Perätila

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Iina84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Iina84

Vieras
Olen raskaana 37 viikolla ja vauva on vielä perätilassa. Tarvitsisin kokemuksia perätilassa olevan vauvan synnyttäneiltä ja keisarinleikkaukseen päätyneiltä äideiltä. Itse en todellakaan tiedä kumpi vaihtoehto olisi parempi. Lapsi on esikoiseni. Kiitos jo etukäteen kommenteista!

Ite synnytin noin viikko sitte vauvan sektiolla juuri perätilan vuoksi. Vaikka lääkäri oli sitä mieltä, että "sama lapsihan se on, tuli miten päin vaan", niin en suostunu synnyttämään alakautta. Eikä riemastunu ku kieltäydyin kääntöyrityksestäki. Olis vaatinu paljo aikaa ja mulla oli kivulias issias, jonka takia jokanen liike sattu.
Mulla leikkaus meni helposti ja palautuminen ollu nopeaa! Vaikka sillon pöydällä lääkehuuruissa ja sekasin voivottelinki, että seuraava on toivottavasti sitte tulossa pää eellä. Tosin mulla käynnisty synnytys jo sovittua aikaa aiemmin, joten kärvistelin supistusten kans, mikä vaikutti mielentilaan..
En toistakaan perätilalaista synnyttäis jalat eellä!

Mä ekassa raskaudessa selvittelin näitä perätilajuttuja enemmänkin kun esikoinen oli perätilassa. Tosin neiti kääntyi itse viikolla 35 ja syntyi seuraavalla viikolla...
Nojoo, aika harvalle suositellaan alatiesynnytystä esikoisen kohdalla jos perätila, itse olisin vaatinut section.
Yleensähän perätilavauva tulee peppu edellä, ei jalat!
Synnytyksen vaativuudesta ja vaikeudesta kertoo jotain se, että paikalla on yleensä porukkaa enemmänkin, lääkäreitä ja kätilöitä useita. Ja epparit on yleensä pahempi, pää kun tulee vikana...

Esikoista en synnyttäisi alakautta perätilassa, toisen kanssa voisin jopa sen tehdä (kun eka synnytys oli helppo ja nopsa...)

Yhteistyössä