A
"a.p"
Vieras
Noi syömiset jaksaisinkin mutta kun ongelmana on nyt se että vauva herää monta kertaa yössä, eikä nukahda ilman tissiä, joten olen kiinni vauvassa käytännössä koko yön..
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Siihen auttaa kainalo ja tissi ja se, että sinä äitinä opettelet elämään vauvan rytmissä ja asettamaan hänen tarpeensa omiesi edelle muutamaksi kuukaudeksi. Vaikka muksu jatkais tota 3v, ei se oo ku 3% nykyihmisen arvioidusta elinikäodotteesta, eli lyhyt, mutta äärimmäisen tärkeä aika lapsen psyykkistä ja emotionaalista kehitystä ajatellen.
Sellaista se on, kun muksuja maailmaan pukkaa. Aika aikansa kutakin.
Sellaista se on, kun muksuja maailmaan pukkaa. Aika aikansa kutakin.
Alkuperäinen kirjoittaja Labran täti;25899697:Voi kun voisit kokeilla edes yhtä yötä meidän vauvan kanssa, voisi muuttua ääni kellossa. Meillä siis samanlainen tilanne kuin ap:llä, tosin en ole yrittänyt mitään unikoulua koska energia ei riitä edes siihen.
Vauva tosiaan herää vähintään kahden tunnin välein koko yön (yleensä n. tunnin välein). Välillä syö rintaa, välillä ei, ilman tissia ei kuitenkaan voi unia jatkaa. En ole puoleen vuoteen nukkunut yhtäjaksoisesti 2h enempää, ja olen kuin zombi.
Muutenhan tässä ei olisi ongelmaa, mutta kun sitten päivisin on todella vaikea jaksaa yhtään mitään ja tuntuu että koko vauva-aika menee multa ohi! Onko siis todella lapsen paras että äiti on väsymyksestä sekaisin?
Alkuperäinen kirjoittaja Labran täti;25899705:Enkä siis kannata huudatus-unikoulua, mutta se ei mielestäni vielä tee kenestäkään natsia tai pahaa ihmistä jos edes yrittää saada unitouhuun jotain helpotusta!
Siis mitä helvettiä?
Neuvotaanko täällä ihan tosissaan, että "älä anna enää ikinä nukahtaa syliin" ja "anna huutaa, tiukkana vaan" kun kyse on 7kuukauden ikäisestä vauvasta jolle on TÄYSIN normaalia haluta rintaa ja nukkua äitinsä vieressä?!
Ei mun mielestä ole mitenkään erityisen väärin tai kamalaa nukuttaa vauvaa omaan sänkyyn/huoneeseen tai olla syöttämättä yöllä jos vauva ei itsekään halua, mutta jos vauva selkeästi sitä tarvitsee ja haluaa niin mikä pistää vanhemman noin lastaan rääkkäämään?
Herranjumala, 7kuukauden ikäinen UNIKOULUUN. :headwall:
Mä en nyt ihan ymmärtänyt mikä tässä oli se pointti miksi et jaksa?
Jos vauva haluaa imeä niin anna imeä ja lue itse samalla vaikka kirjaa tai jos on yö niin nuku.
Vauvan vieressä nukkuminenhan on sen takia juuri helppoa että vauva pääsee isompana itsekin yöllä halutessaan rinnalle ja äiti ei välttämättä edes herää siihen.
Jos kuitenkin jostain syystä haluat itse hankaloittaa elämäänne ja ruveta kontrolloimaan yösyöttöjä ja yöllistä tissillä roikkumista niin kokeile tuttia?
Anteeksi tämän tekstin sävy, mutta mä en vaan kykene ymmärtämään vanhempia jotka kaikessa ällöttävässä itsekkyydessään tunkevat lapsen väkisillä omaan huoneeseen ja lopettavat yösyötöt VAIKKA lapsi itse selkeästi olisi tyytyväisin vanhempien vieressä ja tissitellen.
Ja mä oon kaikessa naiiviudessani oikeasti luullut, että unikouluja käytetään vain hyvästi taaperoikäisille..
Okei, mä en siis tiedä noista unikouluista hirveästi tai sitä, että minkä ikäisille niitä suositellaan, mutta mun korvaan ne kuulostaa niin rajulta touhulta, että olen automaattisesti ajatellut ettei vauvoille ainakaan niitä tehtäisi..vaan ilmeisesti tehdään.
Aivan sama mitä "nykyään" ollaan mieltä, noita asiantuntijoita ja "asiantuntijoita" on joka lähtöön, itse en lastani huudata.
En pystyisi siihen.
T
Mun lapsi on kyllä hyvä nukkumaan, nukkuu 13h yössä ja olen onnellinen siitä.
Mutta herää myös kolmen tunnin välein syömään (on nyt 10kk), 7kk ikään asti heräsi 1,5-2tunnin välein. Olen aina kokenut, että lapsi on äärimmäisen helppo tapaus.
Kyllä mä tiedän mitä ne unikoulut on, jotkut kaverit on niitä soveltaneet lapsiinsa.
Noista iöistä en tiennyt, että niitä noin pienille harrastetaan.
Ok. Iästä on mainittu se minimi eli niitä ei suositella alle 6 kk ikäisille. Voihan niitä taaperoikäistenkin kanssa kokeilla.
Mutta jos yöt alkavat käydä liian raskaiksi vanhemmilleja lapselle pätkäöiden takia, niin sitten voi alkaa kokeilla tassuttelua (välttäen huudattamista!), että vauva oppii kokemaan turvallisuutta muutenkin kuin tissi suussa.
Tuohon eka kappaleeseen: YÄK. Mä olen muunmuassa maitoautomaatti lapselleni, se on mun tehtävä, mä olen lapseni tähän maailmaan saattanut ja mielelläni hänet ruokin. Miksi siitä pitäisi valittaa?![]()
Enkä mä usko, että ihminen on edes luotu nukkumaan se 8h yössä ja valvomaan päivät. Tietysti ohjaan lasta illalla nukkumaan jos ei itse tajua mennä nukkumaan ja vaikuttaa selkeästi väsyneeltä, mutta en revi pelihousuja vaikka lapsi valvoisikin.
Jotkut on sellaisia et nukkuvat yöt ja omaavat säännöllisen unirytmin, mutta meillä se ei ole edes geeneissä, koko suku valvoo miten sattuu.
Eikä siitä ole tähän mennessä tullut mitään haittaa.
Mun lapsi on kyllä hyvä nukkumaan, nukkuu 13h yössä ja olen onnellinen siitä.
Mutta herää myös kolmen tunnin välein syömään (on nyt 10kk), 7kk ikään asti heräsi 1,5-2tunnin välein. Olen aina kokenut, että lapsi on äärimmäisen helppo tapaus.
Jep, toi mun raju reaktio johtui tuosta kun ap kertoi huudattaneensa lasta ja muut kuorossa peesaili et anna huutaa vaan, pysy tiukkana.
Yäks, adrenaliini kuohahti heti.![]()