Perhe ei osallistu lemmikin hoitoon: kyllästyttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tilannehan on tämä, että oon toki ensisijaisesti hankkinut koiran itselleni, joten vastuu on minulla.
Koiralla on tällä hetkellä haava, jota täytyy suojata, ettei koira pääse sitä nuolemaan.
Eilen minun piti (miehen toiveesta, oli tietokoneella) hakea lapsi kaverin luota, joten pyysin sitten vastavuoroisesti, että mies pitää silmällä koiraa, ettei se pääse nuolemaan.
Olin poissa max 20min. Kotiin tullessa koira oli eteisessä vastassa ja oli päässyt repimään suojatumput pois ja haava tikkeneen oli märkänä nuolemisesta. Sanoin vaan pettyneenä "You had one job, ONE JOB!" Ja mies suuttui minulle omasta mokastaan.
Mä en enää jaksa! Minua itkettää ja ahdistaa, kun muut ei välitä hevonpaskaa tuosta koirasta. Yleensä muutenkin vaan tökkivät sitä pois ja tiuskivat sille, kun se tykkää makailla keittiössä ja onhan se vähän tosiaan tiellä, mutta mä olen opettanut sille käskyn "Oma paikka!!" jota se auliisti totteleekin, mutta muu perhe huutaa sille "POIS", jota se ei aina ymmärrä.
Mä en enää vaan jaksa, multa on kaikki into koiraharrastuksiinkin lopahtanut, kun muu perhe jatkuvasti protestoi niitäkin vastaan. Ja lenkitys on myös iso asia, kun mun ei saisi lenkittää koiraa. Yleensä nollaan aivot samalla, kun mennään ja yleensä ollaan 2-3h tuolla nollailemassa päätä. Tämä on suurensuuri rikos. Ja ihan tiedoksi, meidän lapsetkaan eivät ole enää mitään pikkuvauvoja, jotka tarvitsevat jatkuvaa valvontaa, vaan ovat jo koululaisia, joten ei pitäisi siitäkään olla kiinni, että mun menot olis jotenkin miehen menoista poissa.
Raah! Joo, tiedän, että minun mieheni osaa olla välillä täys kusipää jne jne. mutta en mä silti erotakaan halua, vaikka välillä vaan tekis mieli ottaa ja lähteä.
MIes aina motkottaa, että koira on mulle tärkein asia maailmassa, no ei senyt niinkään ole, mutta kun on lemmikin hommannut, niin totta helvetissä siitä pitää asianmukaisesti pitää huolta. Harrastuksetkin on tärkeitä ja niihin suhtaudutaan vielä suuremmalla halveksunnalta. Oikein kysyy, että "No onko sulla niitä KOIRAJUTTUJA?" sellaisella ärsyttävän piikittävällä äänensävyllä.

Koirajutut ja koiraharrastaminen on pitänyt ajatukset kodista poissa, siinä mielessä mä en tiedä mitä tilalle keksiä, kun/jos joudun koirasta luopumaan uupumuksen vuoksi. :(

Miksi ihmeessä koiralla ei oo kauluria, jos sillä on haava jota se ei saa repiä? Ei KUKAAN pysty vahtimaan koiraa 24/7 niin ettei se pääse siihen käsiksi jos haluaa. Eihän sitä yölläkään voi kukaan vahtia.

Jos kauluria ei ole laitettu niin koirahan nyt repii siteet sillä välin kun valvoja käy vessassa.

Ymmärrän kyllä siipan harmituksen toisaalta, jos työpäivän jälkeen menee koiran kanssa 3 tuntia "nollailuun".

Millainen ihminen ottaa koiran kun kukaan muu perheessä ei sitä halua, ja sitten kehtaa itkeä ettei muut hoida koiraa. Ja 2-3h "nolllailua" on aika helvetin paljon päivittäin. Ehkä sun vaan pitäis tehdä asia helpoksi kaikille, ja etsiä itsellesi ja koirallesi uusi hima, kun sua näemmä kiinnostaa koira enemmän kuin perhe.

Ymmärrän hyvin, miksi perheesi on vittuuntunut sinuun ja koiraasi.

Millainen ihminen ottaa koiran kun kukaan muu perheessä ei sitä halua, ja sitten kehtaa itkeä ettei muut hoida koiraa. Ja 2-3h "nolllailua" on aika helvetin paljon päivittäin. Ehkä sun vaan pitäis tehdä asia helpoksi kaikille, ja etsiä itsellesi ja koirallesi uusi hima, kun sua näemmä kiinnostaa koira enemmän kuin perhe.

Ymmärrän hyvin, miksi perheesi on vittuuntunut sinuun ja koiraasi.
Lapset ja mies pärjää kyllä ilman äitiä sen aikaa. Miehen ei tarvitse päivystää kotona jos emäntä on lenkillä

ei kyllä liikene myötätuntoa ap:lle, jos olet lemmikin ottanut ja omalle vastuulle, niin sitten se on sinun vastuulla. mä olen hankkinut meille lemmikit, ja oon niistä itse vastuussa. ei tulis mieleejnkään alkaa vaatimaan isäntää huolehtimaan, koska tiedä, että meillä kävis just niin kuin teillä on käynyt. tällä hetkellä kissalla on silmässä reikä, ja itse hoidan sen.

Vastauksista huomaa, ettei monellakaan ole käsitystä siitä, miten suuren vastuun lemmikin ottaminen vaatii. Kuulostaa siltä, että ap on ottanut käyttörotuisen koiran, joka ei tyydy sohvakoristeeksi, jo ihan lenkkien määrästä päätellen. Pysyisikö joku perheen ulkopuolinen henkilö hoitamaan koiran lenkityksen aina silloin tällöin? Saisit levätä välillä. Monilla paikkakunnilla on fb-sivut, joissa on monesti ilmoituksia nuorilta henkilöiltä, jotka ovat halukkaita lenkitysavuksi. Mitä mieltä koiran kasvattaja on? Jos oikeasti haluat koirasta luopua, niin kasvattajalla on velvollisuus auttaa uuden kodin etsimisessä :)

Vastauksista huomaa, ettei monellakaan ole käsitystä siitä, miten suuren vastuun lemmikin ottaminen vaatii. Kuulostaa siltä, että ap on ottanut käyttörotuisen koiran, joka ei tyydy sohvakoristeeksi, jo ihan lenkkien määrästä päätellen. Pysyisikö joku perheen ulkopuolinen henkilö hoitamaan koiran lenkityksen aina silloin tällöin? Saisit levätä välillä. Monilla paikkakunnilla on fb-sivut, joissa on monesti ilmoituksia nuorilta henkilöiltä, jotka ovat halukkaita lenkitysavuksi. Mitä mieltä koiran kasvattaja on? Jos oikeasti haluat koirasta luopua, niin kasvattajalla on velvollisuus auttaa uuden kodin etsimisessä :)
Vastauksistahan juuri huomaa kuinka moni tietää mikä vastuu omistajalla on toisin kun tämän ketjun omistaja. Hän otti koiran itselleen ja nyt kokee sen liian raskaana ja odottaa apua. Nyt on hieman myöhäistä. Jos perheeseen otetaan lemmikki, se päätös on oltava yhteinen.

Vastauksista nimenomaan huomaa että ihmiset ymmärtävät miten suuri vastuu koiran (tai muun lemmikin) ottaminen on. Sellaista vastuuta en lähtisi MISSÄÄN NIMESSÄ ottamaan, jos muu perhe vastustaisi tai ja jos en olisi itse täysin valmis hoitamaan sitä täysin yksin, käytännössä omasta vapaa-ajastani täysin luopuen, jos kerran noin aikaa sitovan rodun olisin itse valinnut. Ongelmanahan tässä on juuri se että AP ei ole hoksannut miten suuri vastuu on, ja nyt kun se uuvuttaa haluaisi lykätä sitä vastuuta miehen ja lasten niskaan, tai ainakin syyllistää kun joutuu itse vastaamaan?

Ja tämän sanon näin kahden koiran omistajana.

Kyllä se vaan niin menee, että jos koira perheeseen halutaan ja joku ei sitä halua, niin se joku ei silloin voi millään demokraattisella prosessilla joutua vastuuseen siitä eläimestä. Jos koirasta huolehtiminen käy ylivoimaiseksi, sen voi aina antaa pois tai viedä piikille.

Yhteistyössä