perheenne nettotulot kuukaudessa, asuntolainan määrä ja lapsien lukumäärä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kotiäiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kotiäiti"

Vieras
Ihan mielenkiinnosta kyselisin miten muilla, paljonko ovat nettotulonne kuukaudessa (sis. lapsilisät, elarit), asuntolainan määrä ja kuinka monta lasta perheeseenne kuuluu?

Meillä nettotulot miehen 2600e/kk + autoetu ja mun kht+kuntalisä+lapsilisät kahdesta lapsesta 775e/kk eli yhteensä 3375e/kk, asuntolainaa jäljellä n 190 000 jota maksetaan pois n 900e/kk (sis korot). Mielestäni pärjätään ihan ok.

Netto mulla n. 2000 e, asuntolainaa 140 000 jäljellä ja kaksi lasta. Olen perheemme ainoa elättäjä, miesystävä on kuvioissa mutta emme asu virallisesti yhdessä. Ruokaa ostaa silloin tällöin mutta toisaalta syö mun jääkaapista mun ostamaa ruokaa. Laskut maksan kaikki itse.

Miten teidän nettotulot voi olla noin hyviä, meillä bruttona ton verran ja silti ollaan päivähoitomaksuissa kalleimmassa luokassa...tosi reilua. Mekin kuitenkin keskituloisia.

Vai onks noissa nettotuloissa jo lapsilisät mukana...no ei sekään oo ku 200.

Netto tällä hetkellä joku 3000€/kk, asuntolainaa maksetaan 800€/kk sis.korot, lainaa jäljellä joku 126T€ ja lapsia kolme. Hiukan tilanne menossa vielä huonommaksi kun jään kotihoidontuelle lokakuussa, mut sit taas paranee kun meen takas töihin pikkusen ollessa vähintään puoltoistavuotias.

Viimeksi muokattu:
Nettotulot normaalisti reilut 5000 e/kk, mutta ensi syksynä n. 3500e/kk (mies on vuorotteluvapaalla syksyn)...asuntolainaa jäljellä 86 000 euroa, sijoitusasuntolainaa 36 000 euroa, ei muita lainoja, lapsia 4.

Pakko kommentoida sitäkin, että moni valittaa ettei voi jäädä vuorotteluvapaalle tms. rahan takia. Meilläkin tulot vähenee syksyksi, mutta kyllä sitä jokainen voi vuorotteluvapaalle jäädä, jos vain tahtoo ja mitoittaa menot sen mukaan...

Yhteistyössä