perheenne nettotulot (lasten määrä, asuntolainan määrä), kuinka pärjäätte

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Netto n. 4700e
Ei asuntolainaa, asumiseen n. 450e/kk pk maksut 246e/kk autoihin+bensaan n. 180e/kk
Netti, puhelimet, lehdet n. 140e/kk
N. 1050e/kk siis laskuihin, ruuat n. 600e/kk

Melkein joka kuukausi 3000e säästöön, toki välillä vähemmänkin jos yllättäviä menoja tulee, tai reissussa ollaan..

2 aikuista+2 alle 5v lasta..

Alkuperäinen kirjoittaja näinköhän on;28484172:
Brutto siis n. 16000e/kk? Joo-o, enpä taida uskoa.

Mä en ole tämä "mies", mutta miksi ei voisi olla tulot tuota luokkaa?? Omalla miehelläni on bruttotulot kuussa reilut 8000€, tosin siitä pois verot ja yrittäjyysmaksut tms., mutta kuitenkin.

Netto noin 5000e kuussa. Asuntolainaa n 155000, asumiskuluihin menee tällä hetkellä 1600e kuussa. Ei muita lainoja.kaksi lasta, hyvin pärjätään kun molemmat on töissä. Jään kohta äitiyslomalle jolloin perheen tulot yht n 4000e netto. Silloinkin vielä ois tarkoitus pärjätä, hoitovapaalla sitten laitetaan laina koroille jolloin asumiskulut vajaa 500 kuussa

[QUOTE="vieras";28484204]Mä en ole tämä "mies", mutta miksi ei voisi olla tulot tuota luokkaa?? Omalla miehelläni on bruttotulot kuussa reilut 8000€, tosin siitä pois verot ja yrittäjyysmaksut tms., mutta kuitenkin.[/QUOTE]

Tämä nimimerkki "mies" on poikamies, joka kertoilee täällä säännöllisesti, millaista naista etsii. Juttujensa typeryysasteen perusteella tuntuu kovin vaikealta uskoa ko. tyypin yltävän 16000e kuukausituloihin.

Reilu 4000 € ( 2 lasta, 300 000 €), ihan hyvin.

Nykyisellä korolla toista tonnia lainoihin, vajaa tonni kauppaan, vajaa tonni luottokortit, lehdet, vakuutukset, bensat, maksuTV ym. ja loput vaan menee johonkin mut ei jää tilille.

Meillä nettotulot nyt kun olen äitiyslomalla n. 3700 ja kun olen töissä niin vähintään 4500. Asuntolainaa 230 000 jota lyhnnetään 900 eurolla/kk. Hyvin jää rahaa elämiseen, ja säästöönkin jää 300-400 e kuukaudessa. Tosin yhtä paljon jäi säästöön silloin kun olin töissä... Pitää yrittää säästää vähän enemmän kun palaan työelämään.

Hyvä vinkki säästämiseen: Maksa säästötilille tai minne nyt säästätkään kuin laskuna joka kuukausi kun rahaa tulee. Mulla säästöt (rahastoihin) menee toistuvana maksuna automaattisesti. Eikä säästötiliä kannata pitää näkyvillä verkkopankissa, muuten se tulee helposti käytettyä. Entisenä tuhlarina tämä on mulle ainut tapa säästää.

Ja voihan ne rahat sitten nostaa jos tulee yllättävä rahantarve, mutta kun ne on tavallaan piilossa niin ei välttämättä tule nostettua (esim. meillä meni juuri monta sataa euroa auton korjaukseen mutta elettiin viikko tosi säästeliäästi eikä tarvinnu nostaa rahastosäästöjä)

[QUOTE="vieras";28484496]Miksi et usko? Mikä siinä on niin vaikeaa uskoa että jollain on suuremmat tulot kuin keskivertoihmisellä?[/QUOTE]

Jos olisit lukenut nimim. "mies" kirjoituksia, niin et kysyisi tätä... :D Sitä liirumlaarumia suoltava kaveri ei takuulla hanki viisinkertaisesti keskiarvopalkkaan nähden.

Meillä nettotulot kk kaikkineen (siis lapsilisät ja palkat lisineen yms) on noin 6800e. Lapsia on tosiaan 5.

Asuntolainaa on vielä jäljellä noin 80 000, ja sitä lyhennetään kk 700e
Mökkilainaa 120 000 ja sitä lyhennetään kk 1000e

Ihan hyvät tulot toki, mutta asutaan maalla ja tällä porukalla esim. 7- paikkainen auto on välttämätön (ja viimeksi juuri remontti maksoi melkein 4 tonnia) ja menot muutenkin isohkot, juuri bensa ja ruoka maksaa paljon ja tietysti lasten hoito yms yms.

Pyritään elämään säästäen eli joka kk säästyy kyllä useampi tonni, mutta sitten tulee isompia menoja (kuten mökin katto vaihdettiin viime kesänä, auton remppaa, hajonnut tiskikone yms.)

Silti säästöjäkin on, muttei nyt hirvittäviä määriä...

Mihin maalla asuva ihminen tarvitsee mökkiä?

[QUOTE="nuppu";28484127]2+2
Nettotulot n4000/kk, itse olen äitiyslomalla.
Lainaa lyhennetään n700e/kk

Melko huonosti pärjätään, säästöön ei jää laittaa ja jossain kohtaa kuuta tilikin uhkaa lähestyä nollaa ennen seuraavia rahoja..[/QUOTE]

Kyllä on jotakin pahasti pielessä kulutustottumuksissa jos ei meinaa pärjätä 3300 eurolla kuukaudessa. Tuostahan pitäisi jäädä säästöönkin reilusti.

Alkuperäinen kirjoittaja mitääääh;28483837:
Siis mihin teillä menee 2500e/kk?!?!! :O Meillä menee asumisen jälkeen ehkä 1200e muuhun ja tuokin sisältää autolainaa 400e/kk ja on yläkanttiin sanottu. :O

Juuri makselin laskuja...
-asuntolaina 900 euroa
-sähkölasku 250 euroa
-vakuutusmaksuja 150 euroa
-lasten hoitomaksut 400 euroa
-autolaina 150 euroa

Nuo nyt ainakin tulee joka kuukausi, tietysti vesimaksu, jätemaksu, nettilasku ja puhelinlaskut, kahden auton kulut, vaatteet yms. lisäksi.

Meillä on nettotulot kaikkineen 4000 euron luokkaa, 2 aikuista ja 2 lasta, pärjäillään ihan ok mutta ei rahaa mitenkään liikaa ole.

[QUOTE="...";28484707]Keskimäärin 5 400 nettona kuussa, 200k tuoretta asuntolainaa, 1 300 euroa kuussa asumiseen ja vähintään saman verran säästöön. Ei lapsia.[/QUOTE]

asumiseen = pelkkä asuntolaina?

Nettotulot 3000€/kk, lapsia yksi kotihoidossa (minä siis opiskelija ja kotiäiti), lainaa 0€, asumiskulut 300€, auto 200€. Rahaa jaa joka kuukausi paljon säästöön (n. 1/3)

Yhteistyössä