paras mutta sitte joutuu lääkäriin "pyllisteleen" . Mutta lisää kuitua sapuskkaan ja pidä p*** pehmeenä niin kyllä se siitä! Ajoittain vaivaavat muakin usein muuten ripulikin ärsyttää niitä ihan tolkuttomasti mutta sitte vaan suihkuttelua vesi vanhin voitehista.....

Yhteistyössä