perhepäivähoitajan lapsi eskarissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hoitaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei talvella kun pakasta paljon ja pimeetä lähdetä hoitolaisten kanssa ulos yhdeksältä. Jos puuro syödään klo8 niin taatusti ei koko sakki ole pihalla 44 min päästä. Tolla tyylillä pilaatte pph maineen. Missä on rauhAllinen leikki ja oleilu lasten kanssa.

Minä selvittäisin sitä taksikuljetusta koska lapsen vammaisuuden takiahan hän sinne hoitoonkin menee. Jos lapsi olisi terve niin varmaankin pitäisit hänet vielä vuoden kotona.

Omalta asuinalueelta tosiaan down-poika kulkee taksilla hoitoon ja takaisin, diagnooseja en sen tarkemmin tiedä. Vanhemmillaan normaali työaika.

[QUOTE="Pph";26318860]Pph ei saa työaikana kuskata, kuljettaa omia lapsiaan mihinkään. Ei missään muussakaan työssä saa lähteä kesken päivää viemään eeroa kerhoon. Koko tuttavat kuskaa tai maksullinen taksi.[/QUOTE]

Tämä on varmaan joku paikallinen käytäntö/ ohje. Kyllä meillä kuljetetaan lapsia kerhoihin retkille jne. Olivat sitten omia tai hoitolaisia, joskin meillä omatkin kuuluu palkallisesti ryhmään ja ovat siten päivähoidon kirjoissa ja kansissa.

Eskareita meillä ei ole hoidossa vaan ovat kaikki päiväkodissa. Hoitajan oma esikouluikäinen kulkisin eskarikyydillä ( kunnan järjestämä taksi tai tilausajo) jos matkaa on yli 3km matka on ilmainen, jos alle niin sitten maksaa muutaman kympin/kk.

Erityistä tukea tarvitseva lapsi saa yleensä taksi kyydin lausunnon perusteella, jollei sitten tarvitse eskarin lisäksi kuntouttavaa päivähoitoa.

Olen ypph.Tällä hetkellä oma lapsi eskarissa.On normia-ajan 8.30-12.30.Vien ja haen hänet itse autolla.Hoitolapset tulevat hoitoon 9.00.Yhdessä sitten haemme eskarin.Jo hoitosopimusta tehdessä on tämä haku on ollut vanhempien tiedossa.Ei ole ollut ongelmia.

Sanoisin kanssa HÖPÖ HÖPÖ näille jotka väittävät, että ei pph voi omaa lasta viedä ja hakea hoitolasten kanssa. TOTTAKAI voi ja näin teenkin.

Ja jokaisen minulle tulleen lapsen vanhempi tiesi sen hoitoon tullessaan. Meidän päivän rytmi nyt vaan on sellainen, että 8.45 lähdetään viemään minun lasta. Sen jälkeen ulkoillaan. Ulkoilun jälkeen on usein kiireetöntä vapaaleikkiä ennen lounasta.

Mikä laki sen määrää, että aamupalan jälkeen pitää olla vapaata leikkiä ja sen jälkeen ulos. Ihan yhtä hyvin voi olla toisin päin.

Perhepäivähoidonhan NIMENOMAAN pitäisi olla kodinomaista hoitoa. Mikä olisi sen kodinomaisempaa, kuin se, että perheen isompia lapsia joudutaan välillä kuskaamaan...

Ja ekan luokan alkaessa meinataan myös lasten kanssa saattaa lasta kouluun ainakin pari ekaa viikkoa. Onneksi on myöhäisemmässä pienryhmässä, joten koulu tulee alkamaan klo 9 (tai joinakin päivinä vasta klo 10)

Ja käytiinpä hoitolasten kanssa tutustumassa kouluunkin, kun oli tulevien koululaisten kouluun tutustuminen ihan kesken aamupäivän (arkipäivänä klo 10). Lasten vanhemmille sanoin, että se on joko vapaapäivä tai sitten lapset tulevat minun mukaan. Kaikki valitsivat jälkimmäisen vaihtoehdon.

Sanoisin kanssa HÖPÖ HÖPÖ näille jotka väittävät, että ei pph voi omaa lasta viedä ja hakea hoitolasten kanssa. TOTTAKAI voi ja näin teenkin.

Ja jokaisen minulle tulleen lapsen vanhempi tiesi sen hoitoon tullessaan. Meidän päivän rytmi nyt vaan on sellainen, että 8.45 lähdetään viemään minun lasta. Sen jälkeen ulkoillaan. Ulkoilun jälkeen on usein kiireetöntä vapaaleikkiä ennen lounasta.

Mikä laki sen määrää, että aamupalan jälkeen pitää olla vapaata leikkiä ja sen jälkeen ulos. Ihan yhtä hyvin voi olla toisin päin.

Perhepäivähoidonhan NIMENOMAAN pitäisi olla kodinomaista hoitoa. Mikä olisi sen kodinomaisempaa, kuin se, että perheen isompia lapsia joudutaan välillä kuskaamaan...

Ja ekan luokan alkaessa meinataan myös lasten kanssa saattaa lasta kouluun ainakin pari ekaa viikkoa. Onneksi on myöhäisemmässä pienryhmässä, joten koulu tulee alkamaan klo 9 (tai joinakin päivinä vasta klo 10)

Ja käytiinpä hoitolasten kanssa tutustumassa kouluunkin, kun oli tulevien koululaisten kouluun tutustuminen ihan kesken aamupäivän (arkipäivänä klo 10). Lasten vanhemmille sanoin, että se on joko vapaapäivä tai sitten lapset tulevat minun mukaan. Kaikki valitsivat jälkimmäisen vaihtoehdon.

Vienpä kaiken lisäksi vielä yhtä hoitolastanikin kaksi kertaa viikossa seurakunnan kerhoon kahdeksi tunniksi (tai vähän vajaaksi, kun täytyy hakea kesken pois jotta ehdimme lounaalle), jotta pääsee ikäistensä seuraan (on siis minulla, kun pikkusisko on vasta 1,5v, mutta pitkästyy joskus kun on itse jo 5v). Tämä oli tämän lapsen vanhempien toivomus, jonka mielihyvin toteutin, kun käy oikeastaan siinä samalla matkalla kun viemme omaa lastani.

[QUOTE="Pph";26318927]Ei talvella kun pakasta paljon ja pimeetä lähdetä hoitolaisten kanssa ulos yhdeksältä. Jos puuro syödään klo8 niin taatusti ei koko sakki ole pihalla 44 min päästä. Tolla tyylillä pilaatte pph maineen. Missä on rauhAllinen leikki ja oleilu lasten kanssa.[/QUOTE]

:) Meillä on varmaan sitten ihan koko kunnan perhepäivähoito turmeltunut, melkein kaikki me hoitajat ollaan ysiltä pihalla... jotkut jopa 8.30! Siinäpä ehtii ulkonakin leikkiä sitten kunnolla ettei kesken leikkien tartte sisälle lähteä. Parhaat leikit syntyy ulkona, kun on tilaa enemmän ja saa pitää enemmän ääntäkin. Ihan rauhallisesti ja kiireettömästi meillä ainakin päivät sujuvat:)

Meillä myös on lupa(ja ihan suotavaakin) kuljettaa isompia lapsia esimerkiksi päiväkerhoissa, jos se on tarpeeksi lähellä ettei matkoihin mene tuhottomasti aikaa. Omaa autoa ei saa ollenkaan käyttää.

Hienoa että löysin näin paljon vastauksia kun tulin töistä :) just tätä kaipasinkin kun tiedän että pphjillakin on eskarilaisia...

Tuo lapsen hoitoajan täydentäminen varmaankin paras vaihtoehto. Mietin vielä että mitenköhän ne pph:t hoitaa asian joilla yksi hoidettava onkin eskarilainen? Silloinhan lapsi on haettava vaikka ryhmässä olisi minkäikäisiä muut :-0

Yhteistyössä