Peräpukamat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
Onko kenelläkään teistä ollut koskaan peräpukamia? Miten olette hoitaneet vaivan pois?

Itselläni on juuri tällä hetkellä todella kivuliaat peräpukamat. Olen käynyt apteekista hakemassa sellaista voidetta ja yritän nyt sillä saada pois noita pukamia. Onko kenelläkään teistä antaa jotain hyviä ohjeita noiden pois saamiseksi ? Vinkit ovat nyt enemmän kuin tervetulleita.

Aika yleinen vaiva raskaana ollessa/synnytyksen jälkeen.

Tärkeetä on juoda runsaasti vettä ja syödä kuitupitoista ruokaa että suolen sisältö pysyy pehmeänä ja suoli toimii riittävän usein. Kova uloste/ummetus pahentaa pukamia.

Mä mainitsin jälkitarkastuksessa että kakalla käydessä ottaa kipeää ja tulee verta. Ei ollut lääkärin mukaan varsinaisia peräpukamia, mutta jotain sinne päin haavaumaa. Ihan sama homma oli esikoisen synnytyksen jälkeen. Sain nyt reseptillä Neoproct -suppoja ja voidetta, ja ostin lääkärin vinkistä ViSiblin -kuitua jota syödään esim. jugurtin kanssa, pehmentää ulostetta. Ovat auttaneet jonkin verran, mutta vielä jatkan hoitoa.

Jos sinulla on tällä hetkellä kivuliaat peräpukamat, niin parin päivän päästä luultavasti ei. Kyllä ne yleensä nopeasti hoituvat pois:) Jatkossa tosiaan huolehdit kuitujen saannista, niin niiden ei pitäisi uusiutua. Jos kuitenkin uusiutuvat, vaikka ei ole ummetusta, on tarkempien tutkimusten paikka.

Näillä kotikonteilla sain peräpukamat historiaan:

* Haavautumien hoito AC3 COMFORT GEELI 30 G

Linkki: Tuotteet - Yliopiston Apteekki

* Hädensa 10 peräpuikkoa

Linkki: Hädensa 10 peräpuikkoa - Apteekkituotteet.fi verkkoapteekki

* Hirvelän KauraKuitunen tämän tuotteen säännöllinen nauttiminen aamuisin. Annostuksena 6 kahvimitallista rouhetta sekoitettuna maitoon. Uloste pehmeni ja en ole enään 3Vko kärsinyt pukamista. Tuotetta myy mm S-Market ja Prismat.

Linkki: Hirvelän KauraKuitunen