perätön juoru ja kunnianloukkaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eräs henkilö levittää semmosta tietoa, että olen pettänyt miestäni erään henkilön kanssa. tämä ei siis pidä paikkaansa alkuunkaan. mulla saattaa olla avioliitto vaakalaudalla, jos tämmönen juoru menee esim. mieheni korviin. kumminkin pystyn aivan vedenpitävästi todistamaan, että juoru on täysin perätön. voiko tämmösestä tehdä rikosilmotuksen? haluan katkaista moisilta huhuilta siivet, sillä se vaikuttaa muutenkin jo henkilökohtaisiin suhteisiini. en ymmärrä mikä motiivi tämmösessä oikein voi olla:(

Itse asun pienessä tuppukylässä ja kylän juoruämmä alkoi levittää huhua että eräs "anna" on pettänyt miestään. Tämä "anna" soitti tälle ämmälle, että ellei paskapuheet lopu ja paikallislehdessä ole julkinen anteeksipyyntö niin tekee rikosilmoituksen. Seuraavan viikon lehdessä oli anteeksipyyntö ja puheet loppui.
"anna" sanoi että olisi voinut tehdä rikosilmoituksen kun tarinalla on kuulijoita ja kunnianloukkaushan tuollainen on.

Jospa mies luottaa enemmän sinuun kuin jonkun akan (oletan etta akka kyseessä) puheisiin ja valheisiin. Jos miehellä on huono luottamus sinuun niin pelkäisin sinuna :( Miksi sinusta juorutaan tuollaista?

joo, soitat sitte juoruämmälle ja sanot suorat sanat! Kirjoita vaikka paperille eka mitä aiot sanoa sille! Ja muista sanoa että pyytää anteeksi juoruiluaan tai teet ilmoituksen poliisille!

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Itse asun pienessä tuppukylässä ja kylän juoruämmä alkoi levittää huhua että eräs "anna" on pettänyt miestään. Tämä "anna" soitti tälle ämmälle, että ellei paskapuheet lopu ja paikallislehdessä ole julkinen anteeksipyyntö niin tekee rikosilmoituksen. Seuraavan viikon lehdessä oli anteeksipyyntö ja puheet loppui.
"anna" sanoi että olisi voinut tehdä rikosilmoituksen kun tarinalla on kuulijoita ja kunnianloukkaushan tuollainen on.

Mä teksisn tähän tyyliin kanssa.

Luulisi kuitenkin että mies luottaa suhun enemmän kuin juorujen levittäjään.

Alkuperäinen kirjoittaja mmm:
Jospa mies luottaa enemmän sinuun kuin jonkun akan (oletan etta akka kyseessä) puheisiin ja valheisiin. Jos miehellä on huono luottamus sinuun niin pelkäisin sinuna :( Miksi sinusta juorutaan tuollaista?

mun mieheni on mustasukkaista tyyppiä. en ole ikinä pettänyt miestäni, syytä mustasukkaisuuteen ei ole..
tää juttu on aika monisyinen ja hankala enkä tunnistettavuuden takia halua kertoa yksityiskohtia. mieheni kyllä tietää faktat asioiden oikeasta kulusta, mutta eri asia, uskkoko sitten loppupeleissä. ja juu, en halua "pelätä" koska en ole tehnyt mitään! Suoraan sanottuna en tiedä, mistä moinen huhu on edes lähtenyt. Mulla on kumminkin paha mieli asian vuoksi, sillä kuten sanottu, se vaikuttaa nyt jo ihmissuhteisiini.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mmm:

mun mieheni on mustasukkaista tyyppiä. en ole ikinä pettänyt miestäni, syytä mustasukkaisuuteen ei ole..
tää juttu on aika monisyinen ja hankala enkä tunnistettavuuden takia halua kertoa yksityiskohtia. mieheni kyllä tietää faktat asioiden oikeasta kulusta, mutta eri asia, uskkoko sitten loppupeleissä. ja juu, en halua "pelätä" koska en ole tehnyt mitään! Suoraan sanottuna en tiedä, mistä moinen huhu on edes lähtenyt. Mulla on kumminkin paha mieli asian vuoksi, sillä kuten sanottu, se vaikuttaa nyt jo ihmissuhteisiini.

Voisitko selittää asian miehellesi ensin.Siis niin kuin se on.

Se on miehen moka jos ei usko sinua...
Itsellä myös todella mustasukkainen mies ja tiedän millaista elää tai milliasta elämä voi olla...
Minun tapauksessani mies varmasti ei uskoisi minua, joten hmm...
Tietääkö mies jo tästä valheesta? Jos ei, niin kerro ensin miten asia on.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Se on miehen moka jos ei usko sinua...
Itsellä myös todella mustasukkainen mies ja tiedän millaista elää tai milliasta elämä voi olla...
Minun tapauksessani mies varmasti ei uskoisi minua, joten hmm...
Tietääkö mies jo tästä valheesta? Jos ei, niin kerro ensin miten asia on.

ymmärrät siis, miksi asia vaivaa minua:( täytyypä ottaa asia puheeksi. juttu vaan on niin, ettei mun mies ole ainoa, jonka korviin mennessä tämä juttu aiheuttaa vahinkoa. ehkäpä olisi opiksi kyseiselle ihmiselle, ettei levitä asioita joista ei mitään tiedä ylipäätään. toisaalta, tuntuu kauhean raskaalta alkaa käymään tätä läpi missään oikeudessa. mietin oikeastaan vaan, että teenkö sen rikosilmotuksen nyt heti, vai vasta sitten, kun maito on kunnolla kaatunut.. on tää niin masentavaa:(

Ota vaan asia puheeks miehes kanssa mahdollisimman pian. Parempi se että kuulee juorun sinulta kuin että joltain muulta. Ja otat yhteyttä tähän kyseiseen henkilöön joka juorua sinusta levittää. Tiedän että ei ole helppoa, mutta paras kuitenkin tehdä edes jotain.

On juoruja joita itse en alkaisi oikomaan. Joilleki ihmisille on vain viihdettä puhua toisista p***aa, ja varsinkin jos ovat kateellisia sinulle. Inhottava tilanne kun miehesikin osaa olla mustasukkainen aiheetta.

Silloin kun itse seurustelin vielä mieheni kanssa, eräs tuttu puhui totena asioita joille ei ollut mitään perää. Mieheni kuulemma hänen mukaansa seurusteli silloin myös jonkun toisen kanssa:/ Otin sitten juorun kuultuani asian puheeksi mieheni ja tämän henkilön kanssa. Selvisi sitten ettei jutulla ollut mitään perää. Kyseinen henkilö taisi olla kateellinen minulle miehestäni ja meidän suhteesta.

Nää on varmaan niitä asioita jotka vahvistaa tai sitte murentaa suhdetta. Mutta elä missään nimessä jää vain odottamaan, että mitä tapahtuu!

Ja itse en halunnut mitään rikosilmoitusta tehdä, koska tekemisissä ollaan jälkeenpäin oltu. Kyseinen henkilö minun tilanteessa ainakin oppi läksynsä. Mutta kyllä tuo välistä aina kummittelee omassa mielessä ja luottamusta ei ihan heti siihen henkilöön synny.

Joo, mua mietityttää osaltaan rikosilmoituksen teko myös siksi, että kyseessä on semmonen ihminen kenen kanssa mun täytyy tietyistä syistä olla tekemisissä. täytyy miettiä, jospa nostaisi itse kissan pöydälle..

Yhteistyössä