perätilasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apua kaipaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
siis jos se oli AADALLE, olis kohteliasta myös se ilmaista viestissä...

Minä en ainakan peloitettut ketään vaan kehoitin synnyttämään hyvällä mielellä perätila vauvankin..

Se, että vauva kuolee synnytyksessä on ikävää ja todella todella harvinaista..Eikä pelkästään varmasti se ollut syy, että oli perätila vauva... Itse olen menettänyt vauvan, en kylläkään synnytyksessä..

Käyttäkää ihan oikeesti järkeä. Tänä päivänä synnytetään paremmissa oloissa kuin ennen ja vain ""harvoin'"" menee jokin vikaa...
Tilasto tietoa ei ainakaan minulla ole...

KAutta aikojen toiset peloittelee odottavia äitejä näillä kummallisilla tapauksillla, mitä on sattunnut tuttavan tuttavalle...

ITse kannustan TEITÄ hyvät odottavat äidit rohkeasti vaan, kyllä kaikki menee hyvin :D

Lonkka..
Lonkkaluksaatioon ""altistaa"" pääsäänöisesti kolme asiaa: perinnöllisyys, perätila ja tyttövauva. Meillä poika oli perätilassa ""koko ajan"" ja perinnöllisyyttäkin noihin lonkkiin löytyy. Päädyttiin yhdessä lääkärin kanssa tutkimalla (kuvattiin) ja neuvottelemalla sektioon, jos synnytys ei käynnisty ennen laskettua aikaa - syntyi sektiolla. Synnärillä lopputarkastuksessa todettiin löysä lonkka ja itkuhan siitä ensin tuli. Kahden kk lastahoidon jälkeen kaikki kunnossa ja nyt jo mennään juoksujalkaa eteenpäin :)

Mulla oli vauva perätilassa vaikka neuvolassa oli koko ajan katsottu olevan rt. Onneksi neuvolalääkäri rv37´ja risat laittoi lähetteen synnärille kun vauva oli vielä ylhäällä (ei huomannut hänkään että oli perätilassa). Rv38+0 sitten käännettiin. Käännös meni hyvin eikä sattunut. varovasti lääkäri ""auttoi"" vauvaa kääntymään kuten hän itse sanoi. Sanoi ettei väkisin ruveta kääntämään. Käännöksen yritykseen vaikuttaa vauvan koko ja lapsiveden määrä. Mulle sanottiin sektion olevan vaihtoehto jos ei oltaisi saatu käännettyä. Niin neuvolassa th oli viikko käännöksen jälkeen todella epävarma miten päin vauva on, joten kävin vielä synnärillä varmistamassa että oli pysynyt rt:ssa. Olis tosi hyvä jos neuvolassa ois ees jonkunlainen ultra, kun näyttää muuten olevan aikamoista arvuuttelua... Ai niin, tyttö syntyi rv40+3, ei minkäänlaisia ""vammoja"" ja synnytys meni muutenkin hyvin.

Yhteistyössä