V
Villikukka
Vieras
Tässä ikäkysymystä äitiydestä ja vähän muutakin
Olen avoliitossa jonkin verran ikäistäni nuoremman miehen kanssa (mies reilut parikymppinen...). Itse olen jo päälle 30 v. Minulla on yksi lapsi aiemmasta avioliitostani. Nyt on noussut nämä vauva-asiat puheenaiheeksi. Mies on alun alkaen tehnyt selväksi että hän haluaa lapsen / lapsia. Minä en ole koskaan erityisemmin vauvakuumetta potenut, vaikka 6 vuotias poikani onkin maailman rakkain silmäteräni, ja haluttu lapsi. Nyt kuluneen puolen vuoden aikana minäkin olen alkanut haluamaan vauvaa ja voi jopa puhua siitä kuuluisasta vauvakuumeesta, joka onkin minulle ihan uusi juttu. Nyt kuitenkin mies on alkanut vaikuttaa epävarmalta asiasta.....ja minä tietty olen hieman loukkaantunut kun nyt sitten haluaisinkin tosissaan toista lasta. Ymmärrän toki että myös ikä voi vaikuttaa asiaan. Olemme kuitenkin ihan tosissamme parisuhteessa ja molempien mielessä tulevaisuus on yhteinen. Periaatteessa ei minullakaan ole mikään kiire asian kanssa, mutta kuten gynekologini totesi, en minä tästä enää nuorrukaan.... Mitäköhän siellä miehen päässä sitten liikkuu? Juu, ja on sitä kysytty kyllä
Onkohan kokemusta moisesta kellään? Tiedän toki että meidän elämämme on suht rankkaa töiden ja kotona tehtävän työn suhteen joten siinä myös varmasti ajattelemisen aihetta, että miten vauva-arjen kanssa pärjätään.