vastentahtoinen saunominen miehen perheen kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiukkapipo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minusta on täysin normaalia saunoa alasti... Jos joku pitää sitä jotenkin pervona, niin se pervous on niissää katsojan silmissä. Mikäli et halua saunoa, kuten on tapana saunoa, niin sitten ei oikein voi muuta, kuin että jätät homman kokonaan väliin...

Mä omalta kohdaltani sanoisin etten pidä asiaa niinkään pervona, vaan lähinnä se tuntuu minusta kiusalliselta, en pysty olemaan normaalisti, ehkä en sitten ole ihan sinut alastomuuden kanssa :D
..oudon tilanteesta tekee myös se että kyseessä on sellainen sauna jossa ei ole erikseen suihkua/pesutilaa, vaan saunassa peseydytään vadin kanssa läträten, ja "pesupaikka" on lauteiden edessä, ikkuna minun selän takana, niin että olet oikein esiintymislavalla pesemässä itseäs kun miesväki istuu rivissä kuin kukot orrella naaman edessä..

Minusta on täysin normaalia saunoa alasti... Jos joku pitää sitä jotenkin pervona, niin se pervous on niissää katsojan silmissä. Mikäli et halua saunoa, kuten on tapana saunoa, niin sitten ei oikein voi muuta, kuin että jätät homman kokonaan väliin...

Eli sun mielestä se yksi tapa on vain oikea eikä tartte joustaa edes sillon jos paikalla on joku joka ei halua saunaan kaikkien kanssa? Onneksi meijän tuttavissa ja suvuissa ei olla noin joustamattomia. Sauna ei siitä kulu jos sielä onkin pari vuoroa eri tyyleillä.

Itse muistan, että olin ysiluokkalaisena joskus siskopuoleni tädin mökillä saunomassa ja tämän tädin mies pelmahti saunaan alasti. Melkoinen shokki teini-ikäiselle enkä tiedä tajusiko se mies, että minä olen jo ihan siinä iässä oleva nuori, että en ehkätahdo rintojani näytellä kaikille vaikka tämä mies niistä ei itse ehkä olisikaan kiinnostunut. Oli melkoisen vaivaannuttavaa.

Ja on muuten pienin vehje minkä olen koskaan nähnyt tällä tädin miehellä. :D

Mä ymmärrän jos et itse halua olla alsti muiden seurassa mutta sua ilmeisesti häiritsee myös se, että miehesi on.

Tietenkään mä en miestäni tässä asiassa voi rajoittaa, hän tekee miten itse tuntee luontevaksi, mutta kyllä, se häiritsee mua itseeni, ja se on varmaan sinänsä ymmärrettävää jos itse on tottunut elämänsä täysin toisenlaiseen malliin.

[QUOTE="ap";23648188]Tietenkään mä en miestäni tässä asiassa voi rajoittaa, hän tekee miten itse tuntee luontevaksi, mutta kyllä, se häiritsee mua itseeni, ja se on varmaan sinänsä ymmärrettävää jos itse on tottunut elämänsä täysin toisenlaiseen malliin.[/QUOTE]

No en mä ymmärrä miksi sua miehen saunominen häiritsee.

[QUOTE="päivi";23648097]Aivan. Alastomuus on saatanasta![/QUOTE]

Just sitähän tässä varmaan tarkoitettiin. Alastomuus on minulle ihan luonnollista oman perheen kesken esim nukutaan aina alasti, mutta en ymmärrä miksi sen pitäs olla luonnollista esim miehen veljien kanssa, joita tapaan jouluna ja juhannuksena. Ja tosiaan en halua opettaa mallia lapsillenikaan.

Ja vaikka mua ei sekasaunaan saa niin miestä en ala rajoittaa enkä varmaan poikaakaan jos se haluaa käyä vaik isovanhempiensa kanssa isompana saunassa. Minusta saunajutuissa ei saa ketään pakottaa suuntaan tai toiseen. Ei sekasaunaan eikä toisaalta evätä saunaa siksi ettei tahdo kaikkien kanssa yhtäaikaa.

Vaihtoehdot:
-et mene mökillä saunaan
-menet saunomaan vasta kun kaikki muut on saunoneet
-pistät uikkarit/bikinit päälle

Miehelles sulla ei ole mitään oikeutta sanoa ettei saa mennä porukalla saunaan.

[QUOTE="ap";23647805]Tekis kyllä mieleni olla menemättä enää, mutta paikka on miehelle tärkeä kun lapsesta asti siellä ollut, samoin meidän muksuille. [/QUOTE]

Eihän sun koko mökkeilyä tarvi väliin jättää, et vain mene saunaan. Tai odotat, että joka ikinen on käynyt ensin ja sitten menet viimeksi yksin tai lastesi kanssa.

Simple näkyy sanovan vielä näin: "Miehelles sulla ei ole mitään oikeutta sanoa ettei saa mennä porukalla saunaan."

Mä sanoisin, että kyllä puoliso saa tuoda tunteensa julki, vaikka ei voikaan estää aikuista ihmistä toimimasta kuten tahtoo. Parisuhteessa on voitava sanoa toiselle, ettei itse tahdo mennä sekasaunaan ties kenen kanssa ja että tuntuu kummalta, että toinen tekee niin. Tuppisuu ei tarvitse olla, vaikkei olekaan lupaa rajoittaa toisen tekemisiä tällaisessa tapauksessa.

Mä en ymmärrä tässäkään ketjussa näitä jyrkkiä mielipiteitä, että joko sekasaunominen on pervoa hommaa tai sitten ei-sekasaunojat on tiukkiksia. Jokainen saunokoon miten haluaa, jos ei halua sekasaunaan niin ei sinne tarvi mennä, mutta en menisi kuitenkaan niitäkään haukkumaan, jotka sekasaunasta tykkää.

[QUOTE="ap";23648089]Mä omalta kohdaltani sanoisin etten pidä asiaa niinkään pervona, vaan lähinnä se tuntuu minusta kiusalliselta, en pysty olemaan normaalisti, ehkä en sitten ole ihan sinut alastomuuden kanssa :D
..oudon tilanteesta tekee myös se että kyseessä on sellainen sauna jossa ei ole erikseen suihkua/pesutilaa, vaan saunassa peseydytään vadin kanssa läträten, ja "pesupaikka" on lauteiden edessä, ikkuna minun selän takana, niin että olet oikein esiintymislavalla pesemässä itseäs kun miesväki istuu rivissä kuin kukot orrella naaman edessä..[/QUOTE]

Ei kyllä kuulosta kivalta.. itse en todellakaan ole häveliäimmästä päästä, mutta kyllä tuo on jo vähän liikaa. En suostuisi appen ja miehen veljen kanssa missään tapauksessa samaan saunaan ilman uikkareita. Jokainen saa saunoa kuten haluaa, he sekaisin ja sinä vaikka yksin. Kummallista että tässäkin ketjussa muutaman mielestä saunassa ei sitten käydä jos et siellä suostu pimpsaasi ja tissejäsi miehen sukulaisille esittelemään. Kaikilla on oikeus omaan yksityisyyteensä, jopa saunassa ja suomessa.

Kyllä se kuitenkin taitaa olla harvinaisempaa saunoa miesten sukulaisten (miespuolisten) kanssa alasti kun uikkareissa tai erikseen.

Et sä tietenkään voi määrätä aikuisen ihmisen saunaseuraa, mutta sulla on vaimona täysi oikeus sanoa miehellesi, että susta tuntuu pahalta, että hän saunoo vieraan naisen kanssa. Miehesi tietää miltä susta tuntuu ja hänelle jää vapaus valita.

Mä sanoisin vastaavassa tilanteessa mökillä, että en mene saunaan (jos olisin jo peseytynyt kotona eikä olisi mitään halua saunoa) tai että menen saunaan sitten yksin kun muut ovat käyneet, jos siis porukka ei suostuisi siihen, että menette saunaan miehesi kanssa yhdessä tai mies- ja naisvuoroin.

Älä mene saunaan siellä mökillä, jos heillä on tuollainen tapa. Et sinä voi pakottaa heitä omalla mökillään muuttamaan tapojaan vuoksesi, mutta voit olla menemättä saunaan.

Voihan ne muut saunoa sekaisin keskenään, mutta antaisivat ap:n saunoa yksin niin halutessaan. En halua edes uimahallissa nykyisin käydä, kun inhottaa yhteissaunat ja suihkut vieretysten.

tossa mennään jo kyllä liian pitkälle. Vaikka sitä sanotaan että ei saunassa ole mitään seksuaalista niin kyllä miehet varsinkin AINA tsekkaa alastoman naisen, tissit pepun ja pimpin ja kiva että se on sit joku appiukko yöks!!!

En bongannut mistään, että ap ois kertaakaan sanonut suvulle, ettei saunaan tartte tulla kun hän on siellä? Luin kyllä nopeasti...

Mutta siis jos ei ap saa suutaan auki ni ei kannata märistä, voin omalata osaltani sanoa, ettei saunaan tulisi yhtään kukaan ellen itse haluaisi. Tai jos yrittäisi ni nostaisin sellasen haloon, ettei toiste yritettäisi.

Jotenkin ällöttävä ajatus, että ap vuositolkulla antaa miesten tuijotella saunassa alastonta vartaloaan. HYI!!!

No yäk. Mä en saunois ollenkaan ( itse asiassa mä en pidä mökkeilystä enkä vieraidn nurkissa olemisesta niin olisin jo alunperin jäänyt kotiin ja vaan mies ja lapset olisivat edes siellä mökillä ).
En sauno edes naispuolisten ei perheeseen kuuluvien kanssa ja Sekasaunaan mua ei sais kirvelläkään. Saunominen on parasta yksin :)

Itse olen opiskelupiireissä tottunut käymään sekasaunassa, milloin ketäkin miestä ja naista siellä on ollut, enkä sitä ole ongelmana kokenut, mutta ymmärrän kyllä ihmisiä, jotka eivät vain pidä sekasaunasta. Itsekin tiedän kuinka paljon kivempi on, kun joku tyttökaveri on mukana sekasaunassa tai sitten porukka on pienempi ja suht koht läheisiä kavereita. Jos olen ikinä tuntenut oloni epämukavaksi, olen lähtenyt pois. (Täytyy myös sanoa, että pojat pitävät hyvin tyttöjen puolta saunalla, jos jotain joku sanoisi/tekisi, muut heittäisivät kyseisen törpön ulos.) Sanoisin siis, että joissakin porukoissa sekasauna on ihan tuttu juttu, eikä sitä ehkä osaa ajatella toisin.

Sekasauna siis oman ikäisten kavereiden kanssa minusta ok, vanhempieni ja veljen kanssa en ole saunonut vuosiin... eikä välttämättä huvittaisikaan enkä välttämättä apen/miehen veljien kanssa ainakaan ilman mieheni läsnäoloa. Laittaisin tuollaisella mökkisaunalla uikkarit päälle! (tai olisin menemättä, kävisin nopealla pesulla). Ja jos tuntuu oikeasti epämukavalta, kokeile joskus pyytää naispuolisia ihmisiä mukaan "jos mentäisiin tällä kertaa tyttöporukalla" hieman vihjaillen... sukulaisilta olisi myös kohteliasta kysyä, mutta jos eivät ymmärrä ajatuksiasi niin eihän ne tajua!

Pesun suorittaisin joka tapauksessa yksin. Koita tehdä se silloin kun muut menevät jäähylle. "Minä pesen itseni rauhassa sillä aikaa kun te olette ulkona." Lauteilla istuessa ei alapäätä näy, mutta pesutilanteessa eieieiei. Olen ollut reilun parinkymmenen hengen kanssa mökkeilemässä, ja jokainen sai privaatisti käydä saunassa pesulla, kyllä se sukusaunalla hoituu.

Mä saunon kyllä oman perheeni kanssa, myös isäni ja veljeni, mutta muuten vain naisten kanssa. En näe sekasaunomisessa mitään pahaa, mutta en ole tottunut itse saunomaan muiden vastakkaista sukupuolta olevien kuin omien perheenjäsenteni kanssa. Paitsi uikkareissa.

Ymmärrän ap:ta ihan hyvin. En ole kyllä ikinä törmännyt tuollaiseen tilanteeseen, ettei kunnioitettaisi jonkun toivetta saunoa vain yksin tai saman sukupuolen edustajien kanssa.

Yhteistyössä