perhepäivähoitaja kielsi tuomasta lasta hoitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja närkästynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meitä on ihan ohjaistettu, että vatsatautia jos on perheessä (tai vesirokkoa ym. muuta rajumpaa tautia), ei lapsia saa ottaa hoitoon niiden muiden lasten takia :) ja ei kai se sustakaan olis kivaa, jos hoitaja sairastuisi juuri kun itse ootte tervehtyneet? nyt vähän valoja päälle, et sä päiväkotiinkaan voisi lasta tossa tilanteessa viedä. :) mll hoitajan voi tilata kotiin, jos tuntuu ylitsepääsemättömältä hoitaa omaa lastaan kipeänä.

Maalaisjärjen käyttö ei ole kielletty.
EI milloinkaan sellaisesta perheestä viedä lasta hoitoon jossa myllää vatsatauti.

Haluatteko itse viedä hoitopaikkaan jossa oksennetaan????
Ainomiina 9h leikkiin hoitajalle jossa muut lapset oksentaa.

Minua ainakin ärsytti ihan satasella, kun eräs oksutautinen perhe toi lapsensa pp-hoitoon. Tenavakin oli sitten sairastunut päivän aikana. Ja luonnollisesti tauti tarttui lapseemme ja sitä myötä koko perheeseen. Itselläni on vielä krooninen suolistosairaus, joten nuo virustaudit voivat olla melko kohtalokkaita.

Provo tai ei, mutta näitähän riittää, että vanhemmat yrittää viedä hoitoon lapsia, jotka jo kipeitä tai todennäköisesti sairastuvat pian. Mahatauti nyt vaan on sellainen, että ei sitä kukaan halua, jos vain voi välttää ja jos molemmilla vanhemmilla tauti, niin eiköhän se liki satavarmasti tartu lapseenkin.

Eli ap vie lapsen hoitoon, että saa itse sairastaa rauhassa, tartuttaa muut hoitolapset ja myös hoitajankin.
Ja sitten ap valittaa, että lapsella ei hoitopaikkaa , kun hoitaja sairaslomalla vai pitäisikö hoitajan hoitaa lapsia sairaana, vaikka ap ei halua itse niin tehdä?

Itselläni on 6 lasta. Sitä vaan ollaan erinäiset kerrat sairastettu mahatautia yhtä aikaa ja niin, että perheessä on vauva tai pieni taapero. 3vuotiaan kanssa jo jotenkin sujuukin, vaikka itse olisikin kipeänä.
Joka kerran on vaan selvitty, omien oksentamisien välissä on hoidettu muita. Eipä ole mieleenkään tullut ketään pyytää auttamaan lasten kanssa, kun ei muita haluta tartuttaa.

Minulle kerran yksi pph kertoi, että yksi äiti oli halunnut tuoda hoitoon lapsensa, jotka olivat edellisenä päivänä sairastuneet vesirokkoon. Totta kai pph oli kieltäytynyt, koska muita ei tartuteta ja sairaan lapsen paikka on kotona.
Jos meillä joillakin mahatautia, niin silloin muiltakin kielletään esim. kyläilyt ja jos ei koulussa mitään erikoista, niin on "terve" lapsi voinut jäädä kotinkin. Muutaman kerran on lapsi/lapset sairastuneet päivän mittaan ja ilman kotiin jäämistä olisi sairastuminen tapahtunut koulussa.

Me ollaan iso perhe.Jos meillä nyt jäätäisiin töistä kotiin,kun joku perheen koululaisita on oksennustaudissa,tai muuten kipeä,niin me oltaisiin täällä 4 seinän sisällä läpi vuoden.Pakkohan se muiden on elää normaalisti ja viedä hoitoona ja olla töissä,jos lapsi ei ole sen ikäinen enää,että sen kanssa saa jäädä kotiin.Ja kyllä vien sisarukset hoitoon,vaikka isommilla olisi oksennustauti.Potkuthan siitä tulee,jos jatkuvasti olisin kotona omalla luvalla.
Eri asia,jos päiväkoti ikäisen sisarus sairastuu,niin silloin jäädään kaikki kotiin,kun saa todistuksen kipeän lapsen hoidosta.Taudit kun kun kuitenkin siirtyvät lapsesta toiseen päivän parin viiveellä,niin ei koululaisiakaan voi pitää viikkotolkulla pois koulusta,että taudit on kaikki käyneet läpi.

Itse en veisi lasta hoitoon oksennustaudissa, mutta en kyllä kerro hoitoon viedessäni milloin itse sairastan ja mitä sairastan, olenko ollut kuumeessa edellisenä päivänä, olenko sairaslomalla tms.

Ei taida sulla ap olla ihan kaikki inkkarit kanootissa.... tai oot vaan muuten ihan kädetön kenties??? Puollan täysin hoitajaa ja hänen pulttiaan.. Kukä äälilö yrittää tunkea lasta hoitoon jos perheessä on oksennustautia??? Siis ihan oikeesti.. Ei sulle tullu mieleen että se sun lapses tartutti sun tyhmyydelläs aika monta perhettä!!!!

Mulla olisi monta tarinaa kerrottavana pölkkypäävanhemmista... Alkaen juurikin noista "ihan hyvinhän sä voit hoitaa mun sairasta lasta, kun sä oot hoitaja ja mulla on työpaikka, johon on pakko mennä" aina niihin "sinä korvaat, kun meidän nuppumme haalarinpolveen on tullut ulkoleikissä roso koska sinun tehtäväsi on valvoa, ettei vaatteet likaannu tai mene rikki!" -kommentteihin. Vuosi pph:na riitti. Ei ikinä enää, kiitos!

Itse en jaksanut vuottakaan. Testimielessä vain kyllä olinkin, tuuraajana, ja kokeilin samalla, josko olisi sopiva ala. NO EI OLLUT. Lapset oli tosi ihania, mutta vanhempia teki muutaman kuukauden jälkeen mieli vetäistä lumilapiolla naamaan...

Yksi toi ja haki aina ihan miten sattuu. Juu, osaan joustaa, mutta jos aamupala oli sovittu 7.30-8.00, niin ei kympiltä tuotavalle (nälkää itkevälle) lapselle ollut ihan kiva alkaa uutta puuroa keittelemään, varsinkin, kun oltiin silloin jo ulkoilemassa. Tasan YHDELLE sovitulle retkelle päästiin (tuo lapsi mukana), kun tuo sama lapsi tuotiin niinäkin aamuina niin myöhään, ettei enää ehditty, kun lounaaksi olisi pitänyt palata. Ehdottaessani, että jatkossa tekisimme retkiä vain tuon lapsen vapaapäivinä (joita oli kuitenkin joka viikko jonain päivänä), pahastui äiti moisesta törkeästä ehdotuksesta, koska hänen kullannuppunsa joutuisi silloin eriarvoiseen asemaan ryhmässä. Myös hakuaikojen sopiminen oli yhtä vaikeaa, yleensä paikalle pätkähdettiin kesken päiväunien ja vielä ovikelloa rimputtaen, vaikka oli lappu ovessa, että nukutaan... Toisen lapsen äiti taas toistuvasti tuli tunteja myöhemmin, kuin oli ilmoittanut / sovittu, koska "täällähän sä nyt muutenki oot, aattelin ettei toi nyt tos haittaa, ni kävin vähän shoppaa". Aikataulumuutoksesta ilmoittaminenhan olisi ollut haastavaa näin kännykkäaikakautena... Ja vaikka mitä muutakin kivaa oli, mutta en viitsi enempää edes muistella...

Ottaisitko sinä aapee ystäväsi lapsen hoitoon aamulla, jos ystäväsi olisi oksennellut edellisillan ja hänen miehensä yöllä?
Jos vastaat kyllä, niin olet provo.

Meillä oli tosi kiva joulua, kun me oltiin mahataudissa. Kuulin myöhemmin, että erään lapsen sisarus oli mahataudissa, mutta kyllä se se toinen piti hoitoon tuoda. Niin ja tuo kuka tuotiin hoitoon on meidän lapsen paras kaveri päiväkodissa niin ei varmaan tarvi aravailla mistä tauti meille tuli. Oli kyllä tosi ihana joulua meillä <3

ärsyttää, se, etteivät vanhemmat ajattele tällasissa asioissa omaa nenäänsä pidemmälle. Itelläni on vauva ja toiset tuo vauvansa uintiin ja vauvakahvilaan toitottaen, et on pitkä flunssa päällä, mut ei voi elämää seisauttaa. Ite oon ollu välillä kakskin viikkoo käymättä jossain, etten vaan tartuttais vauvoja, etenkään kaikkein pienimpiä.

lapsi on itse ollut jo oksennustaudissa ja sitten vanhempi sairastuu siihen lapsen jälkeen? Pitäisikö silloinkin pitää lapsi pois hoidosta? Harvoinhan lapsi enää uudestaan alkaa oksentaa, jos hänen kohdallaan tauti on mennyt ohi.

Alkuperäinen kirjoittaja ihan hyvä;29459406:
Ja kyllä minusta 3-vuotiaan hoidosta pitäisi selviytyä vaikka oliskin oksutauti. Kyllä mä ainakin pärjään ton meidän vasta 1.5-vuotiaan viikarin kanssa. 3 vuotias on siihen verrattavissa kuitenkin jo aika omatoiminen....
.

No, en veis lasta hoitoon, jos perheessä jyllää oksennustauti, mutta ei sulla tullut mieleen, että sen oksennus/vatsataudinkin voi sairastaa aika erilaisena. Olen välillä ollut sellaisessa kunnossa, etten todellakaan olisi voinut pärjätä yhtään kenenkään kanssa, kun oksentelu tai ripulointi on ollut niin rajua.

Edellisen kerran kun olin noroviruksessa, jäi vuorokauden ajalta tosi vähän muistikuvia. En olis siinä kunnossa pärjännyt edes omatoimisen teinin kanssa...

Yhteistyössä