Perhepäivähoitajat!!! Kertokaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katmat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
huonoja puolia: palkka, työehtosopimus (jonka mukaan tehdyt ylityöt upotetaan mm. sairauslomapäiviin, eikä niiltä siten saa palkkaa ) ja työajat (ei vapaata kuin öisin ).

hyviä puolia: ei työmatkoja (parasta etenkin tulipalopakkasilla ), kukaan ei kyttää selän takana, saa itse suunnitella työpäivänsä kulun

juu no mä vaan tässä kyselen ku oon miettiny olisko pph:n homma varteenotettava duuni niin kauan ku omat lapset on niin pieniä etteivät voi olla koulun jälkeen yksin kotona...mulla on lähihoitajantutkinto,tosin oon sen jälk suorittanu myös AMK tutkinnon mutta vanhuspuolelta.

Oon lähihoitaja koulutukseltani. Tykkään työstä kovasti, mulla on pieniä hoidossa: 11kk, 2v4kk ja juuri 3v täyttäneet lapset (+ oma poika 1v8kk), eli päivät menee aikalailla perushoidollisissa jutuissa. Isomman kanssa välillä sit tietysti askarrellaan ja pienempienkin kanssa piirrellään jne..lorutellaan ja laulellaan. Samalla päivärytmillä mennään kuin päiväkodissakin, mutta ulkoillaan enemmän. Mulla on päivät yleensä 8-16, joskus tunnin pidempään tai sit vaan 7h.