peräpukamat synnytyksen jälkeen:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipeää!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kipeää!

Vieras
aina vaan tulee verta, kun käy isommalla hädällä, ja lisäksi se sattuu hirveästi :( . paperiin jää ehkä 1x1 cm läikkä tummanpunaista verta joka kerta kun käyn "kakkosella". olen käyttänyt sitä AC3-voidetta, mutta ei ole ollut apua.... kauan tätä kestää? synnytyksestä 1,5kk..

Mulla ollu pukamia jokaisesta kolmesta synntytyksestä. Apteekista ostin ihan sitä peräpukamavoidetta, sellaisessa valko-vihreä-vaal.pun pahvirasiassa sitä oli. Auttoi tosi hyvin. Huuhtelin joka kerta kun kävin veskissä ja laitoin tuota rasvaa, auttoi kovasti, eikä synnäriltä lähdettäessä ollu juurikaan enää pukamia jäljellä.

Mulla helpotti vasta, kun kävin "hirtätyttämässä" ne pois. Suosittelen sitä, jos on tosi kipeät. Jos joskus saan toisen lapsen ja jos silloinkin tulee synnytyksessä pukamia, niin en aio kärsiä 8 kk ajan, niinkuin tein nyt ekalla kerralla. Suosittelen lämpimästi lääkärillä käyntiä. Minä sain Xylocain-geeliä, joka helpotti kyllä aivan huimasti vessassa käyntiin liittynyttä kipua. Ja mulla ei siis ollut vatsa kovalla, vaan lähes aina ihan ripulilla. Ne pukamat on kyllä |O

Yhteistyössä