Perheenisä tempaisee urheilemalla Lastensairaalan hyväksi: 400:n haaste

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pikku ananas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pikku ananas

Vieras
Toiselta foorumilta bongasin tämän blogin: 400:n Haaste

Tässä perheenisä kerää rahaa Lastensairaala 2017 -hankkeelle urheilemalla. Hän aikoo elokuussa 2013 ajaa pyörällä 300 km, meloa 55 km ja juosta 50 km käyttäen tähän kaikkeen yhteensä alle 30 tuntia. Isän tavoite on saada projektilla näkyvyyttä Lastensairaala-keräykselle, ja omalta osaltaan saada projektin avulla kerättyä 10 000 euroa. Tällä hetkellä keräystavoitteesta on kasassa vasta noin neljännes, eli kaikki lisänäkyvyys olisi hyväksi.

Toivottavasti tältä foorumilta löytyisi blogin seuraajia tai mahdollisia lahjoittajia. Kyse on kuitenkin tärkeästä asiasta, ja täältä varmasti löytyy Lastenklinikan nykyisistä surkeista tiloista kärsineitä vanhempia. Mielestäni on hienoa, että yksityishenkilöt ovat valmiita tempaisemaan yhteisen hyvän vuoksi, vaikka aivan varmasti tässä perheenisää motivoi myös kova fyysinen suoritus, johon välttämättä ei ilman tätä ylevämpää tavoitetta ehkä riittäisi tsemppi.
 
En todellakaan voi ymmärtää tuota rahankeräystä lasten sairaalle.
Valtion on luvannut sairaalan rakentaa ja rahat siihen on ministeriö jo luvannut. Samaan aikaan alkaa mm stadionin korjaus/laajennus jonka kustannusarvio ylittää lasten sairaalan yli kolimin kertaisesti.

Nyt kerätään löysät rahat hölmöiltä yksityishenkilöiltä sairaala keräykseen.
 
Kyllä minuakin ärsyttää, että rahaa tähän pitää kerätä yksityisiltä. Ei se saisi olla niin. Joka tapauksessa pelkään, että koko sairaala jää TAAS kaikkien "kiireellisempien" (=aikuisten) hankkeiden alle :( Siksi toivoisin keräyksen onnistuvan.
 

Yhteistyössä