perhepäivähoitajalla viisi lasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "muumuu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"muumuu"

Vieras
lapseni 1 vuotta aloittaa perhepäivähoitajalla jolla on jo ennestään neljä lasta joista kaksi alle kolme vuotiasta. eikös tämä ole laiton tilanne? kun lapseni aloittaa niin alle kolme vuotiaita on kolme!

Kun minun 1,5 v. tyttäreni oli pph:lla, hänellä oli kaikki 4 hoitolasta alle 3-vuotiaita. En tiedä oliko laillista vai laitonta mutta näin oli. Lievästi oli hommaa sillä tädillä, kaikki vaipoissa :/

Lasten iällä ei ole merkitystä, mutta tosiaan 4 koko- ja 1 puolipäiväinen saa olla.

Minulla on tällä hetkellä 1v, 3v ja 2x 6v kokopäiväisenä ja 1v puolipäiväisenä, käytännössä 2-3 pvää viikossa hoidossa 9t. Tykkään, että on tosi kiva ryhmä. Eskarilaiset ovat siis mulla koko ajan, tehdään yhdessä eskarijuttuja, kun pienet nukkuu päiväunia. Vanhempansa eivät ole halunneet heitä "oikeaan" eskariin, kun ovat olleet mulla jo 4v hoidossa.

[QUOTE="Vieras";29199436]Lasten iällä ei ole merkitystä, mutta tosiaan 4 koko- ja 1 puolipäiväinen saa olla.
[/QUOTE]

Iällä on väliä siten, että se puolikas saa olla eskarilainen, ei nuorempi. Ja siis puolikas siten, että lapsi on eskarissa päivän ja on ap/ip-hoidossa pph:lla. Eli käytännössä sinunkin ryhmäsi on laiton, koska eskarilaiset ovat kokopäiväisiä ja sinulla on 5 lapsen ryhmä koko päivän 2-3 päivänä viikossa.

[QUOTE="muumuu";29199179]lapseni 1 vuotta aloittaa perhepäivähoitajalla jolla on jo ennestään neljä lasta joista kaksi alle kolme vuotiasta. eikös tämä ole laiton tilanne? kun lapseni aloittaa niin alle kolme vuotiaita on kolme![/QUOTE]

Tuossa nyt ei ole mitään hämmästeltävää, että on kolme alle 3-vuotiasta. Niin mullakin on nyt, on ollut joskus jopa neljä alle 2-vuotiasta. Mutta viittä lasta ei tosiaan saa olla yhtä aikaa, ellei se yksi ole puolipäiväinen eskarilainen. Siis laiton ryhmä on.

[QUOTE="muumuu";29199564]päivähoidon ohjaajalleko valitan? entä jos vastaus on että ei ole enempää hoitajia?[/QUOTE]

Kunnan on täytettävä lakisääteinen velvollisuutensa järjestää päivähoito, eli ei kelpaa syyksi ettei ole enempää hoitajia. Sanot, että olet huolissasi lapsesi turvallisuudesta ylisuuressa ryhmässä, ja että teet valituksen Aluehallintovirastoon jos suhdeluku ylittyy.

Yhteistyössä