Perhanan sikaflussa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matilda09
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

matilda09

Uusi jäsen
13.11.2009
2
0
1
Järkyttävää!!! Ainakin oys:issa on ollut tuon sikainfluenssan takia synnyttäneiden osastolla vierailut rajoitettu siten, niin että ainoastaan lapsen isä on päässyt käymään vierailuaikana osastolla (ilman vauvan mahdollisia sisaruksia). Tämä on mielestäni aivan oikein. Mutta mutta.. mennäänkö nyt jo vähän liian pitkälle: kuulin, että isät eivät pääse nyt synnyttäneiden osastolle ollenkaan! Varmistin asian eilen oys:sista ja näin todellakin on! Eli isä saa olla mukana synnytyssalissa, mutta kun äiti ja vauva siirtyvät synnyttäneiden osastolle, niin alkaa täyskaranteeni! Tuntuu niinkuin olisi vankilaan menossa synnyttämään...aika kurjaa! Sen ymmärtää, että vauvojahan siinä suojellaan, mutta jotenkin kohtuuttomalta tuntuu kuitenkin, että isä ei näe vauvaa ollenkaan n. kolmeen päivään (eikös sitä ensisynnyttäjiä se pidetä).

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
OYSissa on mun mielestä muutenkin ihan outo politiikka siinä, että isä ei saa vierailla osastolla kuin VIERAILUAIKANA. :o
Luo siinä sitten tunnissa kiintymyssuhdetta.. :/

Ei mitään outoa.

Kun huoneessa on useampia äitejä ja jotkut ovat hyvinkin huonossa kunnossa ja väsyneitä, niin tällä järjestelyllä yritetään luoda heille rauhalliset puitteet toipua.

Ei sitä kiintymyssuhdetta luoda ekojen sairaalassaolopäivien aikana vaikka isä olis siellä äidin sängyn viereen parkkeerautuneena kellon ympäri. Sitä luodaan sitten tulevina vuosina siellä kotona! Vierailutunneillako kuvittelit sen puolen vanhemmuudesta hoituvan?

Alkuperäinen kirjoittaja Virpi:
OYSissa on mun mielestä muutenkin ihan outo politiikka siinä, että isä ei saa vierailla osastolla kuin VIERAILUAIKANA. :o

Ei mitään outoa.

Kun huoneessa on useampia äitejä ja jotkut ovat hyvinkin huonossa kunnossa ja väsyneitä, niin tällä järjestelyllä yritetään luoda heille rauhalliset puitteet toipua.

Ei sitä kiintymyssuhdetta luoda ekojen sairaalassaolopäivien aikana vaikka isä olis siellä äidin sängyn viereen parkkeerautuneena kellon ympäri. Sitä luodaan sitten tulevina vuosina siellä kotona! Vierailutunneillako kuvittelit sen puolen vanhemmuudesta hoituvan?

Peace! :hug:

Olet ilmiselvästi joku OYSin puolestapuhuja. :D

Monessa muussakin sairaalassa on monta äitiä samassa huoneessa, mutta isit saa vierailla päivän aikana siellä niin paljon kuin haluaa.
Kyllä ne ensihetket vauvan kanssa on vaan tärkeitä. :heart:

minusta OYSin käytännöt on tosi outoja. ilmeisesti OYSissa lietsotaan tätä possunuhahysteriaa, kun olen kuullut useammalta taholta, että vastasynnyttäneet eivät ole kutsuneet viikkoihin ketään kylään (kotiinsa) katsomaan heitä tai vauvaa. Ei edes isovanhempia. Eihän tässä ole mitään järkeä, että ohjeistetaan eristäytymään muusta maailmasta.

Kyllä se tauti tulee isompien sisarusten mukana koulusta tai miehen mukana työpaikalta, kaupasta jos on tullakseen. Riittävä käsihygieni pitää sen kyllä kurissa.

ihan oikein että isät saavat tulla vain vierailuaikana.
Itse olin synnytyksen jälkeen niin huonossa kunnossa, että en ois halunnu että siellä vähän väliä ramppaa joku. Kyllä sen kiintymyssuhteen ehtii luoda sitten "rauhassa" kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja tiuku:
ihan oikein että isät saavat tulla vain vierailuaikana.
Itse olin synnytyksen jälkeen niin huonossa kunnossa, että en ois halunnu että siellä vähän väliä ramppaa joku. Kyllä sen kiintymyssuhteen ehtii luoda sitten "rauhassa" kotona.

Itse olin myös ensimmäisenä päivänä todella väsynyt. Minua todella kiesasi ne kahden muun huoneessa olevan miehet jotka viihtyivät siellä koko päivän. Opettele siinä imettämistä. Eli todella, isä voisi vaan käydä katsomassa vierailuaikana. Luulenpa, että myös ilman miestä voi kestää sen pari päivää.

Aivan oikein toimittu sairaalan puolelta tän pandemian aikana ja sais olla aina niin, että vain vierailuaikana isät saa olla paikalla ja jopa niin että vain siellä oleskeluhuoneessa!

En minäkään halua, että samassa huoneessa pyörii ventovieraita miehiä (toki on ne naisetkin ventovieraita, mutta saman kokeneet). Haluan juuri synnyttäneenä LEVÄTÄ!! Voi kun kaikki huoneet olisivatkin yhden hengen huoneita..

Ymmärrän nuo vierailurajoitukset lapsien ja muiden sukulaisten/tuttavien osalta, mutta en isän. Isä on kuitenkin lapsella tasavertainen aikuinen äidin kanssa ja juuri rankan synnytyksen jälkeen isän läsnäolo ja vastuun ottaminen lapsen perushoidosta olisi tärkeää. Sairaalassa olisi hoitajien ammattitaitoisessa ohjauksessa juuri isän helppo harjoitella perushoitoa, jolloin se kotonakin onnistuisi tasavertaisesti äidin kanssa. Lapsen hoitaminen kun on suurelta osin muutakin kuin imettämistä. Isät voivat vaihtaa vaippaa, pitää sylissä, pukea, pestä, röyhtäyttää, nukuttaa, tiskata tutteja/pulloja ym ym... mitä nyt pienen lapsen hoitoon yleensä kuuluu ja ennen kaikkea vain olla lapsensa kanssa.

Yhteistyössä