perhe:äiti, isi, alta 2-v. lapsi, molemmat vanhemmat töissä, omistusasunto, yksi auto MITÄ PUOLUETTA ÄÄNESTÄT?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äänestäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äänestäjä

Vieras
mitä apua kaipaat yhteiskunnalta tai tukia ja mitä puoluetta äänestä tai äänestit.

Mä kaipasin yhteiskunnalta tukea enemän kotiinjäämiseen. Siis se 200 euroa eikä edes siihen lisättävä 200 euron kuntalisä auta jäämään kotiin. Ehkä syystä, että palkka on kuitenkin kohtuullinen ja jos tulot tippuu n. 1000 eurolla/kk niin ei sitä oikein pärjätä.

Päivähoitomaksu on ihan ok, pph:n työtä arvostan ja vähempää en suostu maksamaa jos on poismyös pph:jilta.

Perusterveydenhuollon ja na-toiminnan pitäisi toimia. Mielenterv.palveluita lisätä. Töitä pitäisi löytyä kaikille. Ja kaikkien pitäisi myös olla työelämässä jos siihen fyys. ja psyyk.kykenee.

En hyväksy yhteiskunnan tuilla eläjiä esim. ikuiset opiskelijat ja kotiäiditjotka vaatii yhteiskunnalta eläkettä vaikka eivät päivääkään olisi tehneet töitä yhteiskunnan verorahoja kartuttaakseen.

Mä taas nostaisin ennemmin perheellisten opiskelijoiden tulotasoa kuin kotihoidontukea. Mutta sitä asiaa ei kuntatason päättäjät ratkaise. Ikuiset opiskelijat eivät muuten ikuisesti sitä opintotukea saa. Tukikuukausia on tietty määrä, ja jos ei niiden puitteissa valmistu, saa jatkaa opintojaan ilman tukea. Jos saa.

Ihan asian vierestä tämä kaikki. En vastaa noita sun kriteerejäsi. Mä olen vain tosi allerginen sille, että aina valitetaan, että minimiäitiyspäiväraha ja kotihoidontuki on liian pieniä. Kun molemmat niistä on isompia kuin maksimiopintotuki.

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Täs just mietin että perussuomalaista vai demaria.... Aina oon demareita äänestänyt, mut nyt listoilla ois hyvä ps-ehdokas..... ilta kahdeksaan aikaa miettiä...

No mä mietin noita perussuomalaisia kanssa, kun olen aikas isänmaallinen ja katsoin heidän puolueohjelmaansa ja natsas. Aina äänestänyt keskustaa tai kokoomusta kun meidän perhe ei pienitul. ja keskitul. välissä hyödy ainakaan SDP:stä.

Vaikka kaikki ne kuitenkin huijaa.

äänestäjä:
En hyväksy yhteiskunnan tuilla eläjiä esim. ikuiset opiskelijat ja kotiäiditjotka vaatii yhteiskunnalta eläkettä vaikka eivät päivääkään olisi tehneet töitä yhteiskunnan verorahoja kartuttaakseen.

No tästä montaa mieltä. Lapsen kotihoito on arvokasta työtä ja juuri tuollaisia kommenttejahan sitä kaivataankin?. Lapsissa ja nuorissa tulevaisuus. Kyllä minun mielestä se on suuri kunnian osoitus opiskelijoille ja kotiäideille työstään. Ja painotan että ovat molemmat täyttä työtä ellei jopa vaativampaakin kuin sitten työ elämään päästyä? Ehdottomasti eläke myös heillä säilytettävä. Ei kaikki halua viedä lapsiaan hoitoon. Jo on kummaa ajattelua.

täällä päin ei ole edes yhtään mitään kuntatukea vaan ainostaan se parisataa mitä jäää käteen kun lasten kanssa kotona olin.

mä haluisn että meen kunnassa panostettais että terveydenhuolto toimis. hammaslääkärissä ei olis puolen vuoden jonoa.
olis hoitopaikkkoja tarpeeksi ja kouluissa kunnon opetus,eikä olis homeessa tilat.

ei haittaa vaikka kuntavero nousis parilla prosentilla.

oma ehdokas on sdp kannattaja. mä en tie mitä puoluetta kannatan mutta vaalikoneesta katoin kenellä ihmisellä samankaltaiset vastaukset kuin mulle

Alkuperäinen kirjoittaja Sdp:
äänestäjä:

No tästä montaa mieltä. Lapsen kotihoito on arvokasta työtä ja juuri tuollaisia kommenttejahan sitä kaivataankin?. Lapsissa ja nuorissa tulevaisuus. Kyllä minun mielestä se on suuri kunnian osoitus opiskelijoille ja kotiäideille työstään. Ja painotan että ovat molemmat täyttä työtä ellei jopa vaativampaakin kuin sitten työ elämään päästyä? Ehdottomasti eläke myös heillä säilytettävä. Ei kaikki halua viedä lapsiaan hoitoon. Jo on kummaa ajattelua.

tätä just arvelin, että SDP on tätä puolta että kaikkien pitää saada kaikki edes yhteiskunnalta, mutta KENEN rahoilla ne maksetaan, jos kaikki alta 3-v. lasten äidit on töissä????????

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Sdp:
äänestäjä:

tätä just arvelin, että SDP on tätä puolta että kaikkien pitää saada kaikki edes yhteiskunnalta, mutta KENEN rahoilla ne maksetaan, jos kaikki alta 3-v. lasten äidit on töissä????????

Siis EI OLE töissä vaan kotona!

Yhteistyössä