Perhepäivähoitaja vertailee lapsia -tuli paha mieli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Höh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Höh

Vieras
Tuli äsken paha mieli.

Lapseni (3-vuotias poika) ei mene mielellään hoitoon. Ei varahoitoihin eikä varsinaiseen hoitopaikkaan. Hän itkee jäädessään hoitoon, mutta hoitopäivä menee kyllä hyvin. Lapsen hoidon aloitus oli takkuista, sillä hoitotäti oli ensimmäisen puolen vuoden aikana poissa 4 kk sairastelun vuoksi. Hoitopaikat vaihtuivat usein. En tiedä onko tämä häirinnyt kiintymystä perhepäivähoitajaan. Lapsi on nyt ollut päivähoidossa reilun vuoden.

Hoitopaikassa on toinen poika, joka jää mielellään hoitoon. Tänä aamuna pph sanoi, että nämä pojat ovat kuin yö ja päivä hoitoon jäämisen suhteen. Ja että hän on kuin varaäiti tälle toiselle. En tiedä miks, mutta mulle tuli paha mieli.

Neuvoja ja mielipiteitä? Olenko yliherkkä?

Olet yliherkkä, tosi useimmat meistä ovat. eikä tuo minusta ollut vartailua vaan toteamus siitä, että pojat ovat erilaisia. Eihän täti asiaa mitenkään arvottanut. Tirauta itku ja sitten helpottaa :)

jos poiak oli kuulemassa niin tuskin ainakaan hälle nuo sanat toi itsevarmuutta.... ainahan löytyy yötä ja päivää se on varma mutta jos olisin ollut tuo täti niin olisin taatusti löytänyt siunkin pojasta jotain kehumisen aihetta... enpä usko että olet yliherkkä mitenkään eiköhän tuo reagtio ole olosuhteisiin nähden ihan normaali.... kyl se teidänkin poju viel saa itsevarmuutta ja rohkeutta ja tuo hoitoon jääminen alkaa sujua....

Niin ne vertailee päiväkodissakin ja jopa saman perheen lapsia. Teidän poika teki taas sitä ja tätä ja voiiiiiiiii kun tuo teidän tyttö on niiiiiiiiiin kiltti ja lässyn lässyn....Se on TOSI raivostuttavaa!

Alkuperäinen kirjoittaja karoline76:
jos poiak oli kuulemassa niin tuskin ainakaan hälle nuo sanat toi itsevarmuutta.... ainahan löytyy yötä ja päivää se on varma mutta jos olisin ollut tuo täti niin olisin taatusti löytänyt siunkin pojasta jotain kehumisen aihetta... enpä usko että olet yliherkkä mitenkään eiköhän tuo reagtio ole olosuhteisiin nähden ihan normaali.... kyl se teidänkin poju viel saa itsevarmuutta ja rohkeutta ja tuo hoitoon jääminen alkaa sujua....

Tuo mullakin kävi mielessä, että harmi kun poika joutuu USEIN kuulemaan tuon kommentin. Tähän mennessä sanottu 3 kertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aapee:
Niin kai mä oon yliherkkä.

Se kai tässä pohjalla on, että tykkääkö hoitaja nyt vähemmän mun lapsesta ja hoitaa siis häntä huonommin...

Tietenkin ihmiset tykkää toisista enemmän kuin toisista, niin sinäkin - ja hoitotädit, opettajat, valmentajat yms. on kaikki ihmisiä. Mutta ammattitaitoinen ihminen ei silti näytä tätä saati anna sen näkyä työssään epätasa-arvoisena kohteluna.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Niin ne vertailee päiväkodissakin ja jopa saman perheen lapsia. Teidän poika teki taas sitä ja tätä ja voiiiiiiiii kun tuo teidän tyttö on niiiiiiiiiin kiltti ja lässyn lässyn....Se on TOSI raivostuttavaa!

Joo, toi on kyllä rasittavaa. LAPSET OVAT KAIKKI ERILAISIA!!

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:

Joo, toi on kyllä rasittavaa. LAPSET OVAT KAIKKI ERILAISIA!!

Mä olen kokenut tämän äärimmäisen raskaana päiväkodissa.
Nyt koulussa on ihanaa kun ammattitaitoinen opettaja osaa pitää lasten asiat ja kehityksen erillään toisistaan.
Vaikka samalla luokalla ovat niin silti keskustelut sun muut pidetään aina yhdetä lapsesta kerrallaan eikä päiväkodin tyyliin niin että otetaan molempien lapsien asiat samaan keskusteluun ja verrataan.

Alkuperäinen kirjoittaja Aapee:
Niin kai mä oon yliherkkä.

Se kai tässä pohjalla on, että tykkääkö hoitaja nyt vähemmän mun lapsesta ja hoitaa siis häntä huonommin...

Ymmärrän pointtisi. Jos lapsesi on ihan tyytyväinen hoidossa niin ihan varmasti saa parasta mahdollista hoitoa :-)
Itsekin kun olen lasten kanssa tekemisissä niin vaikka oma poika on oma poika niin huomioin muitakin lapsia yhtä lailla. Lapsi kuin lapsi ansaitsee positiivisen huomion.

ano lapsellesi syksystä alkaen paikkaa päiväkotiin.
perustele vaihtoa juuri hoitopaikan vaihtuvuudella, hataralla kiintymyssuhteella, ja että edelleenkin lapsi vastustaa hoitoon jäämistä ja jää itkemään, eli selkeästi ei viihdy ja lapsen kannalta lapsen ja hoitajan suhde ei ole hyvä.
lisäksi on jo sen ikäinen että kaipaisi ja tarvitsisi isompaa ryhmää päiväkodin muodossa.

niin, siis näin ei tarvitse oikeasti olla sinun mielestä, keksi prustelut päiväkotiin hakemiselle ja laita se hakemus nyt, kun ryhmiä ei vielä olla järjest

Yhteistyössä