Mies haluaa nimeksi ehdottomasti Eetu, itse en kelpuuta nimeä ollenkaan. Miten tilanteen voisi ratkaista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minnni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ap on oikeassa, eetuja on 13 tusinassa.

Ratkaisu on koira. Joku sun tuttu/työkaveri /täältä palstalta löytynyt / naapuri / kukatahansa on nyt kutsuttava koiran kanssa kylään ja sen koiran nimi on EETU. (maksa sen koiran omistajille, että sanovat. Aina parempi jos se ei oikeasti ole.) Ja sitten sitä koiraa pitää palluttaa ja KOMENTAA miljuuna kertaa tunnin aikana, että eetu älä, eetu tule seh ja eetu ei saa, eetueetueetu....

jo on kumma, jos ei lapsesta tehdä nikoa.

Jos sinulla olisi joku tärkeä nimi, jonka olet jo vuosien ajan tiennyt haluavasi lapsen nimeksi, miten reagoisit jos miehesi vastustaisi sitä jyrkästi?
Minä en voisi laittaa lapselle miehen inhokkinimeä, vaikka se olisi mielestäni kaikkein paras. Enkä muutenkaan ymmärrä, miksi pitäisi pitää kiinni jostain vuosien takaisista nimihaaveista. Mekin miehen kanssa suunniteltiin lapselle nimeä ennenkuin lapsi oli edes alulla. Loppujen lopuksi näitä aiemmin suunniteltuja nimiä ei tositilanteessa edes harkittu.

Pietu? Elmer(i).. Itse olen kyllä myös sitä mieltä,ettei toisen "inhoamaa" nimeä tartte lapselle laittaa.. Sitten vain mietitään joku sellainen, joka molemmille ees jotenkin passaa.. Edvard on varmasti myös Eetu kotioloissa..

Mites joku nimi josta vois saada lempinimeks Eetun, vaikka Eemeli? Meillä on kissa jonka nimi on Eetu joten lasta ei tasan nimettäisi kissan mukaan tässä perheessä :D Mutta toisaalta joku kompromissi teidän pitäisi löytää. Joku ehdottikin että Eetu toiseksi nimeksi. Meillä pojan etunimi on päätetty yhdessä, minä päätin toisen nimen ja mies kolmannen, toki niin että nimet rimmasivat. Kaikki tyytyväisiä :)

Jos sinulla olisi joku tärkeä nimi, jonka olet jo vuosien ajan tiennyt haluavasi lapsen nimeksi, miten reagoisit jos miehesi vastustaisi sitä jyrkästi?

Kirjoitin tästä jo aloituksessa. Minulla on tytölle eräs nimi, olen tykännyt siitä pitkään ja se tuntuu omalta. Kuvitellaan nimen olevan Katriina, nimi ei kelvannut miehelle ollenkaan joten sovittiin että jos tyttö tulee tulee siitä Katri. Nuo nimet nyt tekaistuja mutta itselläni olisi tytölle ollut nimi jonka sitten olisin suostunut vaihtamaan hyvin samanlaiseen.

Useampi on ehdottanut Eetua lempinimeksi, koska en siitä nimestä tykkää niin en halua että siitä tulisi lapsen lempinimi jota käytettäisiin. Olen alkanut kallistumaan siihen että Eetusta tulisi toinen nimi, etunimeksi jokin ihan muu. Voi vaan olla hyvin hankala löytää molempia miellyttävä nimi, mies tykkää niin perus nimistä kuin voi olla. Itse tykkään hieman erikoisimmista, Ruotsissa on käytössä paljon ihania nimiä.

Voitko laittaa ap esimerkkinimiä joista tykkäät? Mäkin haluan tietää ei-niin-perus -nimiä :)

Eetu oli vuoden 2006 annetuin pojan nimi jos oikein muista ja Aino tytön, ja se on pysynyt sen jälkeenkin pinnalla. Että niitä Eetuja rupee tosiaan jossain vaiheessa tulemaan vastaan joka paikassa. Tuo laskisi omissä silmissä nimen houkuttelevuutta vaikka ois oma suosikki.

Ite esim. tykkään Leo-nimestä mut sekin on nousemassa jonkinlaiseksi trendiksi, moni muukin huomannut että se on kiva.

Miklas Eetu Olavi

Vellu Eetu Ilmari

Theo Eetu Johannes

Petja Eetu Valtteri

erikoisia, mutta kuitenkin tavallisen kuuloisia etunimiä ja Eetu sopisi hyvin sinne väliin :)

Yhteistyössä