Perätila-"pakko" synnyttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tikkutakkutaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja KuusÄm:
Miksi naiset haluaa sen sektion? Kyllä loppuun asti yrittäisin itse viedä myös sen perätilan alakautta syntyväksi.

luitko yhtää noita? miksi, no hitto siksi kun esikoinen syntyi hätäsektiolla ja oli lähes hengetön. perätilasynnytyksessä on iso riski joutua hätäsektioon.

Alkuperäinen kirjoittaja h:
Miksi naiset haluaa sen sektion? Kyllä loppuun asti yrittäisin itse viedä myös sen perätilan alakautta syntyväksi.

luitko yhtää noita? miksi, no hitto siksi kun esikoinen syntyi hätäsektiolla ja oli lähes hengetön. perätilasynnytyksessä on iso riski joutua hätäsektioon.

Niin?

Siksi että lapsen turvallisuus on tärkein, pylly edellä on kuitenki huomattavasti enempi riskejä kuin raivotarjonnalla olevalla.

Alkuperäinen kirjoittaja kätilö:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei vielä kannata miettiä:
eli noilla viikoilla on kuitenkin perätila vielä hyvin tavallista. Vasta rv36 jälkeen kannattaa huolehtia.

Toki toki!
Mutta pitäähän sitä miettiä ja varautua etukäteenkin. Ja tietysti miettii myös sitä, että onko lapsella jokin syy pysytellä näinkin tiukasti perätilassa ja niinkin varhaisilta viikoilta.. esin onko napanuora lyhyt tai vaikka käden alla/kaulan ympärillä..
Ja meillä täällä tuppukylässä on niin antiikkiset koneet ettei tuollaisa ees saatais selville. Synnytys sairaalassa yli 100km päässä on hyvät laitteet jossa käydään tarkemmissa tutkimuksissa, muttei sinnekään pyytämällä pääse..
Eihän se muu auta kun venailla (:

Mutta ilman muuta sinulla on kontrolli tuolla synnytyssairaalassa jos lapsi on perätilassa vielä viimeisellä lääkärikäynnillä. Synnytyssairaalan lääkärin en usko kyllä pakottavan alatiesynnytykseen tai edes suosittelevan sitä, mikäli lapsi nelikiloinen. Meillä äiti saa AINA päättää mikäli ei halua alakautta yrittää ja aina sitä ei edes suositella, vaikka äiti haluaisikin. Huoli pois, lapsella on vielä runsaasti aikaa kääntyä ja tosiaan se neuvolan lääkäri ei päätä asiaa.

Meillä täällä kylässä tosiaan on oma äitiyspoliklinikka jossa käydään synnytystapa-arviossa sitten aikanaan. Synnytyssairaalaan meillä mennään synnyttämään! Niskaturvotus ja rakenneultra tehtiin synnytyssairaalassa parempien laitteiden takia. Mutta täällä "päätetään" ja tutkitaan ja valitettavasti vierailevan kätilön ohessa myös nuo tk lääkärit toimittavat myös jonkinlaista synnytyslääkärin virkaa..
Mutta mutta aikaa on ja toivotaan tietty mukelolle pikaista kääntymistä (:

Alkuperäinen kirjoittaja h:

Niin?

älä jaksa. äläkä leiki mtn sankaria.

Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:

Siksi että lapsen turvallisuus on tärkein, pylly edellä on kuitenki huomattavasti enempi riskejä kuin raivotarjonnalla olevalla.

Luetelkaas, ehkä mäkin viisastun!

Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:

Luetelkaas, ehkä mäkin viisastun!

siis sun mielestä ei ole riski syntyä väärässä tarjonnassa? No mun eka synnytys meni hätäsektioon juuri väärän tarjonnan takia. oli ihan pienestä kiinni ettei lapselle tullut aivovammaa, viikon oli teholla.

Alkuperäinen kirjoittaja kätilö:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei vielä kannata miettiä:
eli noilla viikoilla on kuitenkin perätila vielä hyvin tavallista. Vasta rv36 jälkeen kannattaa huolehtia.

Toki toki!
Mutta pitäähän sitä miettiä ja varautua etukäteenkin. Ja tietysti miettii myös sitä, että onko lapsella jokin syy pysytellä näinkin tiukasti perätilassa ja niinkin varhaisilta viikoilta.. esin onko napanuora lyhyt tai vaikka käden alla/kaulan ympärillä..
Ja meillä täällä tuppukylässä on niin antiikkiset koneet ettei tuollaisa ees saatais selville. Synnytys sairaalassa yli 100km päässä on hyvät laitteet jossa käydään tarkemmissa tutkimuksissa, muttei sinnekään pyytämällä pääse..
Eihän se muu auta kun venailla (:

Mutta ilman muuta sinulla on kontrolli tuolla synnytyssairaalassa jos lapsi on perätilassa vielä viimeisellä lääkärikäynnillä. Synnytyssairaalan lääkärin en usko kyllä pakottavan alatiesynnytykseen tai edes suosittelevan sitä, mikäli lapsi nelikiloinen. Meillä äiti saa AINA päättää mikäli ei halua alakautta yrittää ja aina sitä ei edes suositella, vaikka äiti haluaisikin. Huoli pois, lapsella on vielä runsaasti aikaa kääntyä ja tosiaan se neuvolan lääkäri ei päätä asiaa.

Meillä täällä kylässä tosiaan on oma äitiyspoliklinikka jossa käydään synnytystapa-arviossa sitten aikanaan. Synnytyssairaalaan meillä mennään synnyttämään! Niskaturvotus ja rakenneultra tehtiin synnytyssairaalassa parempien laitteiden takia. Mutta täällä "päätetään" ja tutkitaan ja valitettavasti vierailevan kätilön ohessa myös nuo tk lääkärit toimittavat myös jonkinlaista synnytyslääkärin virkaa..
Mutta mutta aikaa on ja toivotaan tietty mukelolle pikaista kääntymistä (:

Tekeekö teillä todella päätökset synnytystavasta joku muu kuin gynekologi? Hurjalta kuulostaa. Saanko kysellä, että mistä päin olet?

Mä en joutunu tappelemaan. Kysyttiin, et mitäs tehdään ja kun halusin sektion, sen sain.

Käännösyritykseen ei tarvi suostua. Ei se mun mielestä varsinaisesti sattunu, oli epämukavaa. Vauva ei hievahtanutkaan. Uudestaan en ois antanu koittaa ja vauva oli toisella kertaa sellasessa asennossa, ettei yritetty senkään puoleen.

Mä oisin kyl mielellään synnyttänyt kun pelkäsin enemmän sitä leikkausta. Mutta kun vauva oli jalkatarjonnassa suurimman osan ajasta niin ei ois onnistunu jos sielt ois niin päin alkanu syntyä. Lisäks mulla oli edellinen synnytys niin nopea, etten halunnu mitään vähältä piti tilanteita jos ois todettu, ettei synnykään normaalisti. Sektion myötä sain myös järjestettyä kaks vanhempaa hoitoon jne.

Eli ei sen kyllä missään nimessä noin pitäisi mennä, kuten sulle ap on sanottu.

Alkuperäinen kirjoittaja e:

Miksi sinä haluaisit synnyttää perätilassa olevan vauvan ehdottomasti alakautta?

Miksi en? En suin surminkaan haluaisi sektiota.

Miksi et suin surminkaan haluaisi sektiota?

Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Se vauva ehtii kääntyä vielä moneen kertaan ennen laskettua aikaa..

Mä olin viimeks melkeen valmis tinttaamaan sitä joka noin sano (niitä oli paljon...). :kieh:
Mun vauvat on kääntyneet ja laskeutuneet lähtökuoppiin tosi aikasessa vaiheessa. Kun kolmonen sit rv 21 lähtien alko olemaan istumassa ja laskeutu, niin ei sekään siit enää mihkään hievahtanukaan. Koko ajan joku jakso selittää, et kyllä se viel kääntyy, ihan varmasti... joo...

Alkuperäinen kirjoittaja tietämätön:
Miten se vauva siis oikein käännetään? Kertokaa tyhmälle =)

lääkäri tunnustelee vatsan ulkopuolelta vauvan asennon, missä on pää ja missä peppu. Iskee sormet lihaan(jos näin voi sanoa), pään ja pepun kohdalle, alkaa varovasti kääntämään ja katsoo lähteekö vauva seuraamaan. Hoitaja ultraa vieressä että kaikki sujuu hyvin.

Miksi sinä haluaisit synnyttää perätilassa olevan vauvan ehdottomasti alakautta?

Ehkä siksi että olen leikattu muutenkin useammin kuin te yhteensä ja arpia vaikka muille jakaa, enempää en haluaisi. TOKI vauva menee kaiken edelle, mutta lukemani perusteella en huolestuisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Se vauva ehtii kääntyä vielä moneen kertaan ennen laskettua aikaa..

Mä olin viimeks melkeen valmis tinttaamaan sitä joka noin sano (niitä oli paljon...). :kieh:
Mun vauvat on kääntyneet ja laskeutuneet lähtökuoppiin tosi aikasessa vaiheessa. Kun kolmonen sit rv 21 lähtien alko olemaan istumassa ja laskeutu, niin ei sekään siit enää mihkään hievahtanukaan. Koko ajan joku jakso selittää, et kyllä se viel kääntyy, ihan varmasti... joo...

Mulla kääntyi vielä rv39 tasan, joten periaatteessa vauva voi kyllä kääntyä, eri asia tekeekö niin :D Ja eiköhän tuo lopullinen arvio synnytystavasta käydä tekemässä aika loppuvaiheessa. Mulla se ois ollut alatiesynnytys, ehdottomasti.

Mä en suostuis edes käännösyrityksiin. Molemmat lapset on kakannu lapsiveteen, mikä voi aiheuttaa vakavan hengitysteiden tukkeutumisen ja vähintäänkin henkitystietulehdukset vastasyntyneelle. Lapsiveteen kakkaaminen on merkki siitä, että lapsin on kokenut stressiä vastassa. Jokin ei ole ollut hyvin. voin vaan sanoa, että tuon kahden lapsen kohdalla kokeneena en ikimaailmassa suostuisi millekään käännösyrityksille. Sektioon suoraan.

Perätilasynnytys alakautta vaatii motivoituneen ja itseensä uskovan äidin, sekä kokeneen ja asiansa osaavan lääkärin. Hui hemmetti mikä tilanne olis synnyttää sairaalassa, jossa ei vuorossa olisi yhtään lääkäriä, jolla olisi kokemusta asiasta. Mä en ainakaan antaisi omaa lastani harjoittelukappaleeksi! Lapsen turvallisuuden takia en ikinä suostuisi, enkä suostunut perätilavauvaa alakautta synnyttämään. Mielummin kärsin sektion tuskat, kunhan vauva saadaan terveenä ulos.

Ehkä siksi että olen leikattu muutenkin useammin kuin te yhteensä ja arpia vaikka muille jakaa, enempää en haluaisi. TOKI vauva menee kaiken edelle, mutta lukemani perusteella en huolestuisi.

Sektiossa on pienemmät riskit vauvalle kuin perätila synnytyksessä, siksi sektio oli minulle ainut vaihtoehto =) en halunnu että vauvalle sattuu mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Mä en suostuis edes käännösyrityksiin. Molemmat lapset on kakannu lapsiveteen, mikä voi aiheuttaa vakavan hengitysteiden tukkeutumisen ja vähintäänkin henkitystietulehdukset vastasyntyneelle. Lapsiveteen kakkaaminen on merkki siitä, että lapsin on kokenut stressiä vastassa. Jokin ei ole ollut hyvin. voin vaan sanoa, että tuon kahden lapsen kohdalla kokeneena en ikimaailmassa suostuisi millekään käännösyrityksille. Sektioon suoraan.

Se lääkäriki minulle sanoi että harva lääkäri enää suostuu kääntämään, koska puolet onnistuu ja niistäkään ei voi olla varma oisko itse kääntyneet.

Yhteistyössä