Peräpukamat....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katie-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

katie-

Aktiivinen jäsen
06.07.2007
3 161
0
36
Kuorevaara
Onko yleinen vaiva raskauden aikana? Itselläni tuntuu olevan jokin patti tuolla, välillä kutiaa ja on kipeä.. Onko mahdollista että riesakseni on nyt tullut peräpukama ja lähteekö se ikinä pois? :ashamed:

Heips!No kyllähän sitä sanotaan että raskausaikana helpommin noita pukamia tulee ja synnytyksessä.Itse en tiennyt niiden olemassa olosta mitään,paitsi siis nyt vasta on ruvennut kutisemaan ja synnytyksestä aikaa jo 2 vuotta.Mutta uskon että mulle ne on silloin tullut,kun en pysty ymmärtämään että ne ois vaan iteksiään nyt tullut :|
Ja mulla ne hirtettiin pois.Mulla siis sisäiset pukamat.Mut on mullakin sellainen pieni patti ihankuin ihonvärinen luomi,mutta se kuulema ei ollut pukama,vaan joku seuras ihon ärsytyksestä,en kyl ymmärtänyt..
Mutta siis minäkin saanut kärsiä vaikka mistä vaikka en raskaana nyt olekaan,että ei kiva!
Ja jos se sua viel vaivaa synnytyksen jälkeen niin sitten murehdi sitä enemmän ja helposti ne on hoidettavissa :hug:

kyllä niitä tulee koska vaan mutta helpommin raskausaikana ja synnytksen jälkeen.
Ensin kannattaa kokeilla noita apteekin voiteita ja puikkoja. jos ei auta niin tilaa aika kirurgille koska ne eivät häviä vaan voivat pahentua. Mulle ne tulivat niin pahoiksi että tekivät elämästä todella tuskaisen ja kurjan, jolloin lääkäri leikkasi ne.
Suihkuta mieluummin puhtaaksi kuin pyyhi, käy säännöllisesti vessassa.

Mulla oli pukamia vähän jo raskauden aikana, nyt on jostain syystä taas pahentuneet.. Hoidan ensin apteekin voiteella ja ostan vielä peräpuikkojakin, sitten on mentävä tk-lekurille jos ei auta. Sieltä kuulemma saa tehokkaampia voiteita ja peräpuikkoja, eivät ne heti rupea leikkaamaan, jos ei ole todella pahat ja kivuliaat pukamat. Yritän nyt liikkua enemmän, syödä vähemmän (herkkuja !), että jos auttaisi painon pudotus pikkuisen tähän vaivaan.. Ikäviä ovat, hankaavat istuessa ja kävellessäkin ! :x

Yhteistyössä