Peräpukamat.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äityli54
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äityli54

Uusi jäsen
04.12.2009
1
0
1
Hei. Minua on vaivanneet sekä ulkoiset että sisäiset pukamat. Kävin tk:ssa ja sain lähetteen gastrokirurgille. Tuli postissa kutsu kolonoskopiaan eli paksusuolen tähystykseen. Onko muille tehty ko. toimenpide pukamien vuoksi? Tk:ssa tehtiin peräsuolen tähystys ja jäi mietityttämään että miksi laittoi vielä lähetteen paksusuolen tähystykseen, ei kai vaan olisi nähnyt suolessa jotain kasvainta tms... :( Te joilta on pukamia leikattu, onko teille tehty ennen leikkausta tuo kolonoskopia? Sanoin lääkärille että aluaisin poistattaa pukamat vaikka sitten leikkauksella kun itsehoitotuotteet eivät ole auttaneet, ja oli myös sillä kannalla että leikkaus olisi ok vaihtoehto. Jäi vaan vähän epäselväksi että miksi laittoi tuon lähetteen, ei oikein mitään syytä sanonut enkä siinä sitä hoksannut edes kysyä, vasta jälkeenpäin iski tajuntaan että mitä jos näkikin jotain vakavampaa ja siksi tuo lähete... :/

Lääkäri selitti mun ystävälleni, että ennen ensimmäistä pukamien poistoa tehdään paksusuolen tähystys. Näin toimitaan käsittääkseni aina, varmuuden vuoksi. Jos pukamaleikkauksia tarvitaan useampia, ei tähystystä ole tarpeen uusia.

hei asiasta viidenteen, millaisia on sisäiset pukamat? kun mulla itellä en oo huomannut mitään ulkoisia koskaanmutta joskus tuntuu et sisäpuolella on jotain kun sattuu pyyhiessä ja ihan kuin rikkoutuis jotain ja hieman verta tulis tänvuoks :/