Perhehuone sairaalassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
hei! pitääkö perhehuone varata kuinka paljon etukäteen? ja käykö se vain soittamalla sairaalaan johon on menossa synnyttämään? ja saako perhehuoneen jos on yksin vauvan kanssa yöt sairaalassa?

Nämä perhehuoneet on kai yleensä tosi varattuja. Eikä niitä varmaan montaa ole per sairaala. En usko, että saa perhehuoneen jos yksin on vauvan kanssa yöt. Ensisijaisesti ne on kai kauempaa oleville.

Meillä sitä ei ainakaan voinu varata. Sinne pääsi jos se sattu olemaan vapaana. Mä olin pari yötä siellä kahestaan vauvan kanssa. Pääsin siis sinne vaikka mies ei ollukaan yötä sairaalassa.

No meidän sairaalassa meni niin, että se ketä ensiksi ehti vauvan pihalle saamaan niin sai huoneen ja siellä sitten minäkin kilpailin kahden muun äitylin kanssa ja "VOITIN"! :D Tosin kätilö sanoi, että oli varannut minulle jo aikaisemmin huoneen, koska menin käynnistykseen ja samana päivänä kun menin niin ilmoitin että haluan perhehuoneen.

Täälläki meni niin (jorvin sairaalassa), että jos huoneita oli vapaana, niin sen sai. Meillä kävi silleen, että kun poika syntyi, ei ollu yhtään perhehuonetta vapaana, mikä harmitti kovasti kun oltiin sitä toivottu. Jouduin sitten huoneeseen toisen äidin kanssa ja mies lähti kotiin nukkumaan (oltiin valvottu yö ). Sitten, meidän onneksemme, yksi perhehuone vapautui samana päivänä ja me saimme siirtyä siihen. Oli kyllä tosi ihanaa, ku mies sai olla alusta asti vauvan hoidossa mukana ja hän kyllä enimmäkseen vauvaa hoitikin, kun itse olin niin kipeä ja väsynyt. Kyllä kannattaa perhehuone ottaa jos vaan mahdollista!! :)

mitenköhän sen vois varata etukäteen?? :) että, "varaisin perhehuoneen ensi viikon maanantaista torstaihin, aion synnyttää maanantai-aamuna" :) ei ne mitään hotellihuoneita ole. Se pääsee joka ehtii, ja melkein aina niihin vaaditaan että mieskin on siellä.

No mitenhän kuvittelet varaavasi ko. huoneen? Tiedätkö jo kuukautta, tai edes viikkoa etukäteen koska vauvasi on syntymässä? En mä ainakaan tienny. Siis silloin ku synnyttämään menee, niin esittää toiveen perhehuoneesta. Ja ensisijaisestihan se menee pitkämatkalaisille, ja niille joilla isäkin siellä yöpyä aikoo.
Sillon ku mä menin synnyttämään, niin ei ollu yhtään vapaita perhehuoneita. Mutta koska olin tullut ambulanssilla 450 km ja mies tuli vasta 5 tunnin päästä kun tuli vielä kauempaa, 750 km päästä, niin saimme perhehuoneen. Koska uskoivat, ettemme taida ihan siinä sairaalan vieressä asustella ;)

Sairaalaan tulohaastattelussa (siis silloin kun meet synnyttämään) pitää heti sanoa että on toiveena päästä perhehuoneeseen niin silloin se varataan tai pääsee jonoon.

Yhteistyössä