Perhananmoinen nimipulma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Poika tuli, mutta pojalle ei löydy nimeä. Mies ei pidä melkein mistään poikien nimistä eikä minullakaan montaa suosikkia ole. Kaikki poikien nimet kun on enemmän tai vähemmän tylsiä, liian tavallisia. Sen sijaan monet tytön nimet ovat massasta poikkeavampia ja kauniita.

No, siihen itse asiaan. Minun suosikkini pojalle olisi Aatu ja miehen suosikki Eetu (nimet muutettu). Eetu on mielestäni tosi kiva nimi, mutta jokin siinä tökkii. En vain osaa ajatella tuota nimeä pojalle, ehkä se kuulostaa liian lässynläältä. Miehen mielestä taas Aatu on ihan kiva nimi ja hän suostuisi sen pojalle antamaan. Ongelma vaan on siinä, että nimi on hänen mielestään IHAN KIVA. Haluaisin pojalle nimen, josta molemmat pitävät oikein paljon. Mutta ilmeisesti sellaista ei ole. Pitäisikö minun siis vain olla tyytyväinen, että mies kelpuuttaa Aatun ja valita se pojan nimeksi? Koen huonoa omaatuntoa siitä, ettei mieheni saanut omaa suosikkiaan läpi, vaan nimeksi tuleekin minun suosikkini.

No jos asia sua vaivaa niin suostu miehen ehdottamaan nimeen. Kyllä se nimi varamsti alkaa tuntua sopivalta kunhan lapsi kasvaa ja "ottaa sen omakseen".
Tai voisiko nimiä yhdistää? Toinen toiseksi nimeksi vaikka?

No jos asia sua vaivaa niin suostu miehen ehdottamaan nimeen. Kyllä se nimi varamsti alkaa tuntua sopivalta kunhan lapsi kasvaa ja "ottaa sen omakseen".
Tai voisiko nimiä yhdistää? Toinen toiseksi nimeksi vaikka?

Nimet saisi kyllä hyvin yhdistettyä niin, että miehen suosikki olisi eka nimi ja minun suosikkini toka nimi. Niistä tulisi itse asiassa oikein kiva nimiyhdistelmä.

Täytyy kai yrittää vain totutella siihen miehen suosikkiin... Eniten minua häiritsee se, että tätini koira on yhtä kirjainta lukuun ottamatta samanniminen. Toisaalta nimi ei kyllä kuulosta koiran nimeltä, joten tuskin muilla (ainakaan kaikilla) tulisi koiran nimi mieleen poikamme nimestä.

Miehesi suosikki kuulostaa sinusta lässynläältä ja koiran nimeltä.
Sinun suosikki kuulostaa miehesi mielestä ihan kivalta.
Vaikuttaa siltä, että mies pitää enemmän sinun suosikista kuin sinä miehesi suosikista.
Valitkaa siis sinun suosikki. Kyllä miehesi siihen nimeen tottuu samalla tapaa kun sinä tottuisit hänen suosikkiinsa. Mutta aika ronkeleita kyllä ootte kun Suomikin on nimiä pullollaan ja teille ei löydy kuin 2 vaihtoehtoa, joka kelpaa.

Yhteistyössä