Perätön LS-ilmoitus :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Musta harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Musta harmaana

Vieras
Nyt ottaa kyllä oikeasti päähän. Joku on tehnyt minusta ls-ilmoituksen sossuun, ja se äijän niljake siellä on aivan sekopäinen.

Niin ja tiedän olevani hyvä äiti, ja lapseni on minun ykkös prioriteetti. Koti on siisti, lapsi on hyvin hoidettu ja jokainen joka joskus on hänet nähnyt niin on aina ihmettellyt miten lapsi voikaan olla niin tasapainoinen ja onnellinen. Tuntuu vaan tosi pahalta että joku yrittää satuttaa minua lapseni kustannuksella.

Olen nuori, ja minulla oli rankka varhaisnuoruus ja tästä syystä ihmiset ovat sitä mieltä että en mitenkään voi olla hyvä äiti. Niin myös sossut jotka yrittivät saada vauvani ls- asiakkaaksi jo ennen syntymäänsä.

Eikai kukaan voi viedä lastani? Kun olen kaiken hoitanut paremmin kuin hyvin? Voiko esim sossun hastaa oikeuteen jos ne alkavat syyttä toimenpiteisiin?

Jos asiat ovat mielestäsi Ok niin syytä huoleen ei ole. Eikä ne heti ole sinulta lasta viemässä pois. Tarjoavat sinulle tukitoimia....Vaikea kyllä sanoa muuta kun ei tiedä ls-ilomn syytä?

Jos ei ole näyttöä siitä, että olisit toiminut jotenkin väärin, niin ei sinulta lastasi viedä.
Minusta tehtiin ilmoitus, anopin taholta, vaikka kaikki oli hyvi, vain anopin kanssa menit välit poikki ennen kys ilmoitusta. Oli ensin soittanut neuvolaan ja kun ei sieltä apuja herunut, niin soitti sitten muualle. Minäkin olin nuori. Mutta siis perättömistä ilmiannoista nyt ei mitään seuraamuksia tule, ole vain avoin ja yhteistyöhaluinen, niin meillä ainakin kaikki tyssäsi siihen.

Nii, jotenkin tuntuu että noita perättömiä ls-ilmoituksia ei kukaan tee. Aina taitaa olla jossain vika miksi se on tehty. Jotain on tapahtunut mistä moinen. ei se takoita että lapsesi viedään jos kaikki tosiaan on kuitenkin suht kunnossa ja ok eikä lapsella välitöntä vaaraa.
Oikeasti ilmoituksia tehdään liian vähän tai ainkain niihin puututaan tosi nihkeästi.

he soittivat miehelleni, eivätkä kertoneet kuka sen on tehnyt, tai että mistä meitä syytetään! Aivan uskomatonta. Kotiinkaan ei ole tullut mitään papereita, ilmoittivat vaan puhelimessa että lomien jälkeen nähdään. :S En muuten ottaisi tästä stressiä, mutta kun tiedän että toi sosiaalityöntekijä on päästään sekaisin, ja pitää nuoria äitejä huonompina kun ei ole omaa taloa, ei ole sitä sun tätä.

Niin ja kyllä, ilmoitus on täysin perätön. Puhtaampaa pulmusta kuin minä saa kyllä etsiä.. Mutta todistappa se niille sitten :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ai ei tehdä perättömiä ilmoituksia. Noi ei tehdä ja sekopäisiä ihmisiä ei olemassa..

Niin siis tässä tapauksessa kyllä oli täysin perätön. En tiedä kuka sen teki, mutta joitakin aavistuksia on. Tässä kaupungissa on melkein jo tapana että ihmiset tekevät toisistaan ilmoituksia sinne sun tänne. Sairasta mutta niin se vain on. Harmi että samalla kuin jotkut lapset oikeasti ovat vaarassa niin syynätään niitä joilla on kaikki hyvin.

Ai ei tehdä perättömiä ilmoituksia. Noi ei tehdä ja sekopäisiä ihmisiä ei olemassa..

arg...hitto ku aina tarvii vääntää rautalangasta jollekkin nenälle hyppijälle :) Sii voitko ymm että jonkun mielestä on aina jotain vikaa a se ei ole silloin perätön ls-ilmoitus. Häh?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
he soittivat miehelleni, eivätkä kertoneet kuka sen on tehnyt, tai että mistä meitä syytetään! Aivan uskomatonta. Kotiinkaan ei ole tullut mitään papereita, ilmoittivat vaan puhelimessa että lomien jälkeen nähdään. :S En muuten ottaisi tästä stressiä, mutta kun tiedän että toi sosiaalityöntekijä on päästään sekaisin, ja pitää nuoria äitejä huonompina kun ei ole omaa taloa, ei ole sitä sun tätä.

Niin ja kyllä, ilmoitus on täysin perätön. Puhtaampaa pulmusta kuin minä saa kyllä etsiä.. Mutta todistappa se niille sitten :(

Tunnet siis asiaa hoitavan sos.työntekijän jo? Mistä?

No en minä ottaisi mitään stressiä, jos kerta kaikki on tosiaan hyvin, ja ilmoitus aiheeton. :)

Jokainen ilmoitus heidän on pakko selvittää, eli tarkistaa miten asiat todellisuudessa on. Tapaaminen sosiaalitoimistossa, tai puhelinsoitto riittää. Jos aihetta ilmoitukseen on ollut, niin ruvetaan kartoittamaan, millaista tukea/apua voisitte mahd. saada.

Ja olen nyt pahoillani jos loukkaan, mutta ei kuullostanut koko stoori yhtään todelliselta :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Toi on ehkä käytetyin tekosyy ikinä, sossu on sekopää. Rauhotu nyt vähän ja kokoa ajatuksesi, jos olet mielestäsi toiminut oikein niin ei pitäis olla mitään hätää :) Odottele rauhassa tapaamista ja ole avoin.

kyllä tiedän hänet. Tämä on pieni kaupunki missä kaikki tuntevat kaikki ja tuo sama mies otti minuun jo yhteyttä kun olin raskaana.

Vieras, kyllä olemme asiallisia ja rauhallisia. Minulla ei ole tapana räyhätä tai heittäytyä draama kunigattareksi. En todellakaan ymmärrä miten tuo sossu otti minut silmätikuksi jo raskauden aikana, mutta jostain syystä minulle on tullut tunne että hänellä on jotain henkilökohtaista minua kohtaan vaikka yleensä ihmiset pitävät minusta ja ovat sitä mieltä että olen harvinaisen täyspäinen ja vastuuntuntoinen..

Muistakaa olla rauhallisia ja vakaita. Ei kannata alkaa itkeskelemään ja kertoilemaan liikoja, koska seuraavaksi on psykiatrista hoitoa tarjolla.

kyllä mä sossujen edessä itkin ja huusinkin, on ihan normaalia

ja kerroin kyllä ihan rehelisesti kaikki meidän elämästä, jopa omsta lapsudestani. se kaikki vaikuttaa vielä ntkin mun käyttäytymiseen

Huutamalla ja itkemällä ei vaan asiat luonnistu niin hyvin, kuin olemalla tasapainoinen. Se on merkki siitä, että ihminen on heikoilla. Voihan sitä kuvitella, että sillä saa vakuutettua rakastavansa tai saavansa myötätuntoa, mutta useimmiten se ei mene niin.