Peräpukamista (älä lue jos et tahdo tietää)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Taas vähän kakatessa tullut satunnaisesti verta, jos oikein kovin joutuu ponnistamaan. Mitään ulkoisia peräpukamia ei ole koskaan ollut, mutta satunnaisesti näin, että kun vatsa oikein kovalla niin pyyhkiessä tulee verta.

Äsken kun pyyhin niin paperissa näkyi myös yksi pienenpieni tummempi jokin länttikin. Oliko se vain verensekaista ulostetta sitten vai mitä. Kokeilin niin ihan kirkasta verta siitäkin kuitenkin jäi puhtaaseen kohtaan paperia.

Äsken googletin niin luki, että peräpukamien yhteydessä täytyy aina suihkulla huuhdella vessakäynnin päätteeksi. En ole koskaan näin tehnyt, mutta haittaako se kun ei ole mitään ulkoisia pukamia mielestäni ollut. Ihan vian tuota, että kakkaaminen sattuu ja tulee pyyhkiessä verta. Ja aina menneet ohi ilman mitään apteekin itsehoitojuttuja.

Alat nyt pesemään lämpimällä vedellä aina vessakäynnin päätteeksi. Ja osta pukamavoidetta ja koita saada vatsasi toimimaan paremmin ja "sujuvammin". Eikai siinä muu auta, näin teen itse jos ongelmia tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alat nyt pesemään lämpimällä vedellä aina vessakäynnin päätteeksi. Ja osta pukamavoidetta ja koita saada vatsasi toimimaan paremmin ja "sujuvammin". Eikai siinä muu auta, näin teen itse jos ongelmia tulee.

No kuulostiko tuo oudolta mitä siinä vessapaperissa näkyi? Tai siis tarkoitan, että kai sen huomaisi jos tulisi jotain vanhaa verta paperiin?

Sä tunnet kyllä sen pukaman jos siellä ulkopuolella sellainen on, se tuntuu vähän niinkuin turvonneelta verisuonelta. Ei se mikään sormenpään kokoinen mökkylä ole, vaan sellainen pieni jonka saa työnnettyä peräaukkoon takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei sulla:
ole välttämättä niitä sisäisiä pukamiaankaan

Niin että kakatessa siis vain rikkoontuis iho vai mitä meinaat?

kova kakka ärsyttää ihon rikki näin mulla kun lekurissa kävin.Määräsi päivittäin levolacia ja kuituja

Ja sulla oli siis just noin kun minä kuvailin?

Minä olen kerran elämässäni ottanut levolacia ja sain siitä vatsani niin täyteen ilmaa, että kärsin vuorokauden tuskissani.

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei sulla:
ole välttämättä niitä sisäisiä pukamiaankaan

Niin että kakatessa siis vain rikkoontuis iho vai mitä meinaat?

kova kakka ärsyttää ihon rikki näin mulla kun lekurissa kävin.Määräsi päivittäin levolacia ja kuituja

Ja sulla oli siis just noin kun minä kuvailin?

Minä olen kerran elämässäni ottanut levolacia ja sain siitä vatsani niin täyteen ilmaa, että kärsin vuorokauden tuskissani.

verta tulee pönttöön ja pyyhkiessä paperiin.Säikähdin ja menin heti lekuriin.Kärsin kovasta vatsasta ja huonosta toiminnasta

Ei mulla siis aina ole näin. Välillä tulee kakka tosi luikkaasti eikä silloin ole pyyhkiessä yhtään verta paperissa. Eli ei tässä vissiin mitään huolta ole ainakaan?

Katso niitä kuvia ja lue juttuja. Minulle ainakin tuli sellainen kuva, että jos epäilee että niitä on, niin niitä ei vielä ole. Eiköhän sen tiedä, jos niitä on...

Alkuperäinen kirjoittaja ****':
Katso niitä kuvia ja lue juttuja. Minulle ainakin tuli sellainen kuva, että jos epäilee että niitä on, niin niitä ei vielä ole. Eiköhän sen tiedä, jos niitä on...

No mulla on ollut keskimmäisen lapsen loppuraskaudessa ja silloin vauvavuonna samaa eli pyyhkiessä tullut verta ja kakkaaminen sattunut. Ei siis jatkuvasti tuota vaan satunnaisesti. Sitten meni taas pari vuotta ja alkoi kolmosen loppuraskaudessa ja ollut vaihtelevasti tässä vauvavuonna, mutta vähemmän kuin silloin viimeksi. Kuopus nyt 10kk.

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Minust toi on ihan normaalia.

No omakin järki sanoo ja onhan tuota ollut ennekin, mutta nyt kun olen siinä tilassa että panikoidun kaikesta niin heti on vain syövät mielessä.

En ole syönyt kovin häävisti ja oikeaoppisesti viime viikkoina joten kaippa se on siitä seurasusta.

Yhteistyössä